Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Beste Tweakers,

Ik maak nu al enkele jaren gratis softwareprogramma's voor Windows, waarvan er in de loop der jaren ook enkele vrij succesvol zijn geworden (met enkele duizenden gebruikers). Dit betekent echter ook dat mijn hosting steeds duurder wordt, en daar moet ik eigenlijk iets mee doen, daar het wel leuk moet blijven.
Nu zou ik in één van mijn programma's die veel verbinding maakt met mijn website best wel een klein blokje reclame willen laten zien, om te proberen de kosten een beetje in de hand te blijven houden. Het probleem is echter dat Google Ads niet geplaatst mogen worden in software, en ik wordt na wat googlen op andere oplossingen ook niet veel wijzer. Er zijn advertentieplatformen speciaal voor mobiele gebruikers, maar dat is in mijn geval niet aan de orde. Ook is het niet bedoelt voor op een website, en ben ik geen bedrijf.
Als ik zo eens wat rondzoek bekruipt me het gevoel dat men gouden bergen belooft (à la "ik verdien nu $500 per dag met nietsdoen!"), dus vandaar dat ik graag jullie advies zou willen vragen.

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met iets soortgelijks, een goed idee over hoe ik dit op zou kunnen lossen of kennis over een advertentieplatform?

Met vriendelijke groeten,

Mindstorms

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wélke bedrijven/platformen/software/... ben je dan tegengekomen (behalve Adwords), waarom vertrouwde je ze niet/wel, wat had je zelf al wél gevonden met een [google=in-app advertising] etc.? Als je even in onze Quickstart kijkt zul je zien dat we dat soort informatie graag in een topicstart zien zodat we niet met allerlei zaken komen aankakken die je zelf al gevonden hebt ;) Vooral de eerste hit (PDF!) lijkt me, na 't schuin gelezen te hebben, best interessante informatie te bevatten. En dan ook nog eens 13 pagina's aan bedrijven die wellicht het bekijken waard zijn en vast niet allemaal exclusief mobiele platformen aanbieden.

En heb je ook al eens overwogen om gewoon bepaalde features tegen betaling vrij te geven of misschien zelfs wel je complete applicatie gewoon tegen een klein bedrag te verkopen?

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 28-11-2011 00:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Mindstorms
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-04 03:47
Het spijt me voor de onduidelijkheden, maar laat ik het anders formuleren. Ik ben verscheidene (willekeurige) dingen tegengekomen, maar omdat ik simpelweg geen enkele ervaring heb met dit soort dingen vroeg ik me af of er iemand was die dat wel heeft, en die misschien ook wel een aanrader kent.
Omdat ik er niet in thuis ben en de meeste bedrijven vinden dat ze zelf de beste zijn, is het lastig om een keuze te maken. Omdat het bovendien over geld gaat vroeg ik me af of er iemand was die iets soortgelijks heeft meegemaakt, en daarmee misschien wel een goede suggestie. Hoe zit het bijvoorbeeld met uitbetalingen in dollars/euro's/paypal..? Zoals er ook in je pdf staat, "Deciding which advertising company to go with is not an easy task. As a developer, you need to have a good understanding of what different providers can offer you before you can make this decision." Dat is wat ik een beetje zoek. De pdf had ik zelf ook al eens gevonden, helaas bevat hij nogal wat dode links van juist de "bredere" bedrijven.

Ik heb inderdaad ook overwogen om een klein bedrag te vragen voor mijn applicatie, maar dat lijkt me niet de mooiste oplossing. Omdat je dan -ben ik bang- vrij snel last krijgt van piraterij en een opgeworpen drempel, weet ik niet of dat de mooiste oplossing is. De oplossing om een discrete rechthoek van de applicatie te reserveren voor reclame vind ik persoonlijk mooier :) .