Backup Ubuntu server naar Ipod?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Goedemiddag,

Ik zat te twijfelen of deze post nu in het Apple stuk moest zetten of in deze. Ik denk dat hier meer mensen zitten dan de Apple sectie die dit misschien kunnen beantwoorden.

Ik zat een tijdje te zoeken naar een kleine compacte backup oplossing en las ergens een artikel van iemand die zelf software had geschreven om data op zijn server te backupen naar zijn Ipod. Nu heb ik hier een Ipod classic liggen van 160GB welke ik niet gebruik dus dit leek mij ook een leuke oplossing.

Helaas verder dan het artikel kon ik niets hierover vinden, weet iemand of die makkelijk te bewerkstelligen is en zou je Ipod daarna ook nog kunnen gebruiken als Ipod? Als ik hem nu aansluit wil mijn server hem scannen maar blijft hem zien als een mediadevice terwijl ik hem dus juist als extern opslag medium gebruiken.

Mijn Ubuntu server draait op een SSD disk en neemt als ik het goed heb nog geen 10GB in beslag dus qua size moet het geen probleem zijn.

Alvast bedankt voor tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Volgens mij is wat jij wil mogelijk en zou de Ipod gewoon bruikbaar moeten blijven, maar hoe weet ik ook niet.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Dat zou wel het mooiste zijn maar ik kan me voorstellen dat je hem daarna niet meer zou kunnen gebruiken.

Onder windows kan je dmv een netwerk mapping de Ipod wel gebruiken en dmv pleur en sleur er zaken op zetten. Ik kan dit alleen niet onder Ubuntu. Toch vreemd!?

PS
Kan er verder ook helemaal niets over vinden, is als je er over nadenkt ook wel een HELE dure oplossing maar ik dat ding toch en gebruik hem nauwelijks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De ipod ziet gewoon 1 hele grote file in een onbekend file-formaat, lijkt me niet echt een probleem. Helaas staat apple er bekend om dat hun spul zo gesloten is als een oester.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.