[Advies] Aanschaf nieuwe speakers

Pagina: 1
Acties:

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
Anderhalf jaar geleden had ik nog een Sony DAV-DZ110 (DVD speler met surround set). Dit voldeed toen niet meer toen heb ik een Onkyo AVX-380 aangeschaft. De boxen van de Sony waren niet bruikbaar met de versterker die we wilden, dus was die set een mooi compromis. Daarmee kijken we onze films & TV (50%), speel ik mijn spellen op de Xbox 360 (25%) en draaien we veel muziek(25%). Deze versterker (Onkyo HTR-380) ben ik zeer tevreden mee, ook al is het een instap versterker.

Nu echter, wil ik toch wat meer uit het geluid halen. De boxen bij de Onkyo zijn simpel, plastic en ik vind ze ook niet zo mooi staan. Daarop ben ik een zoektocht gestart en al snel kwam ik bij van die prachtige zuilen uit. Helaas vind mijn lieftallige echtgenote dat helemaal niets ;) Uiteindelijk ben ik dus op onderstaande uitgekomen:

Front: Wharfedale Diamond 10.0
Surround: Wharfedale Diamond 10.DFS
Center: Wharfedale 10.CR of Mordaunt-Short Carnival 5 Center
Subwoofer nog niet mee bezig geweest.

Zelf zou ik de 10.1 willen, maar ook die vindt mijn vriendin te groot. Ze vindt de speaker stands ook niet echt mooi, vandaar de keuze voor de DFS. Als die aan de muur hangen vindt ze eigenlijk wel mooi.. Ik heb de reviews na gekeken en de ervaringen met de Diamond 10 zijn erg goed en ze zien er mooi uit (het oog wil immers ook wat). Het budget is niet echt vast gezet, echter vervang ik ze stap voor stap. Ben immers nog steeds een arme student (wel samenwonend, dus niet onbeperkt budget :P)

Ik weet dat je speakers moet horen om te bepalen of ze wat zijn, maar een winkel met deze speakers zit niet echt in de buurt! Dus als ik ze ga beluisteren, moet ik wel zeker weten of dit een goede keuze is.

Mijn vragen zijn nu:
1. Zal dit een set zijn waarmee ik nog wel even vooruit kan of zijn er betere alternatieve?
2. Volgens mij kan mijn versterker deze boxen aan, of verkijk ik me daarop?

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 13:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

1: misschien zijn er betere, maar daarvoor moet je echt zelf luisteren. Ze staan wel goed aangeschreven.
Hou het wel bij een merk (en serie), dan zit je qua klank meestal het beste.

2: gaat zeker hard genoeg, dus om te beginnen kun je hiermee wel vooruit denk ik. Een niet-instap model zal naar verwachting wel beter klinken later.

[ Voor 13% gewijzigd door mr.paaJ op 27-11-2011 23:13 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik heb zelf wharfedale 8.4 luidsprekers en kan je vertellen dat ze ongelooflijk goed zijn voor wat je er voor betaald :)
De nieuwe diamond 10 serie moet nog een stap beter zijn, maar ik heb ze zelf helaas niet gehoord. Zo goed als geen 1 winkel die nog wat met wharfedale doet =(
Ze gebruiken de technieken van hun hogere serie nu ook voor de diamond serie. De evo serie is geschrapt, verkocht te weinig en daarom is dit verschoven meer naar de diamond serie.
Oftewel ik weet bijna zeker dat je geen miskoop gaat doen met deze wharfedales. (uiteraad mijn mening ;) )
Ik kan je wel als tip geven om ze ruimte te geven, dus proberen van de muren af te plaatsen, komt erg ten goede voor het stereo beeld.

• Ophidian
Top! Dan ga ik ze eens proberen te beluisteren binnenkort. Ben echt ontzettend benieuwd. Hopelijk zijn ze te vinden hier in de buurt. In de toekomst kan ik dan nog altijd een keer een andere versterker nemen.

Bedankt voor de tips! :D

NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | BMW i5 Touring | Volvo EX30 Plus SMSR

Verwijderd

Ga vooral wat verschillende merken speakers naast elkaar beluisteren om de verschillen te horen.
Die zijn groter dan je denkt.

Kijk ook eens naar Monitor Audio BX2 en B&W naast de Wharfedale.
http://www.whathifi.com/review/monitor-audio-bronze-bx2

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 20:05 ]

• Ophidian
Ik ga het proberen. Die zijn alleen wel wat te groot, dat krijg ik er bij mijn vriendin niet door ;) Ik ben aant zoeken geweest, maar vele van de dealers die op transtec dealer zouden moeten zijn, staat niets over Wharfedale op de websie. Weet iemand een winkel waar ze sowieso zijn? Het liefst in de buurt van het midden van het land ;)

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 16:58
Als het klein en goed moet zijn, kun je ook kijken naar de prachtige Martin Logan Motion serie. Erg compact, maar toch een heel volwassen geluid, vooral het mid/hoog dankzij de speciale folded motion tweeter.

Afbeeldingslocatie: http://www.bigpicturebigsound.com/artman2/uploads/2/MartinLogan_Motion_Series.jpg

http://www.bigpicturebigs...ries-Speaker-System.shtml

[ Voor 39% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 29-11-2011 09:01 ]

• sjaak88
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:35
Ophidian schreef op maandag 28 november 2011 @ 20:27:
Ik ga het proberen. Die zijn alleen wel wat te groot, dat krijg ik er bij mijn vriendin niet door ;) Ik ben aant zoeken geweest, maar vele van de dealers die op transtec dealer zouden moeten zijn, staat niets over Wharfedale op de websie. Weet iemand een winkel waar ze sowieso zijn? Het liefst in de buurt van het midden van het land ;)
Ik heb even gekeken maar slecht nieuws, die zijn er dus niet meer.
Wharfedale leverancier in nederland is ermee gestopt al een tijd geleden lees ik nu. Verklaard een boel =(
Ze zijn nog wel te koop via het internet en misschien dat er toch nog een paar winkels zijn die ze hebben staan, maar de kans is dus klein.

• Ophidian
sjaak88 schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 10:51:
[...]

Ik heb even gekeken maar slecht nieuws, die zijn er dus niet meer.
Wharfedale leverancier in nederland is ermee gestopt al een tijd geleden lees ik nu. Verklaard een boel =(
Ze zijn nog wel te koop via het internet en misschien dat er toch nog een paar winkels zijn die ze hebben staan, maar de kans is dus klein.
Ik heb er ook nog naar gezocht, maar kon ze ook niet vinden. Door drukte en niet de mogelijkheid om winkels af te gaan, heb ik gewoon de Wharfedales besteld. Als ze niet bevallen kan ik ze namelijk toch terugsturen en de verhalen erover zijn heel goed. Heb ze dus helaas niet kunnen beluisteren, maar ja. Heb het druk en weinig tijd voor leuke dingen ;)

Dit was ook goed compromis in maat, ik vind luidsprekers ook mooi staan naast alle apparatuur, dus kleiner wilde ik niet :P

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Ik zou iig wel de fronts en center uit dezelfde serie nemen (of iig zorgen dat ze qua geluidsbeeld niet te veel van elkaar verschillen). Dat heeft voordelen bij films (waarvoor je een center gebruikt), waar geluiden vaak verschuiven van de fronts naar een center wanneer de camera een stukje draait.
Ik weet niet of er veel verschillende speakers van vergelijkbare klasse zijn in deze prijsklasse en of je dan grote verschillen kan verwachten, maar ga vooral even luisteren.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Ophidian
Heb inmiddels de Diamonds binnen. Ben ontzettend tevreden met het geluid dat ze weten te produceren. Echt ontzettend veel beter dan de Onkyo's. Zelfs mijn vriendin geeft me gelijk dat het geluid beter is en dat zegt heel wat ;) Kan niet wachten totdat de DFS en de center kan gaan bestellen. Hou het denk ik gewoon bij deze serie!

Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af61/iMBP/DSC00244.jpg

Vergelijking in grootte met de Onkyo's:
Afbeeldingslocatie: http://i994.photobucket.com/albums/af61/iMBP/DSC00245.jpg

Pagina: 1