[Mediaplayer] Asus O!Play BDS-700/500 3D Blu-ray Mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12 08:58
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/6181/introxz.jpg

De Asus BDS-700 en BDS-500 Mediaspelers, een van de eerste mediaspelers die zowel Blu-ray 3D discs als 3D ISO files kunnen afspelen met volledig Blu-ray menu.

O!Play BDS-700
Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/4143/58008356.jpg
• Flawless HD video quality with built-in Qdeo™ video optimization
• Dual HDMI for audio/ video outputting concurrently
• Pristine SNR 115dB Hi-Fi audio
• 7.1-channel surround sound
• Most media formats support with built-in media player
• Wi-Fi built-in
• Smartphone remote control without software installation

O!Play BDS-500
Afbeeldingslocatie: http://img443.imageshack.us/img443/4927/83881263.jpg
• Flawless HD video quality with built-in Qdeo™ HD video optimization
• 7.1-channel surround sound
• Most media formats support with built-in media player
• Wi-Fi ready
• Smartphone remote control without software installation

Disc Playback:

Blu-ray 3D
BD Live/Bouns View
Disc Media Support : BD-ROM, BD-R/RE, AVCHD, DVD-Video SL/DL, DVD-R/-R DL/-RW, DVD+R/+R DL, Audio CD/CD-R/-RW

Video:

Qdeo Video Post Processor
Video D/A Converter : 12bit/300MHz
Video Quality Enhancement : Video Noise Reduction, De-interlacing, DVD Video Upscaling, Natural Depth Expansion, Adaptive Contrast Enhancement, Intelligent Color Remapping, x.v.Colour, Deep Colour
Decorder Support : MPEG1, MPEG2, MPEG 4 SP/ASP, H.264, VC-1, RMVB

Audio:

Audio D/A Converter : 24bit/192KHz
Pure Audio Mode : Yes
Decorder Support : Dolby Digital AC3, Dolby Digital Plus, Dolby True HD, DTS, DTS HD Master Audio, MP3, WMA, WAV, AAC, HE-AAC, FLAC, LPCM, OGG, AIFF

File Media Playback:

USB external HDD / USB Drive Stroage File System Support: EXT3, FAT16, FAT32, NTFS
Video Files Suffix Extension: .avi, .asf, .mp4, .m4v, .mpg, .mpeg, .ts, .mts, .m2ts,, .mov, .divx, .mkv, .vob+ifo, .wmv, .rmvb, .flv, BD-ISO, DVD-ISO
Audio Files Suffix Extension: .mp3, .wav, .wma, .aac, .aiff, .flac, .mka, .m4a, .ogg
Image Files Suffix Extension: .bmp, .tif, .tiff, .jpg, .jpeg, .png, .gif
Subtitle Suffix: .srt, .sub+.idx, .pgs, .smi , .ssa

Verschillen BDS-700 en BDS-500

Audio:

BDS-700: Analog Output SNR : >115 dB
BDS-500: Analog Output SNR : >100 dB

BDS-700: Analog Output THD+N : <0.0025 %
BDS-500: Analog Output THD+N : <0.006 %

BDS-700: Separated Audio/Video HDMI Output : Yes
BDS-500: Separated Audio/Video HDMI Output : No

Networking:

BDS-700: Wi-Fi Wireless Support: Built-in ( 802.11n )
BDS-500: Wi-Fi Wireless Support: Support (ASUS Network USB-N10 or USB-N13 is required for wireless network connection)

Back I/O Ports:

BDS-700: 2 x HDMI Output(s) (HDMI 1.4 port for 3D video + HDMI 1.3 port routes just the audio)
BDS-500: 1 x HDMI Output(s)

Downloads (firmware, manuals):

BDS-700
BDS-500

Prijzen en levertijd:

BDS-700: onbekend
BDS-500: onbekend

Reviews:

Unboxing + review TechInStyle.tv:

The ASUS O!Play Blu-ray HD BDS-700 Media Player Unboxed
The ASUS O!Play BDS-700 installed
The ASUS O!Play BDS-700 media player – well played!
The remote power of the ASUS O!Play BDS-700 media player
The big screen view of the ASUS O!Play BDS-700 media player
Networking the ASUS O!Play BDS-700 media player
Streaming media on the ASUS O!Play BDS-700 media player
Streaming quality with the ASUS O!Play BDS-700 media player

[ Voor 17% gewijzigd door Resinman op 08-12-2011 12:20 ]

• Resinman
Ik ben al een tijd opzoek naar een mediaspeler welke Blu-ray 3D ISO kan afspelen. Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze nieuwe Asus spelers tegen. Als het goed is komen deze spelers binnenkort op de markt. Aangezien er nog geen topic over gestart was heb ik dit maar gedaan. :)

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:00
Is het bekend welke chip er in zit??

• Resinman
Athome schreef op zondag 27 november 2011 @ 16:59:
Is het bekend welke chip er in zit??
Qdeo video processor van Marvell.

Hier een unboxing/menu filmpje van de BDS-700.

En...

Rovi Corporation announced the signing of a new multi-year licensing agreement for DivX® technology with ASUS, a Taiwan-based manufacturer of computing, communications and consumer electronics products. Through the agreement, ASUS plans to integrate DivX Plus® HD, the premium level of DivX Certification, into its new high-end O!Play 3D Blu-ray/HD Media Players, the ASUS BDS-700 and BDS-500, which will be the first ASUS-branded 3D Blu-ray players in the market. (link)

[ Voor 48% gewijzigd door Resinman op 27-11-2011 21:40 ]

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-11 12:12
Ziet er zeer interessant uit, behalve het feit dat er geen mogelijkheid is om bestanden via het SMB of NFS protocol af te spelen, enkel via DLNA.

Ben niet zo'n fan van DLNA, is het niet zo dat alle randapparatuur dan DLNA moet ondersteunen? (NAS bijvoorbeeld). Zitten er nog beperkingen aan DLNA? Ik zie bij dit apparaat namelijk wel dat ongeveer alle formaten worden afgespeeld.

• Nitrogun
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-12 13:18
Ik zit al een tijdje op deze mediaplayer te wachten. Ik ben erg benieuwd naar de reviews die komen gaan. Ik heb op de volgende pagina al iemand gevonden die stapsgewijs allerlei dingen reviewed(meerdere posts). Niet echt de manier waarop een tweaker zou reviewen, maar het geeft iig een eerste indruk van het apparaat. wellicht dat de link kan worden toegevoegd aan de starttopic
http://techinstyle.tv/pro...700-media-player-unboxed/

• Resinman
Nitrogun schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
wellicht dat de link kan worden toegevoegd aan de starttopic
Ik volg deze website ook. Het "reviewen" gaat wel ontzettend langzaam maar goed. De links heb ik toegevoegd aan het starttopic. :)

• oceandrive
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-11 20:30
Hoi,

Ik ben in het bezit van een Asus O`Play HD MEDIA PLAYER HDP-R1.
Van ik gok 1.5 - 2 jaar oud.
Hiermee speel ik zonder problemen 3d content mee af ( half sbs 3d , samenvoegen van 2 beelden )
Nu heeft mijn broer ook een 3d tv aangeschaft en wil ook een 3d mediaplayer.
Kan iemand mij de meerwaarde vertellen van de andere ( veel duurdere ) mediaspelers die 3d content afspelen.
Aangezien de Asus player van mij maar een paar tientjes kostte.

Ik heb een keer contact opgenomen met een bedrijf dat 3d-spelers verkocht en zij gaven mij aan dat er nog maar 3 spelers 3d afspeelde. ( allemaal +350 euro )
Is het dan een magere vorm van 3d wat mijn speler vertoont?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:34
Interessant, ik wil in de toekomst ook een vervanging van mijn O!Play HDR-1, ik wil namelijk graag muziek afspelen zonder mijn tv aan te hebben d.m.v. mijn (Android) telefoon.

De enige andere die nu verkrijgbaar is, is volgens mij de Xreamer Prodigy, deze ondersteund alleen niet volledige Blu-ray menu's, alleen simple.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Nitrogun schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 11:29:
Ik zit al een tijdje op deze mediaplayer te wachten. Ik ben erg benieuwd naar de reviews die komen gaan. Ik heb op de volgende pagina al iemand gevonden die stapsgewijs allerlei dingen reviewed(meerdere posts). Niet echt de manier waarop een tweaker zou reviewen, maar het geeft iig een eerste indruk van het apparaat. wellicht dat de link kan worden toegevoegd aan de starttopic
http://techinstyle.tv/pro...700-media-player-unboxed/
Even een (niet zo) kleine kanttekening plaatsen: die review-site is eigendom van Asus.
This Site and all content within the Site is owned and operated by ASUS and/or its licensors.

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-12 17:12
Iemand die deze al thuis heeft staan? ik ben op zoek naar een mediaspeler die volledige (3D) Blu-ray ISO menu's weergeeft via een externe schijf. Het lijkt wel een mooie goedkopere oplossing dan een dure Dune.

[ Voor 17% gewijzigd door WhySoSerious? op 18-12-2013 01:44 ]

Pagina: 1