Beste downloadmethode, multithread of single?

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vraag me dit toch opeens af.
Wat is nou eigenlijk de beste manier om te downloaden.
Gewoon 1 file per keer.
Meerdere files per keer.
Of 1 file splitsen in segmenten?

Ik heb MxStream. Nou is het natuurlijk zo dat als ik niet op volledige snelheid kan downloaden van een site, meerdere files/segmenteren nog wel eens wilt helpen :)

Maar als ik nou van een snelle plaats download, laten we zeggen de NG. Is meestal toch wel de snelste.
Zou het wat uitmaken of je nou meerdere threads gaat openen, of gewoon 1 file per keer? DU-meter zegt dat ie constant op 57kB/s werkt, dus dat is wel ok.

Laat eens wat redeneringen horen AUB.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Euhm.. meerdere threads is eigenlijk altijd sneller, of dit nu meerdere files of meerdere blocks zijn. Dit merk ik thuis (ISDN) al duidelijk, maar op m'n werk (ADSL) nog duidelijker.

Waarom meerdere threads beter is:
- veel servers geven per thread een bepaalde bandbreedte
- als je van meerdere servers download, ben je niet afhankelijk van 1 server (die trager kan worden)
- als 1 server/thread trager wordt door wat voor reden dan ook (op internet zoekt elk pakketje z'n weg), dan wordt dat 'opgevangen' door de andere thread(s). Dat wil zeggen: de relatieve vertraging is kleiner.

IIG: het is vooral sneller bij trage servers..

Als je een snelle server hebt, dan zal het nauwelijks uitmaken.. Maar trager wordt het er nooit door, dus het is nooit slecht..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Multi-thread is meestal wel het beste. Maar in sommige gevallen kan het de hele boel verstieren. :(
Als je voor een file bijvoorbeeld 1 mirror vindt, zullen de meest proggies (zoals DAP enzo) beide servers aanspreken. Als die mirror nou een stuk trager is, moet je toch langer wachten dan wanneer je de file maar van 1 server haalt.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

dan klik je toch ff op switch site en dan gaat ie die ene thread toch gewoon naar de andere site verplaatsen..

probleem fixed b-)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

dan klik je toch ff op switch site en dan gaat ie die ene thread toch gewoon naar de andere site verplaatsen..

probleem fixed B-)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-07 12:28
Op donderdag 22 maart 2001 00:58 schreef megamuch het volgende:

probleem fixed B-)
inderdaad, maar dan moet je daar wel op letten... zit je eerst lang (nouja lang) te wachten en dan bedenk je dat 1 van die mirrorservers wel eens wat brak kan zijn... had je al minuten eerder klaar kunnen zijn |:(

Verwijderd

GetRight vogelt dat lekker zelf uit :)
Pagina: 1