Betreffende advertentie:
V&A aangeboden: Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart
Betreffende beoordeling:
http://tweakers.net/aanbod/rating/100453
Betreffende gebruiker:
[Verwijderde gebruiker]
Ik heb meegeboden op een Samsung Galaxy S op V&A. Op een gegeven moment gestopt met bieden omdat er een hogere bieding was geplaatst en deze hogere bieding boven het door mij beoogde bedrag voor de telefoon was.
Vier dagen na mijn laatste bieding kreeg een DM:
Deal?
Oplichterij?
Pardon? Wat is dit dan? Wat heb ik gewonnen dan? Ik ben niet de hoogste bieder in de veiling (welke ook nog eens twee weken na bieding zou voortduren en ik heb nergens bevestigd dat er een deal is. Zoiets moet wel van twee kanten komen en niet van één kant met extra geschepte voorwaarden m.b.t. verzenden. En mij beschuldigen van oplichterij schiet mij compleet in het verkeerde keelgat en daarvoor wil excuses zien. Oplichterij is een misdrijf en daarvan laat ik mij niet beschuldigen.
En ook de beoordeling die ik gekregen heb ben ik het niet mee eens:
Ik zou graag excuses zien voor de beschuldiging van oplichterij en ik wil graag dat je verzoekt de door jou geplaatste beoordeling te verwijderen...
groet,
Han
V&A aangeboden: Samsung Galaxy S i9000 (16GB) Zwart
Betreffende beoordeling:
http://tweakers.net/aanbod/rating/100453
Betreffende gebruiker:
[Verwijderde gebruiker]
Ik heb meegeboden op een Samsung Galaxy S op V&A. Op een gegeven moment gestopt met bieden omdat er een hogere bieding was geplaatst en deze hogere bieding boven het door mij beoogde bedrag voor de telefoon was.
Vier dagen na mijn laatste bieding kreeg een DM:
Hierop heb ik geantwoord:hallo,
aangezien de andere bieder niet reageert op mijn Dm's probeer ik het bij jou.
ik krijg van de week mijn nieuwe telefoon binnen, dus kan deze weg. voor 225 inclusief verzenden stuur ik deze telefoon incl - 16 gb kaart
- 2 displayprotectors
- 1 leren cover
-2 backcovers( blauw en seetrough)
en evt een auto oplader naar je toe, wat vind je van dit voorstel?
Waarop ik het volgende antwoord kreeg:Hoi,
Dat vind ik veel te veel geld voor een i9000. Ik bied er maximaal € 200,00 inclusief verzending en de accessoires.
groet,
Han
Waarop ik reageerde:Exclusief verzending en we hebben een deal :-)
Ik geef duidelijk aan dat ik een bieding doe en ook geen haast heb om tot een deal te komen vanwege de verwachting dat de prijzen binnen afzienbare tijd zullen zakken vanwege het aanbod van nieuwere toestellen. Ik geef bewust nergens aan dat wanneer er akkoord wordt gegaan met mijn bod we ook daadwerkelijk een deal hebben. Hierop de volgende reactie:myReact
gallery
Hoi
Dat is een prima aanbod, echt blijf ik bij mijn bod. Ik heb geen haast en verwacht dat de prijs van de S vanwege de nieuwe Samsung Note en toenemend aanbod van de S II nog verder zal zakken.
Wanneer het een i9001 was geweest dan was ik zeker akkoord gegaan..
groet,
Han
Toen ik zaterdagmiddag terug kwam van twee dagen werken zag ik, naast het bovenstaande bericht, ook het volgende bericht er onder staan:oke, voor 200 euro dan, maar dan krijg je wel standaard versturing( onverzekerd)
je kunt het overmaken op xxxxxxx tnv XXXXXX onder betalingskenmerk Samsung galaxy
Ok... ik zie dat er een verkeerde verwachting is van zijn kant. Sowieso ben ik het niet eens met de extra geschepte voorwaarde van het onverzekerd en standaard verzenden, immers, dat is een groot risico voor een telefoon van € 200,00, maar ik heb nooit gezegd dat de deal rond is. Dat geef ik dan vervolgens ook aan in mijn antwoord:heb je het al overgemaakt? ik zie nog niets
De prijs van de Galaxy Plus, met betere specificaties is nieuw dusdanig interessant geworden dat de prijs van een tweedehands S niet meer in verhouding staat. Ik heb daarom besloten om voor een nieuw toestel te gaan vanwege het geringe prijsverschil, de betere specificaties en langere garantie. Dit werd niet echt goed ontvangen en kreeg het volgende antwoord:Dat komt dat ik er van zie... ik ga voor de Galaxy S plus, deze is in prijs gedaald en het verschil is te klein. Dan ga ik liever voor een nieuwe.
Succes met de verkoop...
groet,
Han
Winnen?... bedenk dat voortaan voordat je bied, wint en een deal maakt! dit is oplichterij!
Deal?
Oplichterij?
Pardon? Wat is dit dan? Wat heb ik gewonnen dan? Ik ben niet de hoogste bieder in de veiling (welke ook nog eens twee weken na bieding zou voortduren en ik heb nergens bevestigd dat er een deal is. Zoiets moet wel van twee kanten komen en niet van één kant met extra geschepte voorwaarden m.b.t. verzenden. En mij beschuldigen van oplichterij schiet mij compleet in het verkeerde keelgat en daarvoor wil excuses zien. Oplichterij is een misdrijf en daarvan laat ik mij niet beschuldigen.
En ook de beoordeling die ik gekregen heb ben ik het niet mee eens:
Ik proef aan alles dat je niet op de hoogte bent wat een bod betekend. Een bod is geen deal, helemaal niet via V&A of wat er uit voort vloeit. Zie ook de algemene bepaling bij het bieden:maakt met mij een deal voor deze telefoon, vervolgens wacht ik op mijn geld, dit komt echter nooit, en bij navraag zegt hij voor een andere telefoon te gaan??
Proto_Type:Een uitgebracht bod is niet bindend en verplicht daarom niet tot aan- of verkoop. Daarom is er de mogelijkheid om een bod in te trekken zonder verdere consequenties.
Ik zou graag excuses zien voor de beschuldiging van oplichterij en ik wil graag dat je verzoekt de door jou geplaatste beoordeling te verwijderen...
groet,
Han
[ Voor 4% gewijzigd door Han op 27-11-2011 12:37 ]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.