Wake On Lan; Mac wordt ongewenst wakker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-10 14:54
Wired Mac Mini 2011 met Remote Management aan.

iPhone 4S met:
- VPN verbinding (PPTP) naar de Synology DS211 om verbinding met de Mac te kunnen maken
- App iWOL om de Mac wakker te maken (op interne IP adres op port 7)
- Wyse PocketCloud als VNC client (op interne IP adres)

De configuratie werkt in principe.

Het vreemde is echter dat als ik de iPhone alleen maar aanzet dat de Mac dan ook uit de slaapstand ontwaakt.

Op dat moment is er op de iPhone alleen een WiFi verbinding en geen VPN verbinding actief en ook iWOL en de VNC client zijn afgesloten (draaien dus niet op de achtergrond).

Enig idee hoe dat mogelijk is?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 15:59
Ik heb hetzelfde probleem maar dan met mijn macbook pro in combinatie met een ipod touch, via VNC.
Mijn macbook pro wordt alleen niet wakker gemaakt als ik mijn ipod uit zet, ook niet als ik hem nadat mijn macbook in de slaapstand staat weer aanzet. Erg vervelend, ik zoek dus ook een oplossing.

zie ook: OSX lion, gaat uit standby zonder reden...

Wat is bij jou de wake up reason, als je het volgende in je terminal typt: syslog | grep 'Wake'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ik kom net terug van mijn werk, de Mac staat in slaapstand en als ik mijn iPhone ontgrendel dan ontwaakt de Mac direct met de volgende melding in syslog:

Nov 28 17:05:08 Simons-Mac-mini kernel[0] <Debug>: Wake reason: GIGE (Network)
Nov 28 17:05:09 Simons-Mac-mini kernel[0] <Debug>: Ethernet [AppleBCM5701Ethernet]: Wake reason GIGE - bonjour - service connect

Edit:

Ok, dit blijkt standaard gedrag te zijn van mijn iPhone die "bonjour" zegt tegen de Mac en heeft niets te maken met mijn apps voor WOL en VNC client.

De vraag is alleen: 1. Hoe zet ik het uit. 2. Wat zet ik dan nog meer uit...
Voor mij is het ongewenst gedrag als mijn Mac steeds ontwaakt als ik mijn iPhone ontgrendel.

[ Voor 30% gewijzigd door technorabilia op 28-11-2011 18:36 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/o2jeL.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EdfvH.png

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 15:59
Dat had ik al gedaan voor tijdelijk. Maar dat is niet de oplossing. Als ik mijn mac wil ontwaken dan moet dat te doen zijn wanneer ik wil, niet wanneer mijn ipod en mac in de buurt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Dan zie je volgende mij een RTC (Alarm) message die je periodiek zit om idd het netwerk gebeuren te onderhouden.
Dit vind ik geen probleem.

Dit is een GIGE (Network) message die expliciet wordt getriggerd door in mijn geval de iPhone.
Omdat ik zo vaak op de iPhone kijk, gaat elke keer (niet helemaal waar; "soms" niet) de Mac ook uit slaapstand.

To be continued...

👉🏻 Blog 👈🏻

Pagina: 1