Ik heb een functie geschreven die via een WMI query wat gegevens ophaalt van een Windows systeem. Om dit voor elkaar te krijgen moeten er eerst een aantal functies aangeroepen worden om bijvoorbeeld COM te initialiseren, securitylevel in te stellen, WMI query te doen, etc.
Mijn probleem (vraag) is dat de functie die dus uiteindelijk de gegevens ophaalt waar het om gaat, zelf eerst 5 functies aanroept (in de juiste volgorde). Ontwerptechnisch zijn er nogal wat mogelijkheden om dit te doen lijkt me. Wat is hierin de beste keus?
1: De functie zelf eerst de 5 andere functies laten aanroepen
2: De functie een functie laten aanroepen, welke weer de volgende aanroep, die weer de volgende aanroept etc.
3. andere betere methode
Mijn probleem (vraag) is dat de functie die dus uiteindelijk de gegevens ophaalt waar het om gaat, zelf eerst 5 functies aanroept (in de juiste volgorde). Ontwerptechnisch zijn er nogal wat mogelijkheden om dit te doen lijkt me. Wat is hierin de beste keus?
1: De functie zelf eerst de 5 andere functies laten aanroepen
code:
1
2
3
4
5
6
7
| haalGegevens(){
initCom();
setSecurityLevel();
doeNogwat();
bla = WMIquery("Select * From blabla");
return bla;
} |
2: De functie een functie laten aanroepen, welke weer de volgende aanroep, die weer de volgende aanroept etc.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11