XP niet te activeren, ook niet telefonisch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-10 20:21
Heel simpel, wat de titel zegt.

Ik heb hier een XP home CD met legale licentie liggen, die ik graag zou gebruiken voor een virtual machine, maar ik kan met geen mogelijkheid activeren, telefonisch krijg ik simpelweg te horen dat ik "mogelijk slachtoffer ben van software piraterij" ;w , maar naast de piraterij die "activatieprocedure van microsoft" heet, heb ik hier geen illegale cd voor m'n neus liggen.

Ik vind het onzin om een betaald nummer te gaan bellen omdat hun activatieprocedure niet werkt, andere opties? Ik ben niet vies van een illegale installatie, maar om nu te gaan piraten als ik de legale versie heb liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horen de cd en licentie wel bij elkaar? Draait er al een XP met deze licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-10 21:03
Google eens op het achterliggende nummer van Microsoft. Dan kun je die bellen tegen lokaal tarief en je Windows alsnog activeren. Achter een 0900 zit namelijk altijd een normaal nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:06:
Horen de cd en licentie wel bij elkaar? Draait er al een XP met deze licentie?
Jazeker, heb hier de sticker, en we hebben maar één legale Windows XP home licentie gehad, dus ik ben er 100% zeker van :+ De computer waar het op stond is al lang de deur uit
RobinS.Buisman schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:09:
Google eens op het achterliggende nummer van Microsoft. Dan kun je die bellen tegen lokaal tarief en je Windows alsnog activeren. Achter een 0900 zit namelijk altijd een normaal nummer.
Het is geen 0900 nummer waar je naar belt wat betaald is. Ik weet even niet welke het wel is, maar er staat bij dat het niet gratis is en ik betwijfel ook of die WEL werkt.

Is het mogelijk dat de key gebonden is aan een specifiek Service Pack? De cd is van SP1a, en ik heb SP2 er al op gezet(ik wilde SP3 erop zetten maar dan moet je ineens activeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 14:43
Volgens mij kan je gewoon Microsoft bellen met het 0800 nummer wat er bij de activatie procedure staat. Dan vul je de code in en wanneer MS zegt dat ze hem niet kunnen activeren wordt je doorgeschakeld naar een telefoniste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Nee, dat is het probleem. Ik belde het 0800 nummer, ik vul die code in van zo'n 42 tekens :X En die kon niet geactiveerd worden. Dan krijg je de vraag of ik graag nogmaals hoor dat het niet kan(herhaal het vorige bericht), of de verbinding wordt verbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-10 14:20
Je moet ook niet aangeven dat XP bestemd is voor een VM. Een OEM licentie bevat dit niet. Als je een retail licentie hebt, zou dit niet zo'n probleem moeten zijn.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
hhoekstra schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:16:
Volgens mij kan je gewoon Microsoft bellen met het 0800 nummer wat er bij de activatie procedure staat. Dan vul je de code in en wanneer MS zegt dat ze hem niet kunnen activeren wordt je doorgeschakeld naar een telefoniste :)
Dat doen ze niet meer tegenwoordig, kost zeker teveel geld.

Als je dus een OEM licentie hebt gaat het inderdaad niet werken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Wat naar zeg, een jaar geleden werkte het nog wel voor een VM, maar die was niet meer stabiel dus ik denk ik maak even een nieuwe....

Overigens ga ik er van uit dat Microsoft geen idee heeft dat het voor een VM is. Nou, dat gaat dan toch maar een andere manier van activeren worden :/

@superrat, je krijgt van het programma van activatie een nieuwe code die uit alleen cijfers bestaat, een andere code dan je licentie.

[ Voor 19% gewijzigd door hugoy op 27-11-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hugoy schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:18:
Nee, dat is het probleem. Ik belde het 0800 nummer, ik vul die code in van zo'n 42 tekens :X En die kon niet geactiveerd worden. Dan krijg je de vraag of ik graag nogmaals hoor dat het niet kan(herhaal het vorige bericht), of de verbinding wordt verbroken
Licentie van XPpro die ik heb liggen bevat maar 25 tekens (retail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:59
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:27:
[...]

Licentie van XPpro die ik heb liggen bevat maar 25 tekens (retail).
De code die je in moet typen is niet de licentie, en is veel langer. Je moet een code van 42 tekens (7 * 6) intypen in de telefoon, waarna je een code (die net zo lang is) terug krijgt en die je in moet typen op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mijn fout. Activeer altijd online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
hugoy schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:14:
[...]

Jazeker, heb hier de sticker, en we hebben maar één legale Windows XP home licentie gehad, dus ik ben er 100% zeker van :+ De computer waar het op stond is al lang de deur uit
Hugoy, de legale Windows XP stond dus eerst op een pc die al lang de deur uit is begrijp ik hieruit?
Dan is die licentie gewoon gebonden aan die pc. Licenties zijn niet over te transferren naar een andere pc :|

Of heb ik je verkeerd begrepen?

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een code van 42 tekens (7 * 5)
?

Zit je wel goed met je cijfers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Sebas1974 schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:23:
[quote]hugoy schreef op zondag 27 november 2011 @ 11:14:
[...]

Hugoy, de legale Windows XP stond dus eerst op een pc die al lang de deur uit is begrijp ik hieruit?
Dan is die licentie gewoon gebonden aan die pc. Licenties zijn niet over te transferren naar een andere pc :|

Of heb ik je verkeerd begrepen?
Hoewel dit licentietechnisch klopt, heb ik deze installatie al meerdere malen op verschillende pc's gehad, uiteraard niet meer dan 1 tegelijk, maar dit werkte altijd. Zelfs exact dezelfde virtuele machine waar hij nu in draait, heeft deze gewerkt, maar nu is de activeringsprocedure blijkbaar veranderd.

@hierboven, het is 7*6, ik nam maar even aan dat het een typfout was, en geen rekenfout :P

[ Voor 4% gewijzigd door hugoy op 27-11-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 20:36
Veranderd, of je zit net aan de max van heractivaties die men hanteert voor een OEM licentie XP (als het een OEM licentie is), waarna MS vermoed dat dat niet meer normaal is :z . In dat geval gaat een echte telefonist(e) je ook niet verder kunnen helpen denk ik.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Dan is die licentie gewoon gebonden aan die pc. Licenties zijn niet over te transferren naar een andere pc
Dat is wel afhankelijk van het soort licentie. Een meegeleverde/voorgeïnstalleerde is doorgaans een OEM versie, die zijn inderdaad computergebonden. Een retail versie daarintegen mag wel verhuizen naar een nieuwe pc.

Betreft het een OEM versie? Dan heb je mazzel gehad in het verleden, maar is het in dit geval het goed recht van Microsoft om een activatie nu te weigeren. Daar valt of staat het nu bij.

Overigens: je licentie is niet gebonden aan een bepaald service pack. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Aganim op 27-11-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Aganim schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:37:
[...]

Dat is wel afhankelijk van het soort licentie. Een meegeleverde/voorgeïnstalleerde is doorgaans een OEM versie, die zijn inderdaad computergebonden. Een retail versie daarintegen mag wel verhuizen naar een nieuwe pc.

Betreft het een OEM versie? Dan heb je mazzel gehad in het verleden, maar is het in dit geval het goed recht van Microsoft om een activatie nu te weigeren. Daar valt of staat het nu bij.

Helaas pindakaas, is inderdaad een OEM licentie. Ga ik maar eens kijken of ik Windows XP-mode dit keer wel aan de praat kan krijgen dan(was vorige keer ene berg ellende), daar was geen serienummer voor nodig geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

Zolang je een Ultimate of Professional versie van W7 hebt, kan je die vrij gebruiken. Persoonlijk gaat mijn voorkeur er naar uit om die te draaien onder VMware Player, kost niets en werkt voor de Windows XP mode imho prettiger dan Virtual PC of VirtualBox.

Voor meer info, zie deze tutorial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebas1974
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-10 13:33
Aganim schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:37:
[...]

Very true, ik ging er eigenlijk vanuit dat het om een OEM versie ging. Een retail mag je idd verhuizen.
En het gaat dus begijp ik om een OEM versie. Dan heb je een aantal malen geluk gehad ja 8)

The Truth Is Our There ✨🛸✨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hugoy
Aganim schreef op zondag 27 november 2011 @ 17:53:
Zolang je een Ultimate of Professional versie van W7 hebt, kan je die vrij gebruiken. Persoonlijk gaat mijn voorkeur er naar uit om die te draaien onder VMware Player, kost niets en werkt voor de Windows XP mode imho prettiger dan Virtual PC of VirtualBox.

Voor meer info, zie deze tutorial.
Bedankt voor de tip, maar heb "helaas" net de standaard VM software gebruikt om het te installeren, en het werkt ditmaal wel :) (ben niet van plan het veel te gebruiken, maar loop i.v.m. de studie tegen wat programma's aan die niet draaien op 64 bit...)
Pagina: 1