Op m'n werk maak ik gebruik van een functionele (non-pesonal) mailbox die ik laad in m'n medewerkersaccount. Op m'n iPhone kan ik via de Microsoft Exchange Server wel m'n medewerkers e-mailaccount openen als mailbox, maar is het ook mogelijk om m'n functionele mailbox te openen als mailbox?
wat bedoel je met functionele mailbox?
wat de extensie van die mailbox naam? @hotmail.com? @me.com ? @bedrijfsnaam.nl ?
en waar wil je die openen? op je pc of mac in outlook?
of op je iPhone?
wat de extensie van die mailbox naam? @hotmail.com? @me.com ? @bedrijfsnaam.nl ?
en waar wil je die openen? op je pc of mac in outlook?
of op je iPhone?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Het hangt van het type mailbox in Exchange en de iOS versie van je toestel af.
In iOS4 en hoger kun je meerdere Exchange-accounts toevoegen in mail. De mailbox moet dan wel een 'reguliere' mailbox zijn waarvan je username en password weet.
In iOS4 en hoger kun je meerdere Exchange-accounts toevoegen in mail. De mailbox moet dan wel een 'reguliere' mailbox zijn waarvan je username en password weet.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik heb als medewerker een medewerkersaccount met een e-mailadres van de organisatie waar ik werk. Naast dit e-mailadres maak ik gebruik van nog een ander e-mailadres en deze 'functionele mailbox' laad ik in mijn medewerkersaccount (bijv. helpdesk@...). Ik ben de enige die van deze mailbox gebruik maakt omdat ie hoort bij mijn functie in de organisatie.
Het lukt me prima om de e-mail die binnenkomt op m'n e-mailadres dat hoort bij m'n medewerkersaccount in te stellen op m'n iPhone. Maar ik wil ook de e-mails die binnenkomen op m'n functionele mailbox kunnen lezen op m'n iPhone.
Het is dus geen reguliere mailbox met een username en password, maar een mailbox die is gelinkt aan mijn reguliere mailbox.
Is dit mogelijk?
Het lukt me prima om de e-mail die binnenkomt op m'n e-mailadres dat hoort bij m'n medewerkersaccount in te stellen op m'n iPhone. Maar ik wil ook de e-mails die binnenkomen op m'n functionele mailbox kunnen lezen op m'n iPhone.
Het is dus geen reguliere mailbox met een username en password, maar een mailbox die is gelinkt aan mijn reguliere mailbox.
Is dit mogelijk?
begint duidelijker te worden ( voor mij althans )iveau schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:02:
Ik heb als medewerker een medewerkersaccount met een e-mailadres van de organisatie waar ik werk. Naast dit e-mailadres maak ik gebruik van nog een ander e-mailadres en deze 'functionele mailbox' laad ik in mijn medewerkersaccount (bijv. helpdesk@...). Ik ben de enige die van deze mailbox gebruik maakt omdat ie hoort bij mijn functie in de organisatie.
Is dit mogelijk?
je wil 2 exchange mailboxen configureren van een zelfde domein.
nog niet geprobeerd en dus nog geen antwoord op.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Het is naar alle waarschijnlijk wel een gewone mailbox zoals je eigen persoonlijke mailbox. Het verschil zit hem dan in de rechten. Bij een functionale mailbox zijn er meerdere mensen die de rechten hebben gekregen om de mailbox te openen en om de mail te lezen en te versturen. In Outlook zie je die mailbox terug als een extra mailbox. Om die extra mailbox te kunnen openen, zul je deze dus als een tweede Exchange account in je iPhone moeten opnemen. Je moet dan wel de gebruikersnaam en wachtwoord kennen.iveau schreef op maandag 28 november 2011 @ 14:02:
Volgens de helpdesk van mijn organisatie is dat niet het geval. Hier hun antwoord:
Dit is helaas niet mogelijk. Om een account toe te voegen is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, deze zijn er echter niet bij functionele accounts..
Iemand enig idee hoe dit probleem te omzeilen?
Tot zover dank voor de tips/hulp.
Dit is helaas niet mogelijk. Om een account toe te voegen is een gebruikersnaam en wachtwoord nodig, deze zijn er echter niet bij functionele accounts..
Iemand enig idee hoe dit probleem te omzeilen?
Tot zover dank voor de tips/hulp.
[ Voor 5% gewijzigd door iveau op 28-11-2011 23:19 ]
Pagina: 1