Experiabox 789vn en een thuis webserver kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Beste mensen,

Ik heb internet en iTV van Planet\KPN icm het geweldige Thomson 789vn modem.

Ik loop al dagen te klooien met de port forwarding van poort 80 naar mijn thuis webserver, SLES 11 SP1 linux webserver die via het internet 192.168.2.xxx netwerk gewoon benaderbaar is.

Gezocht op internet en forums, maar ik heb het nog steeds niet voorelkaar en begin me nu af te vragen of dit uberhaupt wel mogelijk is. Wie kan mij vertellen of hij thuis een webserver heeft staan icm met de 789vn op poortje 80.

Ik heb dus een portforwarding aangemaakt in de Experiabox, maar bij browsen naar mijn domein naam www.markpj.nl of door gewoon nar het externe ip adres te browsen krijg ik de login page van de Experia box te zien.

Zelfde probleem heb ik op poort 443, of zouden deze 2 poorten gereserveerd zijn voor de 789vn web interface?

KPN al gebeld en geven geen support op dit soort problemen, lekker makelijk. Wel kan ik ook vertellen dat het met het vorige modem van KPN vlekkeloos heeft gewerkt en deze was ook veel makelijker te configureren.

Ik zie graag jullie reakties en ervaringen tegemoet.

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-02 21:57
Het klopt dat je de inlog pagina van je experia box ziet, maar wanneer je vanaf een andere verbinding (dus niet je thuis connectie) er heen gaat kom je op de website.(wat wel vreemd is dat wanneer ik poort 80 door stuur ik wel gewoon de website krijg waar die heen wijst)

[ Voor 24% gewijzigd door justahuman op 27-11-2011 15:21 ]

• DutchPlayer
Bedankt voor je reaktie, wilde het net gaan checken via mn mobile maar de Experiabox ging weer over zijn nek terwijl ik niks aan het doen was dan TV kijken.

Leuke is weer mn config in de Ebox staat weer anders, want nu krijg ik mn login page van de box niet meer te zien en mn wireless werkt ook niet meer.

Mijn webserver heeft 2 nics, nic1 vast ip adres en nic 2 DHCP. De Experia box zie nu het DHCP adres als het ip adres van nic1. Hoe bizarder kan het nog worden...

Ik benoem de KPN Experiabox vanaf nu de hoofdpijnbox :+

[ Voor 18% gewijzigd door DutchPlayer op 27-11-2011 16:25 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DutchPlayer
Vandaag weer helpdesk van KPN gebeld, met de vraag: Kan ik een andere Experiabox krijgen. Wedervraag; Waarom? Zie problematiek hierboven. Resultaat=Nee.

Beetje jammer weer, dus zit te kijken naar een andere provider want ik word hier niet goed van.

Verwijderd

Dat had ik je zo wel kunnen vertellen over KPN :+

XS4ALL of de lokale kabelaar (iig Ziggo) zijn fijn voor de veeleisende Tweakers onder ons.

Verwijderd

edit: dubbelpost :?

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2011 13:13 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Ik denk dat een deel van je hoofdpijn veroorzaakt wordt door de twee nics in je server. Even uit interesse, waarom twee nics en wat is de IP configuratie per nic???

Overigens is de Experiabox niet het meest tweakable modem dat je kan krijgen :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

• DutchPlayer
UPC aanvraag is in werking gezet, morgen is het signaal aktief, nu nog wachten op het installatie pakket.

Waarom ik 2 nics heb, opzich is dat toch niet raar voor een server. Ik gebruik 1 nic met vast ip adres voor mn webserver/download server. Nic 2 staat op DHCP en die heb ik aan mijn virtuele servers toegekend zodat al het verkeer niet over 1 nic hoeft tegaan.

Kijk de Experiabox hoeft niet perse tweakable te zijn maar ik vind dat de functies die in zo een box zitten wel correct dienen te werken of ze het nou wel of niet ondersteunen. Dan zit ik nog in de IT, ik vind het gewoon sneu voor de mensen die dan minder met de computer zijn nemen KPN en dan krijg je je Xbox/Wii/Playstation niet aan de praat of je moet de instellingen constant opnieuw in de configuratie zetten.

Zowiezo vind ik het geen stijl dat je met nieuwe routers/modems komt en dan werkt de helft van de functionaliteit niet meer correct\naar behoren.

Pagina: 1