Beste mensen,
Ik moet helaas van me werk nog IE6 ondersteunen. Nu kan ik om de meeste IE6 fouten wel redelijk heen werken, maar ben nu een hele dag bezig met het zoeken naar een oplossing voor het onderstaande probleem.
Ik heb twee divjes onder elkaar. In het bovenste divje zit een child divje, die absoluut gepositioneerd is, en onder andere over het onderste divje heen moet vallen.
Echter dit werkt niet zomaar, want (denk ik) doordat divje2 na divje1 in de DOM staat wordt deze over div1 (en zijn childs) heen getekend.
Door het toevoegen van een z-index op het child divje in div1 werkt het in alle browsers. Behalve IE6.
Dit krijg ik niet gefixed.
Ik heb een testcase gemaakt:
of eigenlijk het betreffende stuk code uit mijn applicatie gestript, en dit bleef over:
Heeft iemand nog een idee dat ik zou kunnen proberen?
Ik moet helaas van me werk nog IE6 ondersteunen. Nu kan ik om de meeste IE6 fouten wel redelijk heen werken, maar ben nu een hele dag bezig met het zoeken naar een oplossing voor het onderstaande probleem.
Ik heb twee divjes onder elkaar. In het bovenste divje zit een child divje, die absoluut gepositioneerd is, en onder andere over het onderste divje heen moet vallen.
Echter dit werkt niet zomaar, want (denk ik) doordat divje2 na divje1 in de DOM staat wordt deze over div1 (en zijn childs) heen getekend.
Door het toevoegen van een z-index op het child divje in div1 werkt het in alle browsers. Behalve IE6.
Dit krijg ik niet gefixed.
Ik heb een testcase gemaakt:
of eigenlijk het betreffende stuk code uit mijn applicatie gestript, en dit bleef over:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <title></title> <style type="text/css"> * { margin:0; padding:0; } .divA { position: relative; background-color: red; height: 30px; margin-bottom: 10px; } .divB { position: absolute; height: 200px; width: 100px; left: 15px; top: 15px; background-color: blue; z-index: 999; } </style> </head> <body> <div class="divA"> <div class="divB"></div> </div> <div class="divA"></div> </body> </html> |
Heeft iemand nog een idee dat ik zou kunnen proberen?
This message was sent on 100% recyclable electrons.