Keuze receiver

Pagina: 1
Acties:

• silasje1
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 14:49
Beste tweakers,

Ik heb al een hele lange tijd gezocht naar een receiver. Ik heb een budget van 300 euro en wil een receiver met 5.1 op z'n minst. Deze heb ik gevonden:
pricewatch: Onkyo TX-SR309 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-SR308 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-SR508 Zwart
pricewatch: Onkyo TX-NR509 Zwart
pricewatch: Yamaha RX-V371
pricewatch: Yamaha RX-V471
pricewatch: Pioneer VSX-521-K

De vraag:
Zit er een groot verschil in het geluid tussen de receivers, of kan je het best een kiezen die je het mooist vind of dergelijke.

Zelf zit ik te denken aan de Pioneer of een van de Yamaha's, ik twijfel of ik een onkyo moeten nemen...

Mijn speakers: DALI Zensor 1, met mogelijk uitbreiding naar 5.1 in de toekomst

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 09:44
Pioneer zou ik alleen al vanwege gebruikersgemak niet nemen, maar dat is persoonlijk. Vind de Onkyo qua menu structuur en gebruik veel intuitiever.

Van de Onkyo receivers zou ik alleen de 509 overwegen. Over het algemeen komt die er vrij goed uit en tov de 309 en de *08 serie heeft deze een extra HDMI input en netwerk ondersteuning. Bij mij zaten die HDMI inputs vrij snel vol :).

De 509 doet geen video upscaling, mi geen probleem zeker niet als je alleen maar HD materiaal afspeelt.

Als je veel audio via netwerk deelt is de 509 ook in het voordeel met een ethernet aansluiting.

Kwalitatief kan je ze denk ik wel vergelijken alhoewel ik met Yamaha niet veel ervaring heb. Onkyo's qualiteit voor de instap en midrange is vaak ruim voldoende tot goed.

Ik zou verder geen rekening houden met je huidige speakers, maar waar je naar toe wilt. Die je nu hebt zijn leuk voor effect, maar voor stereo / front zou ik toch iets anders neerzetten.

p.s. als je je budget kan oprekken zou i kde 609 van Onkyo overwegen :) m.i. de beste keuze als 'instapper'

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

silasje1 schreef op zondag 27 november 2011 @ 09:41:
De vraag:
Zit er een groot verschil in het geluid tussen de receivers, of kan je het best een kiezen die je het mooist vind of dergelijke.
In dit segment maakt het allemaal bar weinig uit en doen de receivers haast niets voor elkaar onder. Overigens worden de Onkyo's die jij hier noemt niet eens door Onkyo zelf gemaakt. Maar goed, daarmee wordt het niet perse een slechtere receiver van.

Maar wat heb je verder voor eisen? Want alleen 5.1 lijkt me niet de enige eis. Denk aan andere eisen als USB, netwerk, aantal HDMI ingangen, HDMI conversie, et cetera.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• silasje1
FeaR schreef op zondag 27 november 2011 @ 13:54:
[...]

In dit segment maakt het allemaal bar weinig uit en doen de receivers haast niets voor elkaar onder. Overigens worden de Onkyo's die jij hier noemt niet eens door Onkyo zelf gemaakt. Maar goed, daarmee wordt het niet perse een slechtere receiver van.

Maar wat heb je verder voor eisen? Want alleen 5.1 lijkt me niet de enige eis. Denk aan andere eisen als USB, netwerk, aantal HDMI ingangen, HDMI conversie, et cetera.
hdmi moet er ongv 3 in zijn, en 1 out. Netwerk en USB maakt mij niet uit. Dus als ik lees dat het weinig uitmaakt... kan ik dus het best de goedkoopste met 5.1 en een mooi uiterlijk kiezen?

• silasje1
Vraag: ik zie de http://hificorner.nl/rx-v567-titanium.html te koop voor minder geld dan de 471..... moet ik die dus kopen ipv 471?? (567 is wat ouder maar hogere serie...)