Sony Vaio VPCF22L1E/B geheugen upgrade

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb mijzelf een Sony Vaio VPCF22L1E/B aangeschaft en wil hier graag het geheugen van uitbreiden van 4Gb naar 8Gb.
Ik heb hier weinig verstand van en wil jullie daarom graag om hulp vragen.

Aldus de specificatie op sony.nl
Grootte geheugen (GB): 4
Type geheugen: PC3-10600
Geheugenspecificaties: DDR3 SDRAM
Samenstelling geheugen: 4 GB (SO-DIMM) x1
Snelheid van geheugen: (MHz) 1333
Maximale hoeveelheid ondersteund geheugen: 8 GB

In de gebruiksaanwijzing van deze notebook staat zelfs hoe je het geheugen kunt vervangen, dus dat is wel handig. Gebruiksaanwijzing - blz. 105
Maar nu heb ik de volgende vragen:

1. Zou ik dit gewoon zelf kunnen aan de hand van die gebruiksaanwijzing? Of kan ik mijn notebook schade aanbrengen?
2. Ik begreep dat die geheugenmodules in slots zitten, maar waar kan ik vinden of mijn notebook 2 slots voor 2 x 4Gb heeft, of maar 1 voor 8Gb.
3. In de prijswatch heb ik gefilterd op DDR3 (SODIMM) en PC3-10600 (DDR3-1333) wat mij als enige keuze gaf: Kingston KTL-TP3B/4G Kan ik hieruit concluderen dat mijn notebook wel 2 slots MOET hebben?
4. Is Kingston goed genoeg en maakt het uit of je dan 2 geheugenmodules hebt van verschillende merken?

Als jullie mij hiermee zouden kunnen helpen, heel erg graag!

Alvast bedankt!

Ernie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het geheugen zit onder een klepje, dat zit waarschijnlijk met 1 of 2 schroefjes vast. Daar is echt helemaal niets spanneds aan.

Trek het gewoon open, en kijk hoeveel geheugensloten je hebt. Overigens is het GB wat je bedoelt, niet Gb. Die niet door elkaar halen, dat kan verwarrend zijn als het gaat om geheugengroottes en chipgrottes.

Kijk gewoon wat je nu hebt, als je nu 2x 2GB hebt (wat logisch kan zijn) moet je beide modules vervangen als je meer wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb dat klepje er even afgeschroefd en het is inderdaad doodsimpel een plug & play systeem. Er zit een 4GB kaart in en nog een vrije slot, dus ik kan gewoon nog een 4GB aanschaffen.
Aldus Tweakers is die Kingston de enige optie, maar maakt het gebruik van verschillende merken geheugens nog uit? Dat ik dus niet 2x 4GB Kingston aan hoef te schaffen, maar gewoon aanvul met 1x 4GB. Of heb je nog een alternatief geheugen voor mijn Vaio?

Thanks! (en ik zal eraan denken met GB en Gb!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als Sony een QVL opgeeft dan zou ik me daaraan houden, wil je er 100% zeker van zijn dat je niet tegen problemen aanloopt. Anders gewoon zorgen dat het geheugen minimaal dezelfde specs heeft als 't spul dat erin zit, dan komt het wel goed.
Waarom zou die Kingston trouwens de enige optie zijn? Als ik kijk naar http://twk.rs/c8x/fo dan krijg ik 45 resultaten terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:36:
Als Sony een QVL opgeeft dan zou ik me daaraan houden, wil je er 100% zeker van zijn dat je niet tegen problemen aanloopt. Anders gewoon zorgen dat het geheugen minimaal dezelfde specs heeft als 't spul dat erin zit, dan komt het wel goed.
Waarom zou die Kingston trouwens de enige optie zijn? Als ik kijk naar http://twk.rs/c8x/fo dan krijg ik 45 resultaten terug.
Oké, ik hou me ook gewoon aan de gegevens van Sony inderdaad en qua merk bekijk ik het nog even. Ja ik zie nu ook bij het selecteren op PC3-10600 (DDR3-1333) en DDR3 (SODIMM) veel meer opties dan zojuist... zal ik zelf wel een foutje gemaakt hebben in de selectiecriteria... vreemd.

Heel erg bedankt voor je hulp, ik denk dat dit topic wel op slot kan. Ik bestel 'm, plug 'm erin en hoop op het beste! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:08
Ik heb dezeflde laptop en wil het geheugen ook gaan uitbreiden, kun je vertellen hoe het is afgelopen en of je tevreden bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07:08
.

[ Voor 99% gewijzigd door JimmyJoness op 07-02-2012 16:39 ]

Pagina: 1