• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
Ik heb sinds kort mijn nieuwe pc in elkaar gezet maar hij wil niet afsluiten. Als ik afsluit in windows 7 dan lijkt alles goed te gaan, maar dan blijft de pc gewoon draaien nadat het scherm uit is en reageert hij nergens meer op. De reset knop werkte voorheen nog wel, of lang de aan/uit knop inhouden, maar dat werkte vandaag zelfs niet meer. Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan kan liggen, misscgien is iets niet goed aangesloten op het mobo? Er stond wel iets van quickboot ofzo op, geinstalleerd met de mobo drivers, dat heb ik er af gegooid maar dat hielp niet. Ik heb werkelijk geen idee.

Windows 7 pro
Be quiet 530w
asrock 880gmh
phenom ii x4 955
8gb ddr3 ram
Hd 6850 gpu

The Beauty of the House is immeasurable; its Kindness infinite"

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
ACPI in de bios aanzetten, indien je deze mogelijkheid hebt in je bios.

Kabels kontroleren van de start knop, reset, etc. Dit zijn meestal de kleine kabels die naar de moederbord gaan.

• Dekar
ACPI staat aan, daarin zijn wel weer een aantal instellingen, zoals boot failure protection oid. welke van deze kunnen het beste aan/uit dat jij weet? Ik denk trouwens dat de kabels goed zitten. De aan/uit knop werkt en de ledjes ook. Ik heb het net nog gecheckt met de handleiding dus heb daar wel vertrouwen in. Het is alleen dat de pc zelf niet reageert in die toestand wanneer ik 'm probeer af te sluiten.
nog ff in bios checken voor specifieke instellingen.
edit:
Suspend to RAM : Auto
Check ready Bit : Enabled
Restore on AC power loss: Power off
PS/2 Keyboard power on : Disabled
PCI Devices Power on : Disabled
Ring-In Power on : Enabled
RTC Alarm power on : By OS
ACPI HPET table : Enabled

edit2: ik krijg net blue screen bij systeemherstel dat de BIOS niet volledig ACPI compliant is.
edit3: nieuwste bios geflasht, heeft niet geholpen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dekar op 27-11-2011 16:31 ]

• Dekar
iemand nog een idee? Anders wordt het toch opnieuw windows 7 ultimate installatie denk ik en kijken of dit helpt...

edit: Hier wat gevonden, zo even testen!
"I had the same problem. This worked for me:

Figured It Out wrote:

Try this:

1. Start
2. control panel
3. system and security
4. power options
5. change plan
5. change advanced power settings
6. scroll down to USB
7.click USB setttings
8. click USB selective suspend
9. Disable

That should work it did for my husband. We stumbled upon it while trying to fix it. If you notice all of your errors in the log were with the USB device not entering suspend.
werkte niet :(

Hierna kon ik in apparaatbeheer wel alle USB-hoofdhubs bij energiebeheer windows deze laten afsluiten om energie te besparen, dit gedaan maar mocht niet baten.

[ Voor 83% gewijzigd door Dekar op 28-11-2011 18:12 ]

• Dekar
toch mar een bumpje, niemand enig idee? Misschien hardware die niet goed werkt?
edit: kan het zijn dat de voeding gewoon zijn werk niet goed doet op een of andere manier? Hoe kan ik dit testen zonder een extra voeding in huis te hebben?

[ Voor 50% gewijzigd door Dekar op 30-11-2011 15:59 ]