Ik was van de week bij een maat van me en viel me op dat zijn POST screen slechts een asus logo toonde en vrijwel direct kwam het opstartscherm van windows te voorschijn. Volgens hem kwam dit door zn Rog Maximus bird (x58). Ik sta op het punt om een z68 systeem te kopen en zag dat er voor dit chipset ook een Maximus versie verkrijgbaar is. Kan iemand dit bevestigen of het daadwerkelijk alleen bij de maximus borden zo snel opstart of kunnen alle huidige generatie asusborden dit? Ik heb de p8z68-v pro op t oog in eerste instantie.
Hij heeft gewoon een full screen boot logo enabled staan zodat je de POST niet kan zien.
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Fullscreen logo + quick-boot optie in bios doet een heleboel.
Hm.. dat dacht ik ook, maar zn post is echt een stuk sneller dan mijn gbyte x58 bord. We gebruiken beide raid. Verschil is wel dat ik 4hdds heb en hij maar 1 naast onze ssd array.
Het initialiseren van raid gaat net zo snel ,of je nu 4hdd's gebruikt of 1 dat maakt niets uit330d schreef op maandag 28 november 2011 @ 18:06:
Hm.. dat dacht ik ook, maar zn post is echt een stuk sneller dan mijn gbyte x58 bord. We gebruiken beide raid. Verschil is wel dat ik 4hdds heb en hij maar 1 naast onze ssd array.
Ik draai ook een raid 0 array met 2 ssd's en een raid 0 array van 2 hdd's
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Bij mijn Asus P8Z68 Deluxe zie je ook alleen even een scherm met het Asus logo voor pak weg een paar seconden waarna meteen het Windows opstartlogo komt. Hierbij heb ik 2 x WD black in Raid 0 staan en 1 x WD Green erbij dus ook meerdere harddisks aangesloten. Dus in die zin kan je gerust ook de P8Z68-V pro pakken want dat is qua board nagenoeg hetzelfde board als die wat ik heb.
Ok, bedankt voor het bevestigen allemaal. ddan is er geen enkele reden meer om die mini atx te bestellen
Pagina: 1