Welke host te kiezen

Pagina: 1
Acties:
  • 695 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb een flash spel gemaakt, wat steeds populairder wordt. Nu is het, door het hoge verkeer en omdat ik een multiplayer variant wil laten draaien, interessant geworden om een dedicated server te gaan gebruiken. Maar wat moet ik dan kiezen?

Mijn website gebruikt nu 150GB / maand aan traffic, en die multiplayer zorgt ook voor extra load. Nog niet gelanceerd (alleen in tests), maar zal ook zeker 150GB op zichzelf veroorzaken, denk ik. Verder wil ik de code van de multiplayer ook op de server laten draaien, dus zal de server ook enige kracht moeten hebben.

Ik ben momenteel aan het kijken naar een van de dedicated servers van flexwebhosting http://www.flexwebhosting.nl/nl/index.php/product-dedicated . Wat zouden jullie aanraden, qua PC, want mij zeggen al die processor namen niet zoveel. Ik weet niet hoe goed die dan zijn.

Wat te kiezen?

Groeten, Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal veel meer moeten vertellen over de software die je gaat draaien en wat voor load het huidige systeem heeft en wat je in de toekomst verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:20
wat je ook kan doen in deze fase (waarbij je niet exact weet hoe snel het gaat groeien en succes heeft) is een vps nemen bij bijvoorbeeld amazon of rackspacecloud.co.uk deze kun je binnen een paar minuten upscalen naar snellere servers. Op die manier kan de server enige tijd meegroeien.
Ook kun je ze snel clonen waardoor je meerdere servers kan opzetten indien nodig

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:48
Met je huidige eisenpakket kun je echt alle kanten op. Ik heb zelf een aantal dynamic dedicated servers draaien bij Oxilion en dat bevalt mij erg goed. Niet de goedkoopste, maar wel goede support en kundige mensen.

Ook het concept van een Dynamic Dedicated Server staat mij aan. Je hebt dedicated hardware, maar het draait binnen een Virtual Machine. Dit houdt in dat schalen ontzettend eenvoudig is. Momenteel draaien er twee DDS2 systeem, maar binnen enkele seconden kunnen ze daar een DDS4 van maken.

Maar er zijn ongetwijfeld meer hosters die iets soortgelijks aan kunnen bieden.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lastige is dat ik niet exact weet wat de huidige load is, omdat het shared hosting is (zowel voor de website als voor de multiplayer code). wel weet ik dat de huidige website 20.000 bezoekers per dag heeft, en deze allemaal natuurlijk ook even de nieuwe multiplayer versie willen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:15
Verwijderd schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:30:
interessant geworden om een dedicated server te gaan gebruiken
Je weet dat je nu dus ook alles in eens zelf moet gaan doen? Oa installatie en patching van de server is nu jouw verantwoordelijkheid geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

^^ je kan een dedicated of virtual server ook managed aanschaffen. Daar zit alleen ook een managed prijs aanvast. Maar breed genomen heb je er dan net zo weinig omkijken naar als een shared hosting pakket. Het is alleen *iets* duurder.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Rolfie schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:22:
[...]

Je weet dat je nu dus ook alles in eens zelf moet gaan doen? Oa installatie en patching van de server is nu jouw verantwoordelijkheid geworden.
Je hebt natuurlijk ook gewoon managed dedicated servers ;). Zelf zou ik echter voor een managed VPS gaan of een cloudoplossing, mocht je veel internationale spelers hebben. Het voordeel van beiden is dat ze snel op te krikken zijn bij meer load, iets wat je natuurlijk momenteel zoekt. Leaseweb biedt zoiets relatief goedkoop aan, en ook Hostnet kan dit. Echter zul je bij Leaseweb wel even moeten kijken of het managed is, dat brengt vaak namelijk nogal wat kosten met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:44

Grandmasg

What ever!!!!

Misschien kun je eens gaan mailen met aKra.
Die kan je vast wel een leuke aanbieding geven ;)

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petje1990
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-06 13:43
Ik heb zelf een Dedicated server bij OVH Dat bevalt me prima. Bij OVH mag je ook extreem veel dataverkeer gebruiken en dat is wat jij ook wilt. Je zou ook kunnen kijken naar een VPS maar in jouw geval met jouw dataverkeer raad ik een Dedicated server aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
petje1990 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:56:
Ik heb zelf een Dedicated server bij OVH Dat bevalt me prima. Bij OVH mag je ook extreem veel dataverkeer gebruiken en dat is wat jij ook wilt. Je zou ook kunnen kijken naar een VPS maar in jouw geval met jouw dataverkeer raad ik een Dedicated server aan.
Want? Bij LeaseWeb zag ik een VPS al met 500GB dataverkeer... En zo zullen er nog wel tig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:21
Als je toch bij FXW aan het kijken bent, zou je ook eerst een VPS kunnen proberen?
Zelf heb ik ook een VPS bij FXW, dat bevalt prima. Deze is ook managed.

Maar je zult echt meer info moeten geven, om een goede beslissing te kunnen maken. Het lijkt alsof je je nu alleen laat leiden door de kosten voor bandbreedte bij je huidige hoster? Misschien kan deze hoster ook wat info geven over je verdere verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry, maar dit is niet de bedoeling van PNS. Je zult toch meer info moeten hebben wil een dergelijk topic open blijven staan.
Zet eerst eens alles op een rijtje (eisen, wensen, budget, etc.) en kijk dan eens wat er in de markt te krijgen is.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.