[Airplay] Wel verbinding, geen geluid over speakers

Pagina: 1
Acties:

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
Mijn broertje heeft voor zijn verjaardag een Airport Express gehad, hij wil muziek naar zijn hifi set streamen vanaf zijn iPad of de laptop. Een iPad 2 had hij al, enige wat dus nog nodig was een kabeltje en hiervoor hebben we gistermiddag een Toslink optical kabel gehaald (leek ons betere geluidskwaliteit geven dan een jack met 2 tulpkabels.

De installatie ging prima, AE werd meteen herkend in het configuratiescherm (in Windows) en deze hebben we in het bestaande wifi netwerk geplaatst. Zowel in iTunes op zijn PC (en de mijne trouwens ook) en op onze beide iPads krijgen we nu ook netjes de optie tussen speakers op de PC/iPad of dat we de muziek afgespeeld willen hebben op de Harman Kardon, het betreft een AVR 139 receiver. Die laatste geeft problemen. Het balkje van het afspelen loopt af (op PC, maar ook op iPad), we krijgen geen foutmeldingen maar er is absoluut geen muziek te horen over de speakers. Zowel op de versterker als in itunes staat het volume hoog genoeg (lijkt me logisch maar laat ik het toch maar vermelden :P) En als we de PS3 op deze 3e optical aansluiting aansluiten horen we ook meteen geluid, met deze ingang lijkt dus niks mis. In iTunes staat ook de optie iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toestaan aangevinkt; maar uitvinken maakt geen verschil.

Wat doen wij fout of zien we over het hoofd? Is het zo dat alleen bepaalde receivers airplay ondersteunen? Lijkt me toch eigenlijk niet, er wordt verbinding gemaakt met de AE, en het enige wat de receiver in dit geval doet is een optical signaal ontvangen en daarvoor hoeft niks compatible te zijn toch?

Join het GoT Pulse-Team!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Denman schreef op zondag 27 november 2011 @ 12:42:
Mijn broertje heeft voor zijn verjaardag een Airport Express gehad, hij wil muziek naar zijn hifi set streamen vanaf zijn iPad of de laptop. Een iPad 2 had hij al, enige wat dus nog nodig was een kabeltje en hiervoor hebben we gistermiddag een Toslink optical kabel gehaald (leek ons betere geluidskwaliteit geven dan een jack met 2 tulpkabels.

De installatie ging prima, AE werd meteen herkend in het configuratiescherm (in Windows) en deze hebben we in het bestaande wifi netwerk geplaatst. Zowel in iTunes op zijn PC (en de mijne trouwens ook) en op onze beide iPads krijgen we nu ook netjes de optie tussen speakers op de PC/iPad of dat we de muziek afgespeeld willen hebben op de Harman Kardon, het betreft een AVR 139 receiver. Die laatste geeft problemen. Het balkje van het afspelen loopt af (op PC, maar ook op iPad), we krijgen geen foutmeldingen maar er is absoluut geen muziek te horen over de speakers. Zowel op de versterker als in itunes staat het volume hoog genoeg (lijkt me logisch maar laat ik het toch maar vermelden :P) En als we de PS3 op deze 3e optical aansluiting aansluiten horen we ook meteen geluid, met deze ingang lijkt dus niks mis. In iTunes staat ook de optie iTunes-audio regelen vanaf netwerkluidsprekers toestaan aangevinkt; maar uitvinken maakt geen verschil.

Wat doen wij fout of zien we over het hoofd? Is het zo dat alleen bepaalde receivers airplay ondersteunen? Lijkt me toch eigenlijk niet, er wordt verbinding gemaakt met de AE, en het enige wat de receiver in dit geval doet is een optical signaal ontvangen en daarvoor hoeft niks compatible te zijn toch?
Zou eens goed kijken naar je kabeltje, want ik heb dezelfde versterker en daar werkt het prima mee, ook via toslink kabel.

En om te testen of AE het sowieso wel goed doet, kun je even je pc boxen ofzo erin pluggen en kijken of je dan wel geluid hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 27-11-2011 12:45 ]

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:31
Thx voor je snelle reactie. Het lijkt er inderdaad op dat het kabeltje gaar is. Ik was helemaal vergeten dat hij hier ook een speakersetje voor zijn laptop heeft staan, als ik de jack daarvan in de AE doe heb ik meteen geluid over die speakers als ik stream vanaf mijn iPad. De AE werkt dus prima.

Enige wat hij niet heeft liggen is een standaard jack --> tulp kabel, dus dat uittesten op zijn versterker gaat vandaag niet lukken. Maar is het niet zo dat je ook bij een Toslink kabel dat rode licht uit het kabeltje moet zien komen? Dit is bij een normale optical kabel altijd wel zo toch? Toch apart, kabel gister gloednieuw uit verpakking gehaald...

Join het GoT Pulse-Team!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 11:46
Je zou het rode lichtje inderdaad moeten zien. Heb je de kabel er wel diep genoeg in gestopt?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-12 13:58
Als je toslink van de ps3 er in stopt, doet hij het dan wel? Zo kan je de kabel gaan uitsluiten.

Staat het kanaal van je receiver wel op optical? Denk dat je voor de ps3 een ander kanaal gebruikt

Verwijderd

ik heb onlangs ook een AE van iemand overgekocht.
Wou het ook gebruiken om vanuit iTunes naar m'n audioset te streamen. AE ook aansluiten via Toslink.
Alles prima herkend en makkelijk in te stellen.. alleen geen geluid.

De befaamde ERROR -15000

Het locking-lampje op mijn DAC ging wel aan als ik op play drukte, maar na een 10tal seconden kreeg ik de foutmelding, en ging het lampje terug uit, zonder audio gehoord te hebben.
Het rare is als ik het ding bedraad aansloot, werkte het meteen .. maar ik wou draadloos..

Werkelijk alles geprobeerd van firewall instellingen in windows, firewall instellingen router, firmware van AE aanpassen naar vorige versies, niets hielp.

Zot aantal aan forumtopics gevonden op het internet hierover, maar allen waren vrij 'oud' en spraken dat de probs opgelost waren na een nieuwe firmware-update of itunes update.. in mijn geval hielp dat dus niet :(

Uiteindelijk terug gegeven aan de verkoper :'(

Mocht je'n oplossing vinden .. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2011 08:35 ]

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:57
Gewoon een jack met 2 tulpkabels.erin pluggen, voldoet prima voor muziek wat je streamen. En ondersteunt die Airport Express wel eens toslink, kan wezen dat je toevallig een oudere variant hebt.
Pagina: 1