• Teunuzzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo,

Ik wil mijn HTPC upgraden met een nieuw MOBO, CPU, geheugen en evt. voeding. Ik hoop hiermee wat recentere spellen vloeiend en op redelijke resolutie te kunnen spelen.

Ik heb al een HD 6670 1GB DDR5. Deze wil ik graag blijven gebruiken en in Crossfire te zetten op een AMD Fusion A8-3850. Zou dit voldoende zijn?

Ik dacht aan dit MoBo Asus F1A75-M enigste verschil met de Pro-versie die ik zie is het aantal USB 3.0. Maar ik heb geen randapp. dat hier gebruik van maakt, dus lijkt me overbodig. Is deze socket FM1 een beetje toekomst-proof?

Ik gebruik weinig tot geen Photoshop e.d. heeft het dan zin om 4gb uit te breiden naar 8gb? Ik heb nu 1333MHz ga ik verschil merken als ik hier 1600 of meer van maak?

Hoe grootte voeding zal ik nodig hebben, heb nu een 380W.

Bedankt voor jullie reacties _/-\o_

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor zover ik uit testen gelezen heb schijnt de AMD Fusion niet zo goed uit de bus te komen t.o.v. de Sandy Bridge cpu's dus zou ik persoonlijk meer richting Intel gaan. Nadeel is wel weer dat je dan aan een hoger prijskaartje vast zit dus dat is weer een pluspunt voor de AMD Fusion.Crossfire of SLI met de videochip van je cpu kan trouwens ook bij de Intel Z68 boardjes dus daarvoor hoef je niet perse AMD te nemen.

Qua voeding is het even ervan afhankelijk of het een A of B merk voeding van 380 watt is want bij een A-merk voeding zou je in principe met bovenstaande configuratie genoeg moeten hebben. Alhoewel ik zelf meestal niet te krap ga zitten en dan bv voor een 450 watt A-merk zou gaan zodat je altijd wel goed zit.

Geheugenuitbreiding, tja, daarvan zeg ik persoonlijk dat je gerust nog een hele tijd verder kan met 4 GB en dan 1333 Mhz want dat verschil is gewoon te klein. Zeker al gezien dat je er verder geen Photoshop of andere zwaardere foto/videobewerkingen op doet heeft dat eigenlijk niet zoveel zin.

Wel zou ik persoonlijk toch gaan voor een board met USB 3.0 want je merkt toch wel een aanzienlijk verschil wanneer je ooit eens een USB 3.0 externe schijf nodig zou hebben. Denk hierbij bijvoorbeeld aan backups maken en dat zal je toch ooit wel eens moeten doen, of dat je wat harddiskruimte te kort komt.

Verwijderd

Je topic is verplaatst naar: [UG Aanschaf] Gamesysteem

Dit soort losse advies topics zijn namelijk niet toegestaan op GoT.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 18:17 ]

• Teunuzzz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Mijn welgemeend excuus ik zal verder vragen op het andere topic. Kan ik dit topic verwijderen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nope, maar ik kan'm wel gewoon sluiten ;)

Als je een post kwijt bent, klik op je username op GoT, dan krijg je een overzicht te zien van topics waar jouw recente posts in staan.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.