[HTML] Onclick submit form

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een nieuw project waar ook een filter inzit.
Nu moet ik op 'Toepassen' klikken zodra ik één van de filter opties selecteer. Dit moet natuurlijk anders kunnen.

De input's zijn radio buttons, momenteel kan er dus alleen keuze worden gemaakt uit één van de 3 opties.

Nu zou je denken dat je het volgende kan toevoegen aan je <input> maar dit werkt niet. Heeft iemand enig idee?

HTML: filter.html
1
2
3
     <form method="post" action="" name="submit">
            <input type="radio" name="filter" value="artikel" {artikel}> Alle artikelen weergeven<br/>
            <input type="radio" name="filter" value="laatst_verkocht" {laatst_verkocht}> Laatst verkochte artikelen<br/>

Dit werk prima, uiteraard heb ik even de 'submit' knop weg gelaten.

HTML: filter.html
1
2
3
     <form method="post" action="" name="submit">
            <input type="radio" name="filter" value="artikel" onclick="this.form.submit()" {artikel}> Alle artikelen weergeven<br/>
            <input type="radio" name="filter" value="laatst_verkocht" onclick="this.form.submit()" {laatst_verkocht}> Laatst verkochte artikelen<br/>

De laatste werkt dus niet, heeft iemand enig idee? Na mij idee staan de rest van de instellingen wel goed...?

Overigens werkt het via de optie onChange ook niet, deze lees je ook vaak op internet, maar volgens mij is deze juist bedoeld voor <select><option></option></select>

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 27-11-2011 12:40 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Haal die name="submit" eens weg bij je formulier

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Dit heeft totaal geen effect. Ook een eventuele ; op het eind heeft geen effect. Misschien dat het uitmaakt, maar de HTML bestanden zijn opgebouwd in TPL

Edit, door een samenloop van omstandigheden werkte deze dus niet.

De submit knop moet dus weg zijn wil je gebruik kunnen maken van onclick en/of onchange.

Dit staat weer een stuk professioneler dan z'n lelijke 'Toepassen' knop...! _/-\o_

[ Voor 38% gewijzigd door Toppe op 27-11-2011 13:05 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Post de gehele html dan eens van je formulier? Waarschijnlijk had je submitknop ook een name="submit"?

Om niet geheel afhankelijk te zijn van javascript is het natuurlijk wel raadzaam om toch een normale submitmogelijkheid te houden.

[ Voor 67% gewijzigd door crisp op 27-11-2011 22:42 ]

Intentionally left blank