Ik heb twee netwerkkaarten in mijn PC zitten waar ik internet van twee providers op kan aansluiten.
Plus nog een draadloze netwerkkaart en een derde verbinding.
Maar windows kan zo slecht overweg met de voordelen die meerdere verschillende netwerken kunnen geven.
Stel ik wil ik één verbinding vrij houden om vlot mee te surfen en de andere verbinding gebruiken om alleen maar mee te uploaden. Hoe stel je dat in hemelsnaam in op Windows 7?
Het lijkt wel of Windows 7 voor elke applicatie die internet toegang nodig heeft zelf random kiest welke adapter hij gebruikt. En dus surf je de ene keer met het ene ip adres.
Pas wanneer je die adapter uitschakelt schakelt hij over naar je andere ip adres.
Waar kan ik dit ergens controleren en bestaat daar software voor als windows het zelf niet kan?
Ik weet dat Windows 7 load balancing mogelijkheden heeft maar in dit geval heb je daar niks aan.
Wie weet wat oplossingen om meer te doen met 3 verschillende WAN ip adressen?
ALB= Adaptive Load Balancing,
Mijn specs:
Windows 7 64 bit Ultimate.
2 Realtek PCIe 1000 mbit netwerkkaarten
1 USB 100 mbit netwerkkaart
1 Linksys (cisco) WLAN-G usbstick.
Providers:
100/5 Telenet dynamisch IP, rechstreeks op modem
30/3 Belgacom dynamisch IP, via router.
Telenet hotspot dynamisch IP, ip adress van acces point.
Er zijn een klein aantal programma's die je de mogelijkheid geven om je NIC te kiezen of je extern IP adres waarvia de verbinding moet lopen.
Er moet toch een manier zijn om dit per applicatie met Windows 7 in te stellen?
Met linux was ik nu al klaar geweest ...
Plus nog een draadloze netwerkkaart en een derde verbinding.
Maar windows kan zo slecht overweg met de voordelen die meerdere verschillende netwerken kunnen geven.
Stel ik wil ik één verbinding vrij houden om vlot mee te surfen en de andere verbinding gebruiken om alleen maar mee te uploaden. Hoe stel je dat in hemelsnaam in op Windows 7?
Het lijkt wel of Windows 7 voor elke applicatie die internet toegang nodig heeft zelf random kiest welke adapter hij gebruikt. En dus surf je de ene keer met het ene ip adres.
Pas wanneer je die adapter uitschakelt schakelt hij over naar je andere ip adres.
Waar kan ik dit ergens controleren en bestaat daar software voor als windows het zelf niet kan?
Ik weet dat Windows 7 load balancing mogelijkheden heeft maar in dit geval heb je daar niks aan.
Wie weet wat oplossingen om meer te doen met 3 verschillende WAN ip adressen?
ALB= Adaptive Load Balancing,
Mijn specs:
Windows 7 64 bit Ultimate.
2 Realtek PCIe 1000 mbit netwerkkaarten
1 USB 100 mbit netwerkkaart
1 Linksys (cisco) WLAN-G usbstick.
Providers:
100/5 Telenet dynamisch IP, rechstreeks op modem
30/3 Belgacom dynamisch IP, via router.
Telenet hotspot dynamisch IP, ip adress van acces point.
Er zijn een klein aantal programma's die je de mogelijkheid geven om je NIC te kiezen of je extern IP adres waarvia de verbinding moet lopen.
Er moet toch een manier zijn om dit per applicatie met Windows 7 in te stellen?
Met linux was ik nu al klaar geweest ...
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt