Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel in Papendorp, duur?

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 21:08
Sinds 1 november huren wij een kantoorruimte in Utrecht-Papendorp. Ik ben daar met een collega wezen kijken en het blijkt dat er glasvezel ligt. Die is een 20/20 abonnement.

De provider, Unet geeft aan dat we de glasvezel die er nu ligt niet mogen gebruiken omdat deze van een andere gebouwgebruiker is (er zijn 3 of 4 andere kantoortjes in het gebouw). Dit komt omdat alle netwerkverbindingen zijn gepatched op de 2e etage waar wij de ruimte huren. Deze hoord dus bij de buren.

Nu hebben we een offerte gekregen voor een verbinding van €450,- excl. BTW per maand (10/10). Alleen de aansluiting op de City Ring van Utrecht (100 mb/s) is €350,- per maand. Het abonnement (de 10/10 en IP subnet zijn €85,- en €15,- per maand. Ik vind dit een vrij fors bedrag per maand. Helemaal omdat er op deze locatie niet veel mensen gaan werken. Het is een soort van flexwerkkantoor en er zullen de ene dag 15 mensen aan het werk zijn en de andere dag maar 2. De meeste collegas hebben een laptop. Ziggo levert niet op deze locatie en ADSL schijnt ver van de centrale te zijn dat er niet een heel stabiele verbinding te behalen valt.

Postcode is 3028 PB. Zijn er geen andere providers die leveren in Papendorp? Zijn deze bedragen een beetje normaal?

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:51
Zakelijke internetverbindingen zijn altijd een stuk duurder dan priveverbindingen. Deels door betere service (is maar afwachten) en aparte subnetten e.d.

Maar het lijkt er niet echt op dat je keus hebt...

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Ik denk niet dat je het goedkoper gaat vinden. Als een KPN of BBNed daar glas leveren, gaan ze dat echt niet zelf ingraven maar huren ze gewoon bandbreedte van CityRing. Die kosten heb je dus altijd, ben ik bang.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Binnetie
Dus als ik het goed begrijp is de City ring ooit eens aangelegd en kan men als provider daar bandbreedte of lijnen huren om deze weer aan te bieden aan klanten?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wat hebben die andere huurders? ook 10Mbit?

Dan kun je misschien beter eens om de tafel gaan zitten. 5x10Mbit past prima over een 100Mbit uplink. Zelf glas ernaast laten leggen is natuurlijk onnodig duur.

Vaak zie je dat een glaslijn onderdeel is van de gebouweigenaar en huurders die dat willen hier mee kunnen doen (maandbedrag / huurders + stukje gezamelijke investering) en de huurder individueel een verbinding kan afnemen bij een provider (unet in dit geval)

• Binnetie
Nu wordt er in de offerte gezegt €450,- excl. BTW per maand voor toegang
Een overzicht van de prijs:

Afbeeldingslocatie: http://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/glasvezel.jpg

Unet geeft zelf aan dat er onderling niet gedeeld mag worden en dat iedereen afzonderlijk een lijn zou moeten afnemen.

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-11 00:24

Flappiewappie

Hier nog meer

Voor dat geld geef je al je werknemers een mobiele data stick... Kijk eens hoe het mobiele bereik is daar zou ik zeggen...

Wel afhankelijk van hoe belangrijk internet is; puur email en internetten zijn die usb stickies prima voor.

[ Voor 31% gewijzigd door Flappiewappie op 28-11-2011 16:24 ]

Hier staat wat

Pagina: 1