Toon posts:

[W7-Pro 64b] Kan niet aanmelden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe notebook in het domein gezet wat helemaal goed is gegaan.
1 Gebruiker uit dit domein kan ik niet inloggen op deze laptop.
Alles werkt naar behoren voor overige gebruikers.

Wat voor notebook:

HP ProBook 4730s
3GB geheugen
W7 Pro- 64Bit
Office 2010

Geen overige software aanwezig tot op heden.
Laptop is helemaal nieuw, afgelopen vrijdag afgeleverd. De klant wou zaterdag inloggen onder een gebruiker in het domein.
De gebruiker word aangemeld op de laptop, deze krijgt Welkom te zien en vervolgens volgt het bericht: Afmelden. De gebruiker word afgemeld.
Overige gebruikers domein / lokaal kunnen zonder problemen aanmelden, alles werkt prima.

De volgende meldingen komen in het logboek voor:

Event ID: 1542 (Deze komt 3x achter elkaar voor)
Het registerbestand voor klassen kan niet worden geladen.
Detail - Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden

Voor dat deze fout voorkomt staan er geen waarschuwingen in het logboek of andere meldingen die aandacht nodig hebben.

De volgende oplossing zijn toegepast:
- Opnieuw aanmelden in het domein
- User map word wel aangemaakt in de Gebruikers map. Hierop de gebruiker zelf eigenaar op zijn eigen user map gemaakt.
- User Profile disable -> herstarten -> Usermap verwijderen en user uit de systeeminstellingen verwijderd -> herstarten -> User Profile Enabled -> herstarten -> aanmelden, werkt niet..
- Gebruiker uit het netwerk laten afmelden, alleen op de laptop aanmelden lukte ook niet.

Search Google:
- How to troubleshoot a problem by performing a clean boot in Windows Vista or in Windows 7
- http://www.google.nl/#hl=...b2a8bb3f&biw=1280&bih=894

Mocht allemaal nog geen oplossing bieden, weten jullie nog iets dat geprobeerd kan worden?

Dank u!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal ik aannemen dat er alleen met local user profiles wordt gewerkt ?
*schud de glazen bol hevig een en weer.. en ziet helaas alleen sneeuw..

Indien ja, dan kun je deze gebruiker wel een schone geven óf kijk of je de ntuser.dat van die user wel in regedit kunt openen met bijvoorbeeld de admin user.

edit: Bedenk me net nog iets. Als je de user map weg gooit moet je ook de verwijzing daar naar weghalen in de registry. anders gaat hij waarschijnlijk net zoals nu moeilijk doen. Maar de gebruiker zou met een default user aangemeld moeten worden. Tenzij je misschien de default hebt verwijderd.

In registry even zoeken naar profilelist, staan als het goed is onder winlogon. Als je de user daar weggooit dan zou er weer een schone aangemaakt moeten worden.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:11

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:07:
Zal ik aannemen dat er alleen met local user profiles wordt gewerkt ?
*schud de glazen bol hevig een en weer.. en ziet helaas alleen sneeuw..

[.....]

In registry even zoeken naar profilelist, staan als het goed is onder winlogon. Als je de user daar weggooit dan zou er weer een schone aangemaakt moeten worden.
Die profilelist staat onder -> HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Currentversion Je moet dat inderdaad niet vergeten, maar eh...maak je gebruik van Roaming profiles, of lokale profielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Roaming Profiles, daarom is het zo raar dat dit probleem op treed..
Ik ga het proberen wat jullie beide zeggen :)

Ik heb overwogen om een nieuwe user aan te maken wat makkelijk kan, maar dit probleem is daar te raar voor.
ik heb het nog nooit eerder gezien en wou het graag oplossen, als ik het er niet uit krijg dan maak ik wel een nieuwe gebruiker aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooral met roaming profiles moet je ff die userlist opschonen op de hierboven opgegeven locatie.
Gelukkig is vmmaster niet zo lui als ik, en heeft die het even voor je opgezocht.

@vmmaster: Of had je dit nog in je hoofd zitten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:11

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 05 december 2011 @ 16:48:
Vooral met roaming profiles moet je ff die userlist opschonen op de hierboven opgegeven locatie.
Gelukkig is vmmaster niet zo lui als ik, en heeft die het even voor je opgezocht.

@vmmaster: Of had je dit nog in je hoofd zitten ;-)
Ja...het zat nog in m'n hoofd :+ had toevallig recentelijk een vergelijkbaar probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinr1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 15:27

kevinr1

Dude?

Volgens mij had ik laatst een soortgelijk probleem.
Maar toen kon een persoon zich niet aanmelden omdat de computernamen precies hetzelfde waren in het domein... en tegelijkertijd in het domein waren toegevoegd.

Denk alleen dat dit hier niet precies omgaat, maar you never know.

Life is meant to be experienced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is opgelost door de profiel map uit zijn profiel properties te halen zodat hij deze niet laad.
Het ging dus inderdaad fout bij het laden van het profiel...
Pagina: 1