K7M + 3Com Fast Etherlink XL 10/100Mb TX en een vage bios melding.

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
[foutje]
Ik heb het hier over een K7V van asus niet over de K7M soals de topic zegt!!!
Sorry...
[/foutje]

Sinds vrijdag m'n nieuwe systeem met K7V!! (foutje door de snelheid) mobo. werkte prima.

Vandaag een 3Com kaart erbij in gepleurd.
Ik dacht 3Com dat moet werken. Nou niet dus he, gvd.

Pas nadat ik Windhoos 98SE op nieuwe had geinstalleerd pakte hij het ding en wou hij vervolgens opstarten, (herkennen en installeren deed hij wel, maar daarnaa constant vast lopen bij de gebruikelijke reboot).

Echt heel vaag, de install van windows was immers pas 2!!!!! dagen oud!!!!!??????

Heeft iemand een verklaring hiervoor?

Ps. nu werkt het prima en supersnel (100 Mbit)

Ook heel vaag is het met mijn K7V wanneer ik in de BIOS de mem clock:bus ratio van 3:3 naar 4:3 zet. (zodat mijn pc 133 ook daadwerkelijk op 133 draait)

1 op de 5 keer gaat hij bij het opstarten NA EEN SOFT-REBOOT gegenereerd door Windows naar de BIOS met de melding dat de 4:3 instelling voor problemen heeft gezorgt en bij de vorige sessie voor een vastloper heeft gezorgd.

Ik vind dit vaaaaaag, want hij is helemaal niet vastgelopen, en ik wil toch graag mijn mobo op 4:3 hebben staan want het scheelt 2 fps in QIII.

Iemand een verklaring??

Oh ja, en mijn nieuwe K7 700@700 raced ontzettend (dat @700 gaat waarschijnlijk nog veranderen, maar eerst nog effe de verklaring voor die OC geruchten die de ronde doen over K7. (dat ie er niet beter op wordt dus))

• budi
  • Laatst online: 17:26
Welke geruchten bedoel je eigenlijk? (als ik vragen mag ;))

Ik heb een Asus K7V met bios 1003 en hetzelfde probleem. Soms schiet hij ook op 3:3. Oplossing: gewoon je computer niet meer uitzetten (ik draai toch koeien) :).

Ik heb een Athlon 500@700 op 1.9 volt en dat gaat vooralsnog prima. Misschien als ik thuis kom is hij uitgefikt, omdat ik me nu net bedenk dat ik mijn raam vanochtend dicht hebt gedaan en de zon staat er vol op :'(
(soms wordt het over de 30 graden in mijn kamer)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• The - DDD
Laatst heb ik op tweakers gelezen dat wanneer je je K7 proc OC-ed de slijtage vele malen hoger is dan verwacht en dat je zodoende de levensduur van je proc net iets te drastisch terugbrengt.

Verwijderd

Gisteren een K7V in m'n kast geplant. Ook met zo'n 3Com Fast Etherlink XL 10/100Mb TX.

Is bij mij gewoon inprikken en werken ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

He jongens wat is dit nu, het rebooten en negeren van kaarten? Ik ben van plan om een nieuwe computer te kopen met een ASUS K7V en pc133 DIMM, moet ik dit toch maar niet doen en gaan voor de ABIT KA7?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The - DDD
Het werkt nu prima!!!!!!!!!!!!!

Dus daar zal het niet aan liggen.

Het vreemde is dat ik na het deleten van mijn windows. en dus na opnieuw installeren van windows, die 3com meteen goed had.

Dat bios gedoe heb ik nog steeds een paar keer gehad.
Gewoon ASUS in de gaten houden en wachten op de juiste bios update.

• The - DDD
Die Bios update is nu dus gekomen, vroem. Geen gezeik en het werkt prima!! :)

Versie 1005 was al beter, 1006 is uitstekend :) Moet binnenkort maar weer is checken voor de volgende update :)
Pagina: 1