Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop vertitk het om op te laden

Pagina: 1
Acties:

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:43
Hallo,

Ik heb een HP-mini laptop gekocht een half jaar geleden, alleen wil deze al een geruime tijd niet meer opladen.
Dat is erg lastig want nu ben ik gebonden om hem aan de snoer te houden, anders valt ie direct uit.

Als ik de laptop opstart via de netsnoer, dan zie ik de eerste 5 a 10 seconden bij het bureaublad dat de accu aan het opladen is vanaf 0% (bewegend batterijtje). Daarna stopt hij ermee en blijft hij op 0% staan.
Nu heb ik het volgende al geprobeerd:

Apparaatbeheer --> Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode de-installeren --> Zoeken naar wijzigingen in apparaten.

Het rare is dat hij dan weer het bestand van Microsoft installeert en de eerste 10 seconden weer gaat opladen en dan weer stopt...

Wat blokkeert hier de oplaadcyclus? Of is dit niet softwarematig op te lossen?

PS. Windows 7 Starter op een HP mini 110-3100

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Probeer even een Ubuntu Live omgeving van usb op te starten om te kijken of deze wat aangeeft betreft de batterij. Mocht dit niet helpen dan raad ik je aan om contact op te nemen met de HP helpdesk om eventueel het een en ander te troubleshooten.

• Patavorene
Ik heb in de tussentijd nog het een en ander gedaan. Via HP een battery check, daarin wordt aangegeven dat de batterij goed werkt maar dat hij de laatste keer niet is opgeladen. En dat hij volledig moet zijn opgeladen voordat de stekker eruit wordt gehaald (maar hij laadt dus niet op :/). Verder heb ik in de bios ook een battery check gedaan, maar daar geeft hij aan dat deze heeft gefaald.

Ben nu bezig met een back up van fabrieksinstellingen, om te kijken of het aan het besturingssysteem ligt. Als dit niet werkt ga ik het nog even met Ubuntu proberen, alleen heb ik daar geen ervaring mee, dus weet niet of ik daarmee uit de voeten kan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vergeefse moeite. Wat je met je HP hebt is dat het controleert of er een bepaalt signaal met de stroom wordt doorgegeven. Als het signaal er niet is, dan weigert de laptop om de accu op te laden. Wat voor lader heb je er aan hangen? Een universele of originele HP lader die bij de laptop hoort?

Wij hebben op het werk Dell laptops die op precies dezelfde manier werken. Zo hebben we al een paar laders van Dell zelf die niet meer het signaal geven, of een verkeerd signaal, waardoor de laptop niet meer wil opladen. Hij werkt dan alleen als directe voeding, zonder de accu bij te laden.

Dus, heb je een originele lader, dan moet je de winkel/HP even aanspreken om een nieuwe lader te krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Testen of het aan je OS ligt is absoluut overbodig. Gewoon de laptop uitzetten en kijken of hij dan oplaad. Doet hij het dan nog niet? --> andere adapter proberen/garantie aanspreken

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-11 13:46

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ik neem aan dat je Google al geraadpleegt hebt?:

http://bizsupport1.austin...peId=321957&printver=true

Xbox Live ID:Notna8310

• Patavorene
Het is nu zo:
De laptop staat uit en de adapter moet erin voordat hij aan gaat (0% batterij) Bij de ingang van de poweradapter zit een LED, als de power adapter erin gaat is hij even een paar seconde wit. Daarna blijft hij rood/oranje.
Dan kom je bij het welkomstscherm van windows. Als windows is opgestart dan probeert hij nog even een paar seconden op te laden (je ziet dat balkje op en neer gaan) maar na 5 seconden stopt deze er mee. Er staat wel dat de accu wordt opgeladen, maar dat is dus niet.

Ik heb alle stappen al ondernomen die hierboven zijn gezegd en in de troubleshooting guide staat. Dus ik denk dat het gewoon een retour moet worden, of iemand moet nog met een oplossing komen?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zoals al is gezegd, je lader is zeer mogelijk de boosdoener. Het 2 seconde proberen op te laden in Windows heb ik bij onze Dells ook gezien. Bij het opstarten wordt soms al een melding gegeven over de lader, maar dat is afhankelijk van de laptop zelf (mijn Latitude doet dat wel, een oudere Vostro weer niet).

Als je 'm in een winkel hebt gehaald, terug ermee en een andere lader laten testen. Doet die het wel, dan is het een garantie geval op je lader en moet je kosteloos een nieuwe krijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1