Toon posts:

Windows installatie op oude harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik had een vraagje over het installeren van windows 7 op een oude harde schijf. Ik ga namelijk komende week een nieuwe pc bouwen en ik vroeg me af of ik windows 7 op mijn oude interne harde schijf kan installeren. Ik wil gewoon dat al mijn oude data verwijderd wordt en dat alleen windows 7 wordt geinstalleerd. Is dit gewoon een clean install?

Bij voorbaat bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:58

Quad

Doof

Ja.
Als je 'oude' hdd over een SATA interface beschikt moet het gewoon werken.
Vergeet niet om je belangrijke bestanden te backuppen!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen belangrijke data er meer op staan :P Dus ik zou alles gewoon eraf kunnen gooien gedurende installatie als ik het correct heb?

Bedankt voor je antwoord, Quad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Yup.

Als ik me niet vergis kun je door de custom install te kiezen, eerst al je oude partities weggooien en daarna een nieuwe aanmaken. Da's sowieso een goed idee btw, anders installeer je de boel er mogelijk overheen :)

Maar kan in prinicpe gewoon. Of het nou SATA of IDE (PATA) is maakt niet uit btw. Enige waar je mogelijk snel mee in de knel komt is de grootte. Mijn Win7 ultimate bootschijf was in eerste instantie een partitie van 30GB. Na de install van Win7, office en wat andere programma's werd dat een beetje krap :P
Maar zolang je schijf groter is dan 50GB moet je er weinig problemen mee hebben. Ik draai inmiddels op een 120GB, en dat loopt echt niet zo snel vol :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)