Ik heb volgende vraag:
Ik heb momenteel Internet van Telenet (de router staat in de garage) en daaraan hangt
momenteel een HUB met 8 poorten waaraan ik een NAS-server gekoppeld heb.
In mijn bureau zitten 2 internetaansluitingen: 1 waar mijn netwerkprinter (deze
krijgt momenteel altijd een ander IP adres, ook al is er een vast IP adres ingesteld
en ik moet telkens de printer opnieuw zoeken) aan gekoppeld is en 1 waar een
draadloze router/HUB/... moet komen om 3 computers mee te verbinden. (als dat mogelij
is, wat is hier de beste oplossing voor?)
Op mijn zolder heb ik nog 2 internetverbindingen nodig.
Verder heb ik ook nog 4 TV's waar telkens een digibox aan gekoppeld is en aan 2 van
de TV's is er ook een internetaansluiting. De TV's vinden wel internet maar ze kunnen
de NAS server (garage) niet vinden.
Hoe kan ik dit best oplossen?
- 4 digiboxen aansluiten
- 2 TV's met internet aansluiten die de NAS server moeten vinden
- 2 internetverbindingen die toekomen in mijn bureau: 1 ervan voor de printer en 1
ervan moet opgesplitst worden met een draadloze router (want als ik de router in de
garage zet is het draadloos signaal te zwak)
- 2 internetverbindingen op zolder
Welke hardware heb ik hiervoor nodig? En welke configuratie kan ik het best gebruiken?
Bedankt
Ik heb momenteel Internet van Telenet (de router staat in de garage) en daaraan hangt
momenteel een HUB met 8 poorten waaraan ik een NAS-server gekoppeld heb.
In mijn bureau zitten 2 internetaansluitingen: 1 waar mijn netwerkprinter (deze
krijgt momenteel altijd een ander IP adres, ook al is er een vast IP adres ingesteld
en ik moet telkens de printer opnieuw zoeken) aan gekoppeld is en 1 waar een
draadloze router/HUB/... moet komen om 3 computers mee te verbinden. (als dat mogelij
is, wat is hier de beste oplossing voor?)
Op mijn zolder heb ik nog 2 internetverbindingen nodig.
Verder heb ik ook nog 4 TV's waar telkens een digibox aan gekoppeld is en aan 2 van
de TV's is er ook een internetaansluiting. De TV's vinden wel internet maar ze kunnen
de NAS server (garage) niet vinden.
Hoe kan ik dit best oplossen?
- 4 digiboxen aansluiten
- 2 TV's met internet aansluiten die de NAS server moeten vinden
- 2 internetverbindingen die toekomen in mijn bureau: 1 ervan voor de printer en 1
ervan moet opgesplitst worden met een draadloze router (want als ik de router in de
garage zet is het draadloos signaal te zwak)
- 2 internetverbindingen op zolder
Welke hardware heb ik hiervoor nodig? En welke configuratie kan ik het best gebruiken?
Bedankt