Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10-2015
Beste lezer van dit topic,

Samen met een vriend zijn we bezig app's te ontwikkelen voor het Android platform. We zijn al goed op weg en het zal niet meer lang moeten duren totdat de eerste app klaar is. Maar nu vragen we ons dus af wat is de maximale prijs die een gebruiker voor een app wil betalen? De app in kwestie is een app waarmee de gebruiker een kubus op een fontein moet laten zweven d.m.v met de accelerometer de kubus op zijn plaats te houden (kleine app) en daarmee punten te verdienen. Verschillende van dit soort kleine apps moet dan een grote app worden ala Mario party maar zonder spelbord. Zouden jullie ons willen helpen door te antwoorden op deze vraag. We houden jullie op de hoogte van onze app's.

alvast dank,
Vincent

[ Voor 25% gewijzigd door hvanpelt op 31-01-2015 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat hangt er nogal van af wat de app precies doet natuurlijk. Welke alternatieven er reeds beschikbaar zijn en wat die kosten. Kortom, pas je TS aan met meer info want hier kunnen we niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:47
Dat zal er toch echt aan liggen om wat voor app het hier gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

simpele spel/app: gratis tot 60 cent
normaal/goed spel/app 60 cent tot 1,20
zware app war je dagenlang mee hebt zitten knoeien: wilt niemand halen voor zon prijs (kijk maar naar gps dingen).

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vvermeer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-10-2015
Dank u voor uw reactie. We hadden namelijk al een veel hogere prijs in gedachten maar het moet ook nog gedownload worden. Dit geeft ons al een veel beter inzicht van wat we kunnen vragen. Graag zien we meer van dit soort reacties, tips of ideeën.

mvg,
Hugo & Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je stelt een vraag waar totaal geen antwoord op te geven is en ipv het aanvullen van de gevraagde informatie kom je met een bedankje?

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 27-11-2011 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het hangt er echt heel erg vanaf. Sommige apps die zijn gewoon goed en zijn ook uitgebreid. Daar ben je dan ook sneller bereid meer geld voor neer te leggen.

Zelf hou ik me ongeveer vast aan het volgende principe:
-Spellen gratis tenzij echt goed, dan tot 1.80 (afhankelijk van hoe goed)
-nuttige apps max 3 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 09:53

basdej

OutSystems Consultant

gratis om te downloaden en met wat advertenties erin trekt veel meer gebruikers

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:19
Indien mogelijk: Trial variant met beperkte mogelijkheden. Ik koop veel sneller een app als ik hem eerst fatsoenlijk kan testen ipv 15 minute refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:37
Houd er rekening mee dat een groot deel van de Android gebruikers, in ieder geval in Nederland, geen creditcard o.i.d. heeft om apps aan te kunnen kopen.
Als het een succes app is, is het misschien interessanter om te gaan werken met ads, waardoor de app voor iedereen beschikbaar is en dus vaker gedownload kan worden!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:17

Fordox

00101010

en als ze de adds niet willen moeten ze ervoor betalen :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Maak een gratis versie met nieuwe levels of whatever (belangrijk) en zet de gratis gebruikers om naar betaalde gebruikers dmv een duidelijke fullscreen advertentie voor de pro-versie met een doorklikknop die duidelijker zichtbaar is dan de wegklikknop (ik zeg niet dat deze laatste onzichtbaar moet zijn, maar je moet wel zorgen dat de goede knop meer de aandacht van de gebruiker trekt). Je zou op die manier rond de ~10% (positief) conversie moeten kunnen halen.

Zorg er wel voor dat de pro-versie een meerwaarde heeft en niet alleen zonder advertenties is. Daarnaast is beginnen op 0,60 cent het domste wat je kan doen omdat je dan bv. geen tijdelijke prijsverlagingen meer kan doorvoeren, wat ook een gemiste kans is op het gebied van marketing (denk aan app-lijsten met apps die in prijs zijn verlaagd waarin je kan opvallen). Als je app goed of verslavend is, dan verkoopt het toch wel (mits je onder de tien euro blijft), zoals je wellicht ook al hebt gezien @ de Market bij de betaalde apps en ook al meerdere keren is bewezen op andere platformen.

[ Voor 10% gewijzigd door Stukfruit op 28-11-2011 20:29 ]

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1