Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Om surround gaming eens uit te proberen, heb ik gisteren een Club3D Theatron Agrippa DTS geluidskaart op de kop getikt. Deze beschikt over de mogelijkheid tot het encoden van meerkanaals geluid naar DTS of DD, zodat mijn versterker (Marantz SR7400) via een optische SPDIF kabel 5 kanaals geluid kan ontvangen.

Bij Configuratiescherm / Geluid kun je testen welke coderingsindelingen werken. Zowel DTS als DD werken, en geven dus een testsignaal over alle (5) de speakers. Mijn versterker geeft dan ook aan DTS of DD signaal te ontvangen. Dat werkt dus.

Echter als ik een game (RAGE) start blijft het bij pcm signaal (en dat is via SPDIF beperkt tot stereo). Dat kan volgens mij 2 dingen betekenen:
  • Het spel heeft helemaal geen surround geluid (is dat in-game in te stellen?)
  • De Agrippa kaart encodeert het geluidsspoor van de game niet.
Heeft iemand een idee hoe het zit? m.a.w. wat is er nu nog voor nodig om echt in surround te gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Inmiddels gefixt door de driver van de Auzentech Xplosion te installeren.
In de driver DTS interactive selecteren en de input op 8ch zetten. Werkt overigens nog niet via SPDIF coaxiaal, wel optisch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Nice, thanx, zat met hetzelfde probleem, maar ga het nu even op jouw manier proberen _/-\o_

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 23:38
Bedankt om het even te laten weten dat het wel op Optisch werk.. Was al aan het kloten met Digital Coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Audiozaken horen in Audio & HiFi - ook een logischere plek voor mensen die dit antwoord zouden willen vinden ;)

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!