Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine investering om wat meer power te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• KookSpook
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-11 17:35
Ha Iedereen, een korte vraag hoe ik mijn oude systeem weer een jaar vooruit kan helpen. Ik hoop dat jullie hier iets over kunnen zeggen.

Mijn huidige systeem komt uit 2007. Inmiddels al verouderd dus. Battlefield 3 kan ik net spelen, alles op low en in een lage resolutie. Daarnaast moet ik uren wachten voordat ik een nieuwe map in ga, en als ik het spel minimaliseer naar de desktop dan crasht hij.
Aangezien ik over 1 a 2 jaar over ga stappen op een goede gaming laptop (ivm ruimtegebrek). Wil ik nu nog 1 max 2 jaar vooruit kunnen met dit systeempje.
Voornaamste wat ik zal spelen is Battlefield 3 en Starwars the Old Republic. Ik zou graag max 100 euro nog aan mijn systeem willen verspijkeren.

Huidige systeem
Intel core 2 Duo E8400
Asus P5 P35 moederbord
Kingston ValueRam KVR800D2N5K2/2G 2GB (dat is een set van 2x1gig, heb nog 2 banken open)
HD 3870 Ati Radeon 512mb

Mijn idee ging uit om het geheugen met 2x 1gig uit te breiden. Zodat ik 4x1gig heb. Dan zit ik op de 30 euro.
Vervangen van mijn processor lijkt mij te kostbaar. Is het een idee om wat te doen met mijn videokaart? Zijn er goedkope alternatieven voor mijn videokaart?

Alvast bedankt! _/-\o_

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

1: extra ram (meer is beter),
2: ssd,
3: frisse windows install.

Als je 1 en 2 tweedehands weet te vinden, haal je de 100 euro net. Videokaart vervangen is snel een stuk duurder. CPU is een goede om op te gamen: meeste games weten echt geen 4 cores te benutten, en 3Ghz is lekker vlot.

Nieuwe installatie van Windows is ieder jaar een must, vaak zijn oudere PC's niet zo traag door de hardware, maar vooral door de software. Een reinstall lost dat op.

[ Voor 13% gewijzigd door noes op 27-11-2011 13:40 . Reden: Opmerking over CPU bijgevoegd. ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• KookSpook
Ik zag een MSI R5450-MD1GD3H/LP voor rond de 35 euro staan. Zou dat kwa prestaties een vooruitgang zijn? of scheelt dit heel weinig met wat ik al heb? HD 3870

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:22
Kijk 2e hands hier op tweakers voor een euro of 60 naar een ATI HD4890, deze spelen het spel nog erg netjes op fullHD en medium of zelfs high preset. Dan past die 4 gig ook nog binnen je budget. Voorwaarde is wel dat je voeding het aankan.

• Tinito
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:16
De 5450 is echt een budget kaartje, niet geschikt voor het serieuze gaming werk. Het is dan inderdaad beter om naar een tweedehands kaart te kijken (of het budget te verhogen), een ATI 5770 is misschien wel wat? (ong. 70 euro in V&A, dus kom je op 100 uit i.c.m. de ram upgrade)

Verwijderd

SSD heb je niets aan met gamen. Je zult de hoofdmoot eigenlijk zo'n 100+ euros moeten verspijkeren aan een nieuwe grafische kaart.

pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e
+ 2x1GB DDR geheugen tweedehands of nieuw :)

Let wel even op of je voeding dergelijke kaarten aan kan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 14:31 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26
Haal een 2e hands 5770/5830/5850 = €50-100
2GB extra geheugen = €10-30
Processor overklokken (evt met aftermarket koeler) = €0-30
Alles opnieuw installeren = €0

Al met al kun je onder de €100 prima nog even vooruit.

De 5770 verbruikt net zoveel stroom als je 3870, wil je de 58xx even kijken of je voeding dat aankan inderdaad.

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik sluit mij vooral aan bij de voorgangers:
- Videokaartje, al dan niet tweedehands rond de 75 euro
- Eventueel reepje geheugen (let op: 32-bits XP heeft niks aan >3 GB RAM)
- Verse install is altijd lekker, laat Microsoft Office er dan af

SSD is nog veel te kostbaar, CPU upgraden naar iets leuks is ook meteen duur.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik mis de voeding, zonder de voeding te weten zul je alleen maar slecht advies krijgen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
De voeding boeit denk ik niet zoveel in dit gevalt, tenzij de upgrade van de vga meteen in het hoge segment gaat.
(een 3870 is echt een stroomvreeter en word ook echt heet als de ziekte door de koelpasta die enorm indroogd)

[ Voor 20% gewijzigd door Biersteker op 27-11-2011 16:15 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-hd3870-hd3850/hd3800_power.gif
Ik vind dit nu niet echt veel, zo'n 80W max tijdens games, maar dan nog voeding is altijd van belang, kan ook een gare voeding die op zijn tenen loopt.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• KookSpook
Bedankt voor alle info, zojuist 2x 1gig extra geheugen besteld. Zodat ik op 4 gig kom. Ik ga eerst eens even kijken wat dat voor impact heeft op de snelheid. Daarna ga ik inderdaad nadenken om een 2e hands videokaart te kopen ipv mijn huidige. Dat is inderdaad wel een goede tip.

Ik kan zo snel,zonder hem open te schroeven, de voeding van mijn pc niet zien (type etc). Daarbij laat het programma everest niets los over mijn voeding. Wanneer ik het geheugen er in ga zetten, zal ik gelijk even mijn voeding bekijken.

[ Voor 9% gewijzigd door KookSpook op 27-11-2011 20:07 ]

Verwijderd

Ik hoop dat je verschil merkt. Het was natuurlijk slim geweest om vooraf te kijken of al je ram ook werkelijk gebruikt werd tijdens het gamen, anders is de update niet interessant. Ik weet niet of je 32bits Windows hebt, maar dan zul je ook geen 4GB kunnen gebruiken.

• KookSpook
Ik heb windows 7 Ultimate, geen idee of dat 32 bits of 64 is. Zo diep in de materie zit ik niet.

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
2GB (2x1) is inderdaad best weinig voor een hedendaagse pc om mee te gamen. Zodra je op hogere resoluties en AA enzo, gaat spelen merk je dat toch wel.
Windows 7 x64 wil meestal al 1,5GB ram of meer in beslag nemen, dus houd je best weinig over voor overige programma's.

Door naar eigenschappen te gaan van de Deze Computer kan je zien over het 64 bit of 32 bit is.

Mocht je een videokaart nodig hebben, ik heb nog een een XFX HD5770 1GB liggen welke ik niet meer gebruik.
Over de prijs kunnen we wel overeen komen denk ik.

Verwijderd

KookSpook schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:13:
Ik heb windows 7 Ultimate, geen idee of dat 32 bits of 64 is. Zo diep in de materie zit ik niet.
Dan lijkt het me verstandig je in de materie te verdiepen voordat je onderdelen aanschaft.
Pagina: 1