[GTX465] erg hoge idle temperatures

Pagina: 1
Acties:

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 13:47
Heb een MSI GTX 465 (geen twinfrozr) maar maak me een beetje zorgen over de idle temperaturen. Met furmark haal ik 90 graden, wat niet meer dan normaal is onder die extreme load. Idle haal ik echter 70 graden, wat ik extreem hoog vind. Fancontrol staat automatisch, en draait standaard op 40%. Ik heb niets overgeclocked of andere rare toestanden aangepast. Ik zie in reviews dat idle tussen de 50 en 60 zou moeten zijn?

Draai de laatste (beta) driver van nvidia, Windows 7 sp1 x64..

Koeling in de PC is goed, CPU (i5 750) wordt tussen de 30 en 40 graden.

Stof in de koeler is weggehaald.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-02 13:47
Ben eindelijk achter de oorzaak :) Erg interessant probleem, want het komt doordat ik twee monitoren gebruik. Schijnt een HW beperking te zijn waardoor hij nooit naar 2D mode schakelt als je twee monitoren aan hebt staan, waardoor de videokaart dus idle bijna altijd net zo warm wordt als wanneer je een game speelt.

Als ik de monitoren uitzet (Windows doet dit automatisch na zoveel tijd) zakt de temperatuur terug naar 40-50 graden.

Ik ga even kijken of er misschien een oplossing is, maar anders leer ik er maar mee leven :O, ben in ieder geval niet de enige met het 'probleem'.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.