Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey Tweakers!

Ik ben het op een aantal internationale fora al tegengekomen, maar wat is jullie mening over deze twee? En wat zouden jullie kiezen?

Ik ben erg benieuwd namelijk naar de eigenschappen van de Vita, deze heeft gruwelijke hardware aan boord, touchcreen, cameras voor en achter, een 5 inch display (een wat meer ''zak'' formaat) en natuurlijk alle benodigheden om te gamen (thumbsticks e.d.)

Als je het vergelijkt met de tablets die er aan komen met de tegra3, is de Vita nogsteeds krachtiger. De vita blijkt alles te bieden voor een tablet en meer, qua gaming aspect. Het voordeel van de tablets is een groter scherm voor een fijnere gebruikservaring. Maar ook prijs zal een belangrijk argument zijn om een van de twee wel of niet te kiezen.

Ik wil graag jullie mening hier over, het leek mij een een interessant topic om een grote discussie over te starten.

Dus barst los:

Tablets vs PS Vita, wat kiezen jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kies niets, want ik vind het geen vergelijking. De Vita is een gaming-apparaat terwijl een tablet multifunctioneel is. Ik vind ze qua formfactor en software teveel verschillen om ze op één lijn te zetten en een keuze te maken. Als je een antwoord wil op de vraag wat er beter is om mee te gamen, dan wordt dat toch een puur persoonlijke afweging, die met name afhangt van het type gamer dat je bent, en de randfunctionaliteit die je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Beide...

Ik heb voor beide geheel verschillende doelen voor ogen. Mijn tablet gebruik ik om ebooks te lezen, emails bij te houden en te internetten, waar ik een Vita toch vooral zou gebruiken om te gamen.

Een tablet is voor het internetten gewoon superieur vanwege het grotere scherm waardoor iedere website eigenlijk native zou moeten werken (1024x600).

Een Vita is door de hardwarematige controlls gewoon weer beter, op een tablet werken de onscreen-controlls gewoon niet zo lekker als een fysieke knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik maak even een alias naar de gaming-fora, anders posten hier straks alleen tabletaanhangers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat mij interessant lijkt is dat, net als met de Galaxy note, het een ''tablet'' op zakformaat kan zijn, de Vita. Mede door de 3g module die er eventueel in kan zitten. En de CPU / GPU zijn naar mijn mening door de Tegra3 niet te evenaren.

Waarom ik een Vita zou kiezen is voor de Mobility / gaming, een tablet voor de internet ervaring (groot scherm) en video kijken (groot scherm).

Ook skype e.d. zullen waarschijnlijk beschikbaar komen voor de Vita, ben erg benieuwd naar jullie meningen mede tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ligt eraan wat je met die Vita kan doen, ik geloof dat op de PSP sowieso een webbrowser zat en je er films op kon kijken en muziek mee afspelen.

Maar ik zie een game handheld ( Ja das de Vita ook ) echt meer als game platform. De PS3 had toen ie uit kwam ja ook veel betere specs dan de gemiddelde PC en toch was hij niet echt bruikbaar als PC ( Heb hem niet gehad ofzo ). Dus denk dat PS Vita in andere categorie zit, het is een handheld met wat internet en multimedia opties en meer niet.

Een tablet of Android smartphone ( Sorry de iPhone telt niet mee met zijn 3.5inch schermpje ) hebben veel meer functionaliteit en ook op de smartphone kun je gamen. Ik speel bijvoorbeeld graag de multiplayer van Modern Combat 2 en dat bevalt goed, na een tijd wen je ook aan de touch besturing.

Maar de PS Vita lijkt me meer voor echt goeie titels, een smartphone of tablet heeft veel al van die korte spellen die vooral bedoeld zijn voor tijd te doden en op een handheld vind je meer grote games, die vind je op smartphone ook wel maar veel minder.

Opslag ruimte voor de PS Vita is dan wel weer erg duur, dus voor multimedia lijkt het me dan toch niet zo geweldig als je echt zoveel voor die opslag dient te betalen. Voor een die hard gamer is zo'n PS Vita wel mooi, maar ik denk dat het buiten wat social media apps niet veel functies zal hebben die een tablet of smartphone heeft.

En de games voor smartphones zijn tegenwoordig ook erg goed.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 22:10
Hangt een beetje van de prijs af. Als de Vita voor de prijs van Go in de winkels ligt, neem ik die gewoon. :P Android-port zou mij ook een boost geven om de Vita te halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:22
De Vita heeft wel dedicated buttons en dergelijke dat toch heel prettig is voor serieuzere games.
Ik heb zelf een Toshiba Folio en de type spelletjes dat ik prettig vind werken op de Folio zijn de casual games (samen met emulation voor games als Pokemon). Leuk voor de kleine uurtjes. Maar bijvoorbeeld adventure of fighter games zou ik niet zo snel op een tablet doen. Fysieke buttons vervangen door touchscreen buttons vind ik niet zo lekker werken t.o.v. echte buttons (mede daarom heb ik een Nokia E71 als mobieltje i.p.v. een mobieltje met touchscreen, ik SMS redelijk wat en bel praktisch niet i.v.m. doofheid dus goede toetsenbord is belangrijk).

Ook het aanbod en kwaliteit van games verschilt gigantisch tussen de Vita en de tablets. Op tablets worden de meeste games ontworpen om kort te spelen, terwijl veel PSP/Vita games meer voor langere periodes zijn ontworpen.

Zelf heb ik ook een PSP die ik nu niet gebruik (nichtje die hem liet vallen, zwakke verbinding in behuizing, kan gebeuren..) en als ik de games daarvoor vergelijk met de games die ik op de tablet leuk vind, is het echt de scheiding voornamelijk casual op tablet en voornamelijk serieuzere games op de PSP. Dus je moet kijken naar wat je ermee wilt, of je zin hebt in serieuzere games of in casual games.

[ Voor 12% gewijzigd door kutagh op 28-11-2011 18:04 ]

Pagina: 1