Anderhalf jaar geleden had ik nog een Sony DAV-DZ110 (DVD speler met surround set). Dit voldeed toen niet meer toen heb ik een Onkyo AVX-380 aangeschaft. De boxen van de Sony waren niet bruikbaar met de versterker die we wilden, dus was die set een mooi compromis. Daarmee kijken we onze films & TV (50%), speel ik mijn spellen op de Xbox 360 (25%) en draaien we veel muziek(25%). Deze versterker (Onkyo HTR-380) ben ik zeer tevreden mee, ook al is het een instap versterker.
Nu echter, wil ik toch wat meer uit het geluid halen. De boxen bij de Onkyo zijn simpel, plastic en ik vind ze ook niet zo mooi staan. Daarop ben ik een zoektocht gestart en al snel kwam ik bij van die prachtige zuilen uit. Helaas vind mijn lieftallige echtgenote dat helemaal niets
Uiteindelijk ben ik dus op onderstaande uitgekomen:
Front: Wharfedale Diamond 10.0
Surround: Wharfedale Diamond 10.DFS
Center: Wharfedale 10.CR of Mordaunt-Short Carnival 5 Center
Subwoofer nog niet mee bezig geweest.
Zelf zou ik de 10.1 willen, maar ook die vindt mijn vriendin te groot. Ze vindt de speaker stands ook niet echt mooi, vandaar de keuze voor de DFS. Als die aan de muur hangen vindt ze eigenlijk wel mooi.. Ik heb de reviews na gekeken en de ervaringen met de Diamond 10 zijn erg goed en ze zien er mooi uit (het oog wil immers ook wat). Het budget is niet echt vast gezet, echter vervang ik ze stap voor stap. Ben immers nog steeds een arme student (wel samenwonend, dus niet onbeperkt budget
)
Ik weet dat je speakers moet horen om te bepalen of ze wat zijn, maar een winkel met deze speakers zit niet echt in de buurt! Dus als ik ze ga beluisteren, moet ik wel zeker weten of dit een goede keuze is.
Mijn vragen zijn nu:
1. Zal dit een set zijn waarmee ik nog wel even vooruit kan of zijn er betere alternatieve?
2. Volgens mij kan mijn versterker deze boxen aan, of verkijk ik me daarop?
Nu echter, wil ik toch wat meer uit het geluid halen. De boxen bij de Onkyo zijn simpel, plastic en ik vind ze ook niet zo mooi staan. Daarop ben ik een zoektocht gestart en al snel kwam ik bij van die prachtige zuilen uit. Helaas vind mijn lieftallige echtgenote dat helemaal niets
Front: Wharfedale Diamond 10.0
Surround: Wharfedale Diamond 10.DFS
Center: Wharfedale 10.CR of Mordaunt-Short Carnival 5 Center
Subwoofer nog niet mee bezig geweest.
Zelf zou ik de 10.1 willen, maar ook die vindt mijn vriendin te groot. Ze vindt de speaker stands ook niet echt mooi, vandaar de keuze voor de DFS. Als die aan de muur hangen vindt ze eigenlijk wel mooi.. Ik heb de reviews na gekeken en de ervaringen met de Diamond 10 zijn erg goed en ze zien er mooi uit (het oog wil immers ook wat). Het budget is niet echt vast gezet, echter vervang ik ze stap voor stap. Ben immers nog steeds een arme student (wel samenwonend, dus niet onbeperkt budget
Ik weet dat je speakers moet horen om te bepalen of ze wat zijn, maar een winkel met deze speakers zit niet echt in de buurt! Dus als ik ze ga beluisteren, moet ik wel zeker weten of dit een goede keuze is.
Mijn vragen zijn nu:
1. Zal dit een set zijn waarmee ik nog wel even vooruit kan of zijn er betere alternatieve?
2. Volgens mij kan mijn versterker deze boxen aan, of verkijk ik me daarop?
NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR