Even een nieuwsgierigheidsvraagje. Het zal waarschijnlijk een kort topic worden. Want misschien is er wel een logische standaardverklaring voor? Ik kan het echter zo snel niet vinden.
Ik ben absoluut een beginnende amateur. Ik probeer me wel in te lezen maar duidelijk is wel dat je van lezen geen betere foto's gaat maken
. Maar wat me opvalt is dat er bij lensbesprekingen of bij portretfoto's de 85mm veelvuldig lens wordt gezien als portretlens.
Zelf heb ik een simpele Sony set (A55 met een 17-50, 35mm en 70-210 lens).
Ik gebruik de 35mm 1.8 als 'portretlens'.
Als ik die 70-210 lens op mijn camera zet dan moet ik zowat aan het andere eind van onze 14 meter lange kamer gaan staan.
Natuurlijk heeft dat ook te maken met het verschil tussen FF en APS-C. Maar is er nog een andere reden waarom bijvoorbeeld niet de 50mm of 100mm lens hier meer voor gebruikt worden?
Ik ben absoluut een beginnende amateur. Ik probeer me wel in te lezen maar duidelijk is wel dat je van lezen geen betere foto's gaat maken
Zelf heb ik een simpele Sony set (A55 met een 17-50, 35mm en 70-210 lens).
Ik gebruik de 35mm 1.8 als 'portretlens'.
Als ik die 70-210 lens op mijn camera zet dan moet ik zowat aan het andere eind van onze 14 meter lange kamer gaan staan.
Natuurlijk heeft dat ook te maken met het verschil tussen FF en APS-C. Maar is er nog een andere reden waarom bijvoorbeeld niet de 50mm of 100mm lens hier meer voor gebruikt worden?