advies gevraagd voor wireless router welke jumbo frames sup.

Pagina: 1
Acties:

• bellens99
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-11-2020
hoi,

Ik ben van plan een nieuwe wireless router aan te schaffen welke in ieder geval aan de volgende spec's moet voldoen:
*gigabit lan (4 ports)
* in ieder geval de standards 802.11g, 802.11n
*moet 4k en 9k jumbo frames ondersteunen over de gig ports

Wie kan er een goede aanraden van max 100 euro? Ivm met mijn nas is het vooral belangrijk dat deze officieel en goed jumbo frames ondersteunt. Iemand ervaring met het aanzetten van de jumbo frames bij een wireless router/switch en waar het ook goed werkt?

Thx,

Bellens

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 06:15

elTigro

Es un Gringo!

dit is wel erg makkelijk, maar vooruit :)
je kunt eens kijken naar een D-link dir-655. die kan het allemaal

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:48

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Het jumbo gedeelte zal bij wireless niet werken, omdat dat een gigabit ethernet feature is. En een vereiste is dat je het op al je gigabit adapters aan moet zetten. (Ik begreep uit je ts dat je dat al weet)
Ik heb tussen mijn LAN en router nog een gigabit switch die jumbo's ondersteunt, maar de jumbo's maken bij mij geen verschil. Ik blijf dezelfde doorvoersnelheid houden (970-980 MBit)

[ Voor 42% gewijzigd door Kabouterplop01 op 27-11-2011 21:20 . Reden: zinsbouw ]

• bellens99
hoi,

de d-link dir-655 is een beetje oud model.
Bij nader inzien wil moet de hardware ook wel ipv6 ondersteunen (ik heb vernomen dat een grote internetprovider volgend jaar gaat beginnen met een ipv6 uitrol)
De jumbo frames wil ik eigenlijk wel werkend hebben (omdat ik nou eenmaal die drang heb:))

heeft iemand een mening over die van sitecom: de Wireless Gigabit Router 450N X6 WLR-6000

B

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-02 16:34

PaulX

Beyond your imagination...

De meest recente DIR-655 (hardware revisie B geloof ik) ondersteunt volledig IPv6.
;)

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik kan de DIR-655 alleen niet aanraden, heb dat ding regelmatig moeten rebooten toen hij hier aan het glasvezel hing.

Vanwaar de eis voor Jumbo Frames als ik vragen mag?
Want om Gigabit snelheden heb ik dit nog nooit nodig gehad.

Daarnaast zijn er rond je eisen weinig specifieke dingen en voldoen er veel routers onder de honderd euro aan je verzoek. Daar heb je zo geen topic voor nodig, maar kun je prima af met de Pricewatch en wat eigen inzet om gebruikerservaringen te vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 29-11-2011 21:29 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bellens99
ik heb een NAS van Zyxel, de nsa221. deze genruik ik voor het streamen van HD films. De nsa221 is een vrij simpele versie waarbij de cpu kracht de beperkende factor is.
Het gebruik van jumbo frames zou rekenkracht van de nas cpu moeten schelen.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie een "zou", mag ik daaruit opmaken dat het hier op een aanname gaat?
Zo ja, heb je dat verschil al eens daadwerkelijk kunnen meten?
Want misschien is het een idee om het nut daadwerkelijk eens te testen voordat je je er aan toewijdt.
Mijn verwachting is dat verschil maar klein zal zijn. Die CPU is immers meer bezig met video decoden.
Plus je maakt je netwerk incompatible met 100mbit apparatuur door Jumbo Frames te gebruiken. Ik mag aannemen dat je hele netwerk verder dus Gigabit is en al je andere netwerkapparatuur overweg kan met Jumbo Frames?
Of maak je er een apart (V)LAN voor?

[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 02-12-2011 15:51 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• bellens99
theoretisch zou het moeten schelen. Maar ik ga de proef op de som nemen door de snelheid en de cpu performance te testen op een 100mb en een 1gb lijn. ik laat het weten of ik wat verschil zie.
met wireshark kan ik in ieder nu zien dat er op de 1gb lijn zoals verwacht veel minder pakketjes worden verstuurd en de verbinding uitermate soepel loopt (frame size 8200)
Pagina: 1