Beste Tweakers,
Ik heb mijzelf een Sony Vaio VPCF22L1E/B aangeschaft en wil hier graag het geheugen van uitbreiden van 4Gb naar 8Gb.
Ik heb hier weinig verstand van en wil jullie daarom graag om hulp vragen.
Aldus de specificatie op sony.nl
Grootte geheugen (GB): 4
Type geheugen: PC3-10600
Geheugenspecificaties: DDR3 SDRAM
Samenstelling geheugen: 4 GB (SO-DIMM) x1
Snelheid van geheugen: (MHz) 1333
Maximale hoeveelheid ondersteund geheugen: 8 GB
In de gebruiksaanwijzing van deze notebook staat zelfs hoe je het geheugen kunt vervangen, dus dat is wel handig. Gebruiksaanwijzing - blz. 105
Maar nu heb ik de volgende vragen:
1. Zou ik dit gewoon zelf kunnen aan de hand van die gebruiksaanwijzing? Of kan ik mijn notebook schade aanbrengen?
2. Ik begreep dat die geheugenmodules in slots zitten, maar waar kan ik vinden of mijn notebook 2 slots voor 2 x 4Gb heeft, of maar 1 voor 8Gb.
3. In de prijswatch heb ik gefilterd op DDR3 (SODIMM) en PC3-10600 (DDR3-1333) wat mij als enige keuze gaf: Kingston KTL-TP3B/4G Kan ik hieruit concluderen dat mijn notebook wel 2 slots MOET hebben?
4. Is Kingston goed genoeg en maakt het uit of je dan 2 geheugenmodules hebt van verschillende merken?
Als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen, heel erg graag!
Alvast bedankt!
Ernie
Ik heb mijzelf een Sony Vaio VPCF22L1E/B aangeschaft en wil hier graag het geheugen van uitbreiden van 4Gb naar 8Gb.
Ik heb hier weinig verstand van en wil jullie daarom graag om hulp vragen.
Aldus de specificatie op sony.nl
Grootte geheugen (GB): 4
Type geheugen: PC3-10600
Geheugenspecificaties: DDR3 SDRAM
Samenstelling geheugen: 4 GB (SO-DIMM) x1
Snelheid van geheugen: (MHz) 1333
Maximale hoeveelheid ondersteund geheugen: 8 GB
In de gebruiksaanwijzing van deze notebook staat zelfs hoe je het geheugen kunt vervangen, dus dat is wel handig. Gebruiksaanwijzing - blz. 105
Maar nu heb ik de volgende vragen:
1. Zou ik dit gewoon zelf kunnen aan de hand van die gebruiksaanwijzing? Of kan ik mijn notebook schade aanbrengen?
2. Ik begreep dat die geheugenmodules in slots zitten, maar waar kan ik vinden of mijn notebook 2 slots voor 2 x 4Gb heeft, of maar 1 voor 8Gb.
3. In de prijswatch heb ik gefilterd op DDR3 (SODIMM) en PC3-10600 (DDR3-1333) wat mij als enige keuze gaf: Kingston KTL-TP3B/4G Kan ik hieruit concluderen dat mijn notebook wel 2 slots MOET hebben?
4. Is Kingston goed genoeg en maakt het uit of je dan 2 geheugenmodules hebt van verschillende merken?
Als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen, heel erg graag!
Alvast bedankt!
Ernie