Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug/feat] Tweakblogs CSS

Pagina: 1
Acties:

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb twee kleine bugjes gevonden in de Tweakblogs CSS preview
  • De link in Tweakblogs Home in de bovenbalk verwijst naar tweakblogs.dev
  • De tekstkleur van eigen reacties wordt niet aangepast, als je deze hebt gewijzigd (blijft de standaardkleur)
Daarnaast ook nog een twee verzoekjes voor in de CSS Admin
  • Mogelijkheid om een line-height op te geven voor de content. Nu is deze standaard 18px en bij lettertypes boven de 12px wordt de tekst dan erg krap.
  • Mogelijkheid om de rand om het middendeel (#container) uit te zetten, zodat je een mooie doorlopende header kan maken (lukt nu niet, zie mijn blog op Data)
Alvast bedankt!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Linkje heb ik meteen even gefixed in SVN; de rest zal ik naar kijken en/of een ticket voor aanmaken.

wb de lineheight is het misschien handiger om daar gewoon een precentage voor te gebruiken in de CSS.
De rand om het middenkader weglaten is denk ik niet iets dat we gaan fixen. De vraag is ook nog wat we in het kader van de nieuwe layout gaan doen met de layout van de tweakblogs.

Intentionally left blank

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Vrije beschikking over CSS? Dat is toch geen beveiligingsprobleem en zit niks anders in de weg?

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mux schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:34:
Vrije beschikking over CSS? Dat is toch geen beveiligingsprobleem en zit niks anders in de weg?
Dat is wel een beveiligingsprobleem. Daarbij willen we wel een zekere vorm van uniformiteit als het gaat om het uiterlijk van de tweakblogs.

Intentionally left blank

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

(mijn excuses voor de topickaap, maar ik ben benieuwd)

Ik neem aan dat vrije toegang tot het tekstbestand wel een beveiligingsprobleem is, maar met wat validatie (dat je echt css aan het typen bent) hoort het toch geen probleem te zijn? Eenvormigheid kun je houden door de plaats en zichtbaarheid van vaste pagina-elementen te forceren, maar verder kun je alle kleurtjes en layoutopties vrij houden. Je ziet dan vanzelf wel of er meer moet worden getweakt, maar het lijkt me voor iets dat zo 'losjes' aan tweakers.net hangt geen vreemde optie. CSS-validators zijn ook vrij verkrijgbaar, dus het zal niet ál te heftig in de devtijd hakken.

• Keeper
  • Niet online
crisp schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:32:
wb de lineheight is het misschien handiger om daar gewoon een precentage voor te gebruiken in de CSS.
Dat kan ook. Liefst dan iets met een factor van tussen de 1.4 en 1.6 (is mooi leesbaar, zie ook The 100% Easy-2-Read Standard)
De rand om het middenkader weglaten is denk ik niet iets dat we gaan fixen.
Jammer. Snap dat je dat wel uniform wilt houden voor je branding, maar daardoor kan je nu niet echt een mooie doorlopende header maken onder die tweakblogs banner.

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mux schreef op maandag 28 november 2011 @ 12:47:
(mijn excuses voor de topickaap, maar ik ben benieuwd)

Ik neem aan dat vrije toegang tot het tekstbestand wel een beveiligingsprobleem is, maar met wat validatie (dat je echt css aan het typen bent) hoort het toch geen probleem te zijn? Eenvormigheid kun je houden door de plaats en zichtbaarheid van vaste pagina-elementen te forceren, maar verder kun je alle kleurtjes en layoutopties vrij houden. Je ziet dan vanzelf wel of er meer moet worden getweakt, maar het lijkt me voor iets dat zo 'losjes' aan tweakers.net hangt geen vreemde optie. CSS-validators zijn ook vrij verkrijgbaar, dus het zal niet ál te heftig in de devtijd hakken.
Sommige dingen willen we gewoonweg niet in de CSS; denk aan javascript inclusion dmv behaviors (IE) of CSS animations. Daarom hebben we voor de huidige oplossing gekozen; beter een white-list van wat we wel toestaan dan werken met een blacklist die hoogstwaarschijnlijk nooit compleet zal zijn.

Als er echt dingen missen horen we het natuurlijk graag :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

eea is in deze iteratie al gefixed en staat online :) Alleen standaard lineheight van (bv) 150% moet ik nog naar kijken.

@Keeper: hoewel je de rand om de container niet uit kan zetten is er nu wel een workaround:

Achtergrondkleur: #f1f1f1
Achtergrondafbeelding: http://dl.dropbox.com/u/3507269/tweakblog/bg.png
Achtergrond herhaling: repeat-x
Middenstuk randkleur: transparent
Middenstuk achtergrondkleur: transparent

Sommige oude IE-versies ondersteunen meen ik geen transparante borders, maar de meeste andere browsers wel :)

Intentionally left blank

• Keeper
  • Niet online
Tof. Thx :).
Pagina: 1