Secondary monitor by default aan linkerzijde.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Ik gebruik nu even tijdelijk soms twee monitoren maar werk meestentijds gewoon met één monitor. Als ik overschakel naar dual monitor wordt de secondary monitor steeds rechts geplaatst en moet ik die zelf steeds naar links verplaatsen in het beeldschermeigenschappeninstellingenvenster (3x woordwaarde :p).

Als ik dat doe met een 'volle' Windows (XP Pro) met flink wat open dan willen dergelijke videodrivermanipulaties (nVidia) nog wel eens tot een crash leiden. Ik heb dat dan ook wel eens als ik een nieuw spelletje dat (heel irritant) ongevraagd volscherm in niet-native resolutie begint laat omschakelen naar windowed mode.

Daarom zou ik het handig vinden als bij het omschakelen van single monitor naar dual monitor de secondary monitor meteen aan de linkerkant wordt toegevoegd. Google leidt me alleen maar naar mensen die of een ander probleem hebben waarvoor de oplossing bij mij niet van toepassing is of die hetzelfde probleem hebben maar waar uiteindelijk geen oplossing gevonden is. Dat doet mij alweer het ergste vrezen maar laat ik het toch maar even proberen dacht ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Het is maar een gok, maar misschien helpt het als je de tweede monitor afkoppelt vóórdat je uitlogt, ipv als de pc al uitstaat. Of misschien juist andersom. Geen idee, maar misschien maakt het een verschil.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zowel bij amd als nvidea kun je profiles aanmaken voor meerdere beeldschermen.
Eventueel kun je het activeren van een bepaald profiel koppelen aan een toetsencombinatie.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Uitloggen is niet aan de orde. Tijdens een Windows sessie kun je gewoon overschakelen van Single- naar Dual-monitor configuratie (en weer terug). Vervelende is dat dan telkens de tweede monitor rechts van de eerste gesitueerd wordt en ik die telkens moet omdraaien.

Pas je zo'n profiel niet pas toe nadat de tweede monitor (aan de rechterkant) actief is geworden? Dat komt dan nog steeds neer op hetzelfde wat ik nu doe met helaas een grote kans op een crash bij reeds bestaand intensief Windowsgebruik.