Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:16

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Topicstarter
Beste allen,

Morgen krijg ik mijn nieuwe iMac en bij deze wil ik graag twee OSX installaties samenvoegen in 1 systeem. Ik zal eerst wat achtergrond info geven alvorens dieper op de vraag in te gaan.

Meer dan een half jaar geleden heb ik mijn 27 iMac verkocht omdat ik een nieuwe wilde met een SSD. Nu heb ik vorige week deze besteld maar in de periode zonder is mijn Macbook Air als eerste systeem gaan fungeren. Dat betekent dat ik 1 iPhoto bibliotheek op mijn iMac back-up heb en ook 1 ook de MBA.

Dit zelfde geldt voor andere zaken zoals iTunes, Mail en wellicht nog een aantal die ik nu vergeet op te noemen. Op de iMac draaide OSX Snow Leopard en op de MBA draait OSX Lion.

Graag wil ik op de nieuwe iMac de mails, en de iPhoto bibliotheken samenvoegen en als het kan ook iTunes. Van beide systemen heb ik TM back-ups dus alle gegevens zijn er.

Nu is mijn vraag, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Moet ik de migratie-assistent gebruiken of los alle onderdelen kopiëren en dan de libraries samenvoegen (iPhoto en iTunes als dat überhaupt kan). En hoe ik voeg ik de mails samen?

Een hoop vragen dus en ik ben bang dat de twee OS'en het er niet makkelijker op maken. iPhoto was al wel 09 op de iMac evenals op de MBA, dat is dan weer een meevaller ;-)

Thanks voor de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Het lijkt mij het handigst (ik ga er vaniut dat je Time Machine gebruikt) als je van je MBA ook een time-machine-backup maakt en dan op Google gaat zoeken naar een manier om je backups te mergen...

Zoeken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik zat met dit probleem. Backup van zowel de iMac2010 als de MacBook Pro op de TimeMachine, deze moesten worden gemerged op de 2e iMac2011 die als hoofdpc ging dienen.

Echter liep ik tegen (te) veel problemen aan met het mergen, waardoor ik alle bestanden handmatig heb moeten overzetten. Dit was uiteindelijk de makkelijkste, en vooral de snelste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Ik zou het handmatig doen zoals Daantjuhh aangeeft, anders is er geen optie.

Je foto's / muziek exporteren vanuit iPhoto / iTunes en opnieuw importeren in je nieuwe Mac. Documenten gewoon overzetten op een usb schijf o.i.d. (dropbox account). Mails weet ik ff niet, maar ook daar zit een soort van export functie op. TIP: Zorg dat je een IMAP account krijgt, dan hoef je daar "nooit" meer naar om te kijken!

Voor wat betreft je apps?? Opnieuw installeren...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Beetje een late reactie maar ik denk dat ik inderdaad alles maar handmatig ga samenvoegen. Weet alleen niet zo goed hoe ik dat met mail moet gaan doen... We gaan wel wat proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

kun je dit niet gewoon met Migration Assistant doen? (te vinden onder programma's > hulpprogramma's)

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 20:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Bigg Balls schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 20:06:
Beetje een late reactie maar ik denk dat ik inderdaad alles maar handmatig ga samenvoegen. Weet alleen niet zo goed hoe ik dat met mail moet gaan doen... We gaan wel wat proberen
Als je bij Mail gebruik maakt van IMAP accounts, kan je gewoon de accounts aanmaken in Mail.app en komt de mail gewoon binnen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Mail is opgelost. Alles was wel mee gekopieerd via de migratieassistent (vanaf de startup) alleen werden de mails niet geladen (wel de accounts).

Nu heb ik elke postbus opnieuw op laten bouwen en nu staan de mails erin.

Volgende punt wordt het samenvoegen van twee iPhoto bibliotheken. Wil graag de bibliotheek die op mijn MBA staat inladen bij degene die nu op de iMac staat.

Iemand suggesties daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
Whieee schreef op woensdag 30 november 2011 @ 14:07:
[...]

Als je bij Mail gebruik maakt van IMAP accounts, kan je gewoon de accounts aanmaken in Mail.app en komt de mail gewoon binnen.
Nee had helaas POP3 accounts (1 IMAP maar). Chello is wat dat betreft nog erg ouderwets... Zit wel te springen om IMAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Time Machine is voor backups. Het is niet om met betanden te spelen, het is niet voor 'overzetten' (wel voor recovery, zoals na een schone installatie - dat is het doel van een back-up) en niet voor slepen/verplaatsen/mergen.

Dingen overzetten van 2 computers naar 1 is meestal gewoon de computer met de meeste data importeren via de migratie assistent, en daarna op de computer met minder data de rest handmatig overzetten. 2 computers importeren via de migratie assistent is ook mogelijk, maar dan moet je opletten dat je geen conflicten hebt (zoals dubbele mail account, om dat je er dan dus twee hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Bigg Balls schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:24:
Volgende punt wordt het samenvoegen van twee iPhoto bibliotheken. Wil graag de bibliotheek die op mijn MBA staat inladen bij degene die nu op de iMac staat.

Iemand suggesties daarvoor?
Exporteren daarna importeren. iPhoto vraagt vanzelf of je dubbele foto's wilt invoegen of overslaan. Er bestaan ook tooltjes hiervoor, maar das vragen om problemen...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
Ik heb ooit de mijne en van m'n zus samengevoegd op m'n pa z'n iMac met iPhoto Library Manager ofzo als ik me goed herinner.
iTunes is gewoon de muziek eruit slepen en in de andere library importeren?

🤞🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls

Bigg Balls

Topicstarter
thanks voor de feedback zal morgen even stoeien met iPhoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhoto/iTunes library in Dropbox zetten?
Pagina: 1