Na Antutu benchmark eens geinstalleerd te hebben ben ik op hun "Battery Saver" terecht gekomen.
Nu ben ik normaal niet zo happig op dit soort apps, omdat ze nogal omslachtig zijn, maar deze lijkt mij eigenlijk best tof.
Je kan schijnbaar 3 levels van batterij besparing aanzetten, de app geeft aan:
Level 1: +8%
Level 2: +12%
Level 3: +15%
Market Link
De omschrijving in de market is in zeer slecht engels, maar als ik het goed begrijp "saved" hij batterij omdat hij de voltages van je batterij en cpu binnen de perken houdt (De app vraagt ook om root acces).
Je kan ook sleep times instellen, voor doordeweeks en in het weekend, gedurende deze tijden zou hij de cpu op "idle"zetten (zo laag mogelijke kloksnelheid). Tijdens deze uren zou je ook in kunnen stellen dat de telefoon in airplane mode gaat om zo nog meer batterij te besparen.
Nu is voor mij de vraag, denken jullie dat dit helpt? Ik ben er zelf nu net mee aan de slag gegaan en ik zal de komende dagen eens kijken of het wat werkt.
Praat mee over deze app, of misschien andere apps/manieren om zoveel mogelijk battery te saven, zo helpen we elkaar weer een stapje verder in de mooie wereld van Android!
Ik stel voor dat we een paar punten opschrijven om onze toestellen en batterij cyclus te vergelijken:
- Toestel; Samsung Galaxy S II
- Rom; TheGingerMod V0.7
- Kernel; Siyah Kernel V2.2
- CPU Settings (Min/Max); min 500 mhz, Max 1200 mhz
- CPU Govenor;Smartass V2
- Wanneer van lader af en wanneer weer aan lader; af +- 07.30 - aan +- 23:30
Als er nog wat punten zijn die toegevoegd moeten worden, laat het me weten!
Als er iemand een leuke TS wilt/kan maken, feel free to help me out!
Nu ben ik normaal niet zo happig op dit soort apps, omdat ze nogal omslachtig zijn, maar deze lijkt mij eigenlijk best tof.
Je kan schijnbaar 3 levels van batterij besparing aanzetten, de app geeft aan:
Level 1: +8%
Level 2: +12%
Level 3: +15%
Market Link
De omschrijving in de market is in zeer slecht engels, maar als ik het goed begrijp "saved" hij batterij omdat hij de voltages van je batterij en cpu binnen de perken houdt (De app vraagt ook om root acces).
Je kan ook sleep times instellen, voor doordeweeks en in het weekend, gedurende deze tijden zou hij de cpu op "idle"zetten (zo laag mogelijke kloksnelheid). Tijdens deze uren zou je ook in kunnen stellen dat de telefoon in airplane mode gaat om zo nog meer batterij te besparen.
Nu is voor mij de vraag, denken jullie dat dit helpt? Ik ben er zelf nu net mee aan de slag gegaan en ik zal de komende dagen eens kijken of het wat werkt.
Praat mee over deze app, of misschien andere apps/manieren om zoveel mogelijk battery te saven, zo helpen we elkaar weer een stapje verder in de mooie wereld van Android!
Ik stel voor dat we een paar punten opschrijven om onze toestellen en batterij cyclus te vergelijken:
- Toestel; Samsung Galaxy S II
- Rom; TheGingerMod V0.7
- Kernel; Siyah Kernel V2.2
- CPU Settings (Min/Max); min 500 mhz, Max 1200 mhz
- CPU Govenor;Smartass V2
- Wanneer van lader af en wanneer weer aan lader; af +- 07.30 - aan +- 23:30
Als er nog wat punten zijn die toegevoegd moeten worden, laat het me weten!
Als er iemand een leuke TS wilt/kan maken, feel free to help me out!