Lage internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Hoi,

Ik zit al een lange tijd met het probleem dat mijn PC (een Medion PC van een jaar oud) een lage internetverbinding heeft. Het laden van internetpagina's en dergelijke gaat goed, ik red het daarmee. Echter wanneer ik een bestand wil downloaden, duurt dit een eeuwigheid. Speedtest levert een resultaat op van 0,80 Mbps download (1,2 Mbps upload) terwijl elders in huis met een laptop gewoon een snelheid van 20Mbps gehaald kan worden. Mijn PC staat daarentegen wel een beetje afgesloten. Wanneer ik gewoon een kabel aanleg schiet de snelheid gewoon omhoog.

Ik heb er wel over zitten na te denken om een setje van die lichtnet internet adapters aan te schaffen voor een paar tientjes. Maar is dit een goede optie? Want het aanleggen van een kabel kost nogal wat werk, ik moet zowat het hele huis door.

Er zit een Realtek RTL8191SU Wireless LAN 802.11n kaart in.

Alvast bedankt.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Die lichtnet netwerk setjes kunnen goed werken, maar niet altijd. In een huis met een recente elektrische installatie werkt het meestal beter dan in een huis met een oude installatie. Neem wel een wat duurder setje, niet die goedkope troep. Zoek een winkel waar je het eerst mag uitproberen.

Andere oplossing is een extra wifi accesspoint bedraad aan je router koppelen en die op een strategische plek plaatsen. Dan kan de netwerkkabel korter blijven en heb je wat meer vrijheid waar je hem neerlegt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Welk type WiFi gebruik je? b/g/n etc.
Welk kanaal zit je en wie in je omgeving zitten er nog meer op dit kanaal?
Welke beveiligingsmethode gebruik je? WEP, WPA, WPA2 etc.
Als je intern bestanden verstuurd (Van PC/Laptop A naar PC/Laptop B ) is het dan ook zo traag?
Welke router/acces point gebruik je?

Beetje meer info is wel welkom..

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2011 16:46 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Voor een vast PC is kabel trekken te prefereren. Het is wel "wat werk", maar het levert tig betere prestaties op. Als je straks ook wilt uitbreiden met een NAS< media server, wilt gaan streamen etc... dan is een kabel echt nodig.

Haik

• Martindo
D4NG3R schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:47:
Welk type WiFi gebruik je? b/g/n etc.
Welk kanaal zit je en wie in je omgeving zitten er nog meer op dit kanaal?
Welke beveiligingsmethode gebruik je? WEP, WPA, WPA2 etc.
Als je intern bestanden verstuurd (Van PC/Laptop A naar PC/Laptop B ) is het dan ook zo traag?
Welke router/acces point gebruik je?

Beetje meer info is wel welkom..
Ik gebruik b/g, ik heb die mogelijkheden ook getest. Kanaal begrijp ik niet helemaal. We gebruiken een WPA2 Personal beveiliging, intern bestanden sturen weet ik niet.
We gebruiken een Cisco EPC3925 modem, deze was meegeleverd en geïnstalleerd door Ziggo in de meterkast.

[ Voor 6% gewijzigd door Martindo op 28-11-2011 17:44 ]

Verwijderd

Ethernet is de enige manier als je 100% zeker wil zijn van je verbindingssnelheid, latency en betrouwbaarheid. Daar tipt ook die powerlinemeuk niet aan (ze storen ook verschrikkelijk op radiofrequenties, dat ter zijde). Misschien dat je nog even kan overwegen om een 2de AP aan te sluiten (maar geen repeaters, die dingen zijn dramatisch).

• Martindo
Ik denk dat ik eerst een lichtnet adapter ga zoeken, en als dat naar behoren werkt, ik het daarmee doe. In ieder geval bedankt voor alle informatie, hier kan ik vast nog eens wat mee doen. :)

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:42

Daniel36

Het oude liedje

.

[ Voor 100% gewijzigd door Daniel36 op 28-11-2011 18:35 . Reden: te flauw bij nadere beschouwing ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Martindo schreef op maandag 28 november 2011 @ 17:41:
[...]

Ik gebruik b/g, ik heb die mogelijkheden ook getest. Kanaal begrijp ik niet helemaal. We gebruiken een WPA2 Personal beveiliging, intern bestanden sturen weet ik niet.
We gebruiken een Cisco EPC3925 modem, deze was meegeleverd en geïnstalleerd door Ziggo in de meterkast.
Duidelijker als op: Welk kanaal zit je?
Kan ik het eigelijk niet maken 8)7. Dit vind je in de instellingen van je router.

Test even hoe de LAN snelheid is om eventuele problemen op de WAN poort uit te sluiten. Om deze reden dus ook > STuur een bestand van zegwat 50MB van de ene PC naar de andere over WiFi en kijk hoe snel dit gaat.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2011 20:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1