Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Audio werkt plotseling niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Ronnyrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-02-2024
Hallo allemaal,

Al 1,5 jaar heb ik een Asus laptop thuis staan en hij heeft tot nu toe altijd gewerkt.
Echter doet sinds kort de audio het soms(!) niet. De ene keer als ik hem opstart verloopt alles vlekkeloos en doet dit het prima, met audio. Maar als ik hem opnieuw opstart kan het zomaar zijn dat ik vervolgens geen audio meer heb en dat me laptop problemen moet vaststellen bij het afspelen van audio (zie afbeelding).

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/3531nq9.png

Na het zoeken van mogelijke oplossingen krijg ik vervolgens het volgende in beeld:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/5xo1oh.png

Ik heb niks veranderd, zover ik zelf weet. Geen programma's verwijderd die eventueel iets met audio te maken zouden kunnen hebben, geen drivers ge-updated of verwijderd, etc etc.

Zelf heb ik van dit soort zaken weinig tot geen verstand en heb daarom geen idee waar ik moet zoeken of wat ik er aan kan doen om het te verhelpen.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen, want het stoort mij enorm.

Bij voorbaat dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je die error krijgt dat er geen audio afgespeeld kan worden, staat er dan wel een audioapparaat in je devicemanager? zo niet, probeer dan eens een hardware detectie te doen en te kijken of hij dan wel 'iets' ziet.

• Ronnyrr
Sorry ik ben in dit soort zaken nog al een leek, maar tussen mijn Apperaatbeheer, als je dat bedoeld, staat geen audio apparaat. Als ik via Apperaatbeheer zoek met 'Zoeken naar gewijzigde apparaten' vind die 1 apparaat, 'WD SES Device USB Device', echter ga ik er niet vanuit dat dit mijn audio is?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dan gaat het dus al fout bij de hardwaredetectie. Ik zou of je OS even herinstalleren, of even een livelinux distro proberen zoals Ubuntu, en kijken of die wel gewoon geluid geeft.

• Ronnyrr
Dit was ik nog vergeten te vermelden in mijn begin post, mijn excuses.
Maar toen ik deze laptop had gekocht heb ik bij het installeren van mijn laptop een aantal back-up cd'tjse moeten maken. Deze heb ik gebruik om alles terug te zetten in de hoop dat mijn geluid weer fatsoenlijk functioneerde. Helaas was dit dus ook niet het geval.