Toon posts:

[xp] Domein gewijzigd inloggen niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik op een gekregen laptop het domein gewijzigd naar een werkgroep. Nadat de computer opnieuw opstarte kan ik niet meer inloggen met mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord. Is er een manier om de computer toe te voegen aan een domein zonder in te loggen, of is er een mogelijkheid om het administrator wachtwoord te achterhalen? Er staan namelijk nog belangrijke documenten op de laptop.

Opstarten in veilige modus heb in al geprobeerd en ook het terugzetten van de laatst bekende instellingen die werkten.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:55

ralpje

Deugpopje

Je kan niet een laptop in het domein hangen zonder in te loggen.
Wat je wel kunt proberen is met een boot-cd te booten en op die manier het password van de lokale gebruiker aanpassen, zodat je weer kunt inloggen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 10:03
Wat je kan proberen is de harddisk eruit halen en deze aan een externe behuizing plaatsen of een converter wat je vervolgens via USB kan uitlezen op een andere computer om zo de bestanden te benaderen. Deze apparatuur is bij de lokale computer boer te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:40

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt denk ik twee oplossingen (beide staan hierboven al beschreven), maar volgens mij is de tweede het snelste. Als je laptop een SATA aansluiting heeft, dan kun je hem waarschijnlijk direct op je bestaande pc (en sata) aansluiten. Mocht het een IDE aansluiting zijn, dan zul je denk ik even langs de lokale computershop moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik zal eerst proberen met een boot of live cd de bestanden op een externe HDD te zetten, mocht dit niet lukken dan schroef ik de laptop los en hang ik de schijf los aan een andere computer.