Pc kan niet lid worden van thuisgroep

Pagina: 1
Acties:

• Rayman1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Heb nu het probleem dat mijn desktop pc door een onbekende fout niet lid kan worden van de bestaande thuisgroep. Gemaakt met de laptop pc.

Laptop: Windows 7 home premium x64
Desktop: Windows 7 Ultimate x64

Als ik dan de probleemoplosser voor thuisgroepen opstart, geeft ie gelijk aan dat er problemen met het netwerk zijn, en dat die eerst opgelost moeten worden voordat ik verder ga. Komt er uiteindelijk op neer dat ik de service peer networking grouping niet kan starten: ''Kan de peer networking grouping-service op de lokale computer niet starten.'' en '' Fout 1068: Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Vervolgens het ik op advies van de via google opgezochte windows site, om het bestand ''idstore.sset'' te verwijderen en een aantal services op te starten, opgevolgd en de pc opnieuw opgestart. En kom weer terug met de zelfde fout.

Hij vraagt dus ''nu lid worden'', dan geef ik het wachtwoord op, en dan zegt hij '' er is een fout opgetreden''. Zonder informatie hoe en waarom. Als ik dan vervolgens weer terug klik, staat er ineens ipv nu lid worden, een thuisgroep maken. Als ik dit aanklik, komt er ook een foutmelding met ''er kan geen thuisgroep worden ingesteld op deze computer.

Dan heb ik ook nog norton geinstalleerd op beide pc's, de firewall schijnt nog wel eens een thuisgroep te kunnen blokken, maar heb geen idee hoe ik dit in moet stellen in de firewall van norton.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen

MVG Raymond

[ Voor 7% gewijzigd door Rayman1987 op 28-11-2011 00:55 ]

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11-2025

crizyz

ne.t.weaker

Is het geen mogelijkheiod eens in veilige modus op te starten met netwerkmogelijkheden? Paar keer op F8 rammen tijdens het opstarten.

Geen idee of werkgroepen e.d. dan actief zijn, norton zou dan niet actief moeten zijn.

Grote kans alleen dat de services die hiervoor nodig zijn (en nu mogelijk ook al niet actief zijn op de pc) ook juist door deze veilige modus niet op gaan starten. Misschien dat anderen dat beter weten, maar je zou het eens kunne proberen natuurlijk. :)

Edit: Oh en ik wil je nog even een tip meegeven. Volgens mij nog niet tegen je verteld, maar kwam het al een paar keer tegen bij andere topics die je aan hebt gemaakt. De groeten doen we niet op GoT.
Leesvoer: Het algemeen beleid #groeten :)

[ Voor 21% gewijzigd door crizyz op 28-11-2011 04:13 ]

• Rayman1987
ga het eens proberen in veilige modus.

Was me nog niet opgevallen, maar zal geen groeten meer doen... :)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Een paar vragen, dan kan ik wat gerichter zoeken / denken :)
  • Kan je in je thuisnetwerk via cmd je andere pc's pingen?
  • Welke versie van Norton gebruik je?
  • Staat "File and Printer Sharing"aan?

• WoC
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

WoC

Heb je recentelijk iets nieuws geïnstalleerd of een update ergens van gedaan (misschien dat Norton wel automatisch iets gedaan heeft). Als het altijd gewerkt heeft, kun je ook een system restore doen naar een paar dagen geleden. Dat scheelt dan een hoop uitzoekwerk en jij hebt snel een werkend geheel.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D'r staat me iets bij dat W7 Home het e.e.a. beperkingen had t.a.v. networking. Wellicht dat dit er 1 van is? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rayman1987
Ik kon inderdaad wel pingen. Het probleem is in ieder geval opgelost. Het zat hem in een aantal services wat niet gestart was. Ik kon namelijk niet de peer networking grouping starten, dus heb via eigenschappen gekeken welke services allemaal nodig waren om deze te starten. En zo kwam ik er achter dat er een aantal daarvan niet waren gestart.

Na dit gedaan te hebben, kon ik uiteindelijk de peer networking grouping service weer starten. In eerste instantie wilde hij nog niet met de thuisgroep verbinden, en heb toen met de desktop pc een nieuwe thuisgroep gemaakt, me laptop er lid van laten worden, en dat ging prima.

Ik ben weer blij want ik kan via de tablet ook makkelijk weer muziek en films afspelen op de tv :)
Pagina: 1