Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• MugiSNK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb een Acer Aspire AX3400 Mini Desktop PC.
De laatste paar weken begint de pc heel willekeurig uit te vallen.
Na het uitvallen moet ik een aantal minuten wachten voordat ik de pc weer kan aanzetten, in sommige gevallen moet ik mijn stekkerdoos uit en aan zetten.

Begin dit jaar heb ik een Sapphire Radeon HD5570 Low Profile geinstalleerd. Onder full-load verbruikt die kaart maar 45W en nooit hoger. Zelf denk ik dat het probleem mijn voeding is. Deze beschikt maar over 220W. Maar de voeding hoort het gewoon te trekken met zo'n weinig verbruikende kaart.

Enig idee wat het anders zou kunnen zijn?

Wat kan ik eraan doen? Nieuwe voeding is out of the question, er is geen geschikte voeding voor deze kast.

AMD Ahtlon II x2 2,7GHz Dual Core
3GB RAM DDR3
Sapphire Radeon HD5570 1GB

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Je zal toch onderdelen moeten gaan uitwisselen, om erachter te komen wat niet goed werkt.

Dus leen een voeding om te testen, anders heb je er 2 indien je meteen zou kopen, en de voeding is niet defect.
Is de voeding een goede merk, want slechte voedingen leveren niet wat ze opgeven.

Schoon van binnen?
Temperaturen en voltages?
Zoveel mogelijk hardware verwijderen?
Memtest?

[ Voor 14% gewijzigd door jan99999 op 27-11-2011 18:33 ]

• MugiSNK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-11-2024
jan99999 schreef op zondag 27 november 2011 @ 18:32:
Je zal toch onderdelen moeten gaan uitwisselen, om erachter te komen wat niet goed werkt.

Dus leen een voeding om te testen, anders heb je er 2 indien je meteen zou kopen, en de voeding is niet defect.
Is de voeding een goede merk, want slechte voedingen leveren niet wat ze opgeven.

Schoon van binnen?
Temperaturen en voltages?
Zoveel mogelijk hardware verwijderen?
Memtest?
Bedankt voor de reply.
Temperaturen zijn goed, ik zit al een aantal maanden de temperturen te volgen met Speedfan. Nog geen overheating problemen. Videokaart is het ook niet.

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Geen lekke elco's (condensators) op het moederbord?

Zo iets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.simplygeek.co.uk/img/cap2.JPG

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 10:15

Steef

GoT's Most Eaten

Je voeding zou inderdaad wel eens door zijn knieën kunnen gaan bij zo'n setup, zeker als je her en der nog wat USB devices hebt hangen :)

Als ik je systeem hier uitwerk kom ik al snel op een minimum van 200 watt.
http://extreme.outervision.com/PSUEngine

Daarbij worden voedingen veelal geadverteerd met piek vermogen, niet het vermogen wat ze constant gedurende langere perioden kunnen leveren.

Kijk eens in je windows (ik neem maar even aan dat je windows draait) event log, alsmede de andere suggesties die al zijn gedaan.

Heb je een stroomverbruik meter?

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

• RonaldMones
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-03-2022
Zoals ThaRabbit aangeeft zijn het vaak piekvermogens.
Verder is 220 watt wel wat aan de krappe kant.
En zoals je aangeeft heb je verder wel "nieuwere" hardware. Dus zou inderdaad eens een wat zwaardere voeding van iemand lenen of 1 aanschaffen, 1 van 350 watt oid.

Want zoals je zelf al aangeeft valt hij uit, en moet je soms ook alles ontladen worden. Vaak is dit de oorzaak van de voeding of zoals er werd aangegeven, bolle elco's.

Succes
Pagina: 1