Toon posts:

iPod touch vs iPhone4S

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb gezocht maar wilde toch nog even dubbel checken... Ik wil mijn vrouw een ipod touch geven voor kerst. Ze heeft nu steeds mijn iphone4s in gebruik voor Facebook, Wordfeud, angry birds etc...
Een ipod touch is toch 100% hetzelfde maar dan zonder de telefoon erin? Via wifi werkt de rest toch gewoon hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 10:58
En geen GPS, kompas, siri, iets slomer, slechtere camera. Maar wel een stuk goedkoper, en dunner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok daar heb ik wat aan... hoe zit het met skytpe trouwens? daarmee kun je wel via wifi "bellen", kan dat dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkeey
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:16
Ja dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchdc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 08:16
Moet je wel een handsfree koptelefoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Skypen en facetime is geen probleem met een ipod toch.
Wil je er meer mee zoals navigeren dan moet je toch een iphone overwegen.

Als het alleen maar voor de leuke dingetjes is dan is een ipod prima.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05
Xfix schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:33:
Moet je wel een handsfree koptelefoon gebruiken.
Met de 4de generatie iPod Touch kan je gewoon het microfoontje naast de camera aan de achterzijde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:18

RnB

Ze heeft nu steeds mijn iphone4s in gebruik voor Facebook, Wordfeud, angry birds etc...
Lijkt me dat ze prima met een iPod touch verder kan. Moet ze alleen wel wifi hebben op de plekken dat ze het gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amps schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:45:
[...]

Met de 4de generatie iPod Touch kan je gewoon het microfoontje naast de camera aan de achterzijde gebruiken.
In de 4de generatie iTouch zit zelf al een microfoon in verwerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laracroftonline
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-09 13:06
Ik zelf gebruik nu al sinds de 4e generatie uit is de ipod touch. ben er erg tevreden mee en voor wat u vrouw wilt kan hij er prima mee door.

Zoals een vorige post aangaf is de camera niet 1 van de beste maar voor skype via wifi is hij perfect.
Daarnaast is alles mogelijk behalve whatsapp daarvoor moet hij gejailbreakt worden om 100% lekker te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:39:
[...]

In de 4de generatie iTouch zit zelf al een microfoon in verwerkt ;)
dat is toch ook wat hij zegt? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Er is ook iMessage en whatsapp voor ipod touch beschikbaar. Ik gebruik mijn ipod touch zelf ook overal voor, behalve bellen. Het bevalt me prima, want ik heb overal waar ik werk en woon toch wel draadloos internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn toch ook gadgets waarmee je 3g signaal om kan zetten naar wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
Vooral in vergelijking met de 4S is de iPod Touch een stuk trager, maar omdat dat niet echt een eerlijke vergelijking is, zal ik het bij de iPhone 4 houden:

De iPhone 4 heeft een beter scherm dan de iPod Touch: beiden hebben dezelfde resolutie, maar de iPhone 4 (en de 4S) heeft een IPS-paneel, waardoor het scherm beter contrast, betere kleuren en een grotere kijkhoek heeft. In de praktijk zie je dit alleen als je beiden naast elkaar legt en direct gaat vergelijken. Zowel de iPhone als de iPod Touch hebben een prachtig scherm.

De iPhone 4 heeft een veel betere camera dan de iPod Touch: de camera in de iPod Touch is nagenoeg waardeloos. Voor video voldoet hij nog wel, maar de foto's zijn minder dan een megapixel en de kwaliteit is echt bijzonder droevig. Als je van plan bent foto's te maken, kun je veel beter iets meer uitgeven en een tweedehands iPhone 4 nemen.

De iPhone 4 heeft meer werkgeheugen: de iPod Touch heeft 256MB RAM, de iPhone 4 (en 4S) heeft 512. In normaal gebruik merk je dat niet zo heel erg, maar als je wat zwaardere spellen gaat spelen en/of meerdere pagina's open hebt staan in Safari, zul je met de iPod Touch consequent vaker en langer moeten wachten.

De iPod Touch heeft een design dat belachelijk snel krast: ik vind dit persoonlijk een minpunt. Ik gooi daarom ook altijd vrijwel meteen een bestskinsever op het apparaat. Als die er eenmaal op zit, valt dit minpunt weer weg.

Verder zijn er natuurlijk meerdere kleine verschillen, die vrijwel allemaal in het voordeel van de iPhone spreken: de speaker is luider, de microfoon is beter, de batterij is beter (als je beiden als iPod Touch gebruikt, wat niemand doet in de praktijk), applicaties laden en draaien net even iets soepeler.. De iPod Touch is in elk opzicht gewoon een 'net niet'-iPhone.

Maakt dat het een slecht toestel? Nee, absoluut niet. Sterker nog: voor heel veel mensen biedt de iPod Touch bijna alle functionaliteit van de iPhone voor een fractie van de prijs. Op bellen en sms'en na, kan je met de iPod Touch alles wat je ook met de iPhone kan: vrijwel elke applicatie die je op de iPhone kan draaien, doet het ook prima op de iPod Touch. Daarnaast is de iPod Touch gewoon de beste en meest veelzijdige multimediaplayer op de markt, en maakt het grote prijsverschil met de iPhone het zeker een heel interessant alternatief voor mensen die niet dat beetje extra nodig hebben dat de iPhone biedt.

Nu de iPhone 4 tweedehands voor een aardige prijs te koop is, zou ik eerder die aanraden dan een nieuwe 32GB iPod Touch (de 8GB raad ik persoonlijk vaak af), maar dat neemt niet weg dat je met de iPod Touch heel erg veel plezier kan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
splackavellie85 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:45:
Vooral in vergelijking met de 4S is de iPod Touch een stuk trager, maar omdat dat niet echt een eerlijke vergelijking is, zal ik het bij de iPhone 4 houden:

De iPhone 4 heeft een beter scherm dan de iPod Touch: beiden hebben dezelfde resolutie, maar de iPhone 4 (en de 4S) heeft een IPS-paneel, waardoor het scherm beter contrast, betere kleuren en een grotere kijkhoek heeft. In de praktijk zie je dit alleen als je beiden naast elkaar legt en direct gaat vergelijken. Zowel de iPhone als de iPod Touch hebben een prachtig scherm.

De iPhone 4 heeft een veel betere camera dan de iPod Touch: de camera in de iPod Touch is nagenoeg waardeloos. Voor video voldoet hij nog wel, maar de foto's zijn minder dan een megapixel en de kwaliteit is echt bijzonder droevig. Als je van plan bent foto's te maken, kun je veel beter iets meer uitgeven en een tweedehands iPhone 4 nemen.

De iPhone 4 heeft meer werkgeheugen: de iPod Touch heeft 256MB RAM, de iPhone 4 (en 4S) heeft 512. In normaal gebruik merk je dat niet zo heel erg, maar als je wat zwaardere spellen gaat spelen en/of meerdere pagina's open hebt staan in Safari, zul je met de iPod Touch consequent vaker en langer moeten wachten.

De iPod Touch heeft een design dat belachelijk snel krast: ik vind dit persoonlijk een minpunt. Ik gooi daarom ook altijd vrijwel meteen een bestskinsever op het apparaat. Als die er eenmaal op zit, valt dit minpunt weer weg.

Verder zijn er natuurlijk meerdere kleine verschillen, die vrijwel allemaal in het voordeel van de iPhone spreken: de speaker is luider, de microfoon is beter, de batterij is beter (als je beiden als iPod Touch gebruikt, wat niemand doet in de praktijk), applicaties laden en draaien net even iets soepeler.. De iPod Touch is in elk opzicht gewoon een 'net niet'-iPhone.

Maakt dat het een slecht toestel? Nee, absoluut niet. Sterker nog: voor heel veel mensen biedt de iPod Touch bijna alle functionaliteit van de iPhone voor een fractie van de prijs. Op bellen en sms'en na, kan je met de iPod Touch alles wat je ook met de iPhone kan: vrijwel elke applicatie die je op de iPhone kan draaien, doet het ook prima op de iPod Touch. Daarnaast is de iPod Touch gewoon de beste en meest veelzijdige multimediaplayer op de markt, en maakt het grote prijsverschil met de iPhone het zeker een heel interessant alternatief voor mensen die niet dat beetje extra nodig hebben dat de iPhone biedt.

Nu de iPhone 4 tweedehands voor een aardige prijs te koop is, zou ik eerder die aanraden dan een nieuwe 32GB iPod Touch (de 8GB raad ik persoonlijk vaak af), maar dat neemt niet weg dat je met de iPod Touch heel erg veel plezier kan hebben :)
Top Reply!

Maar... Heb een Motorola Xoom tablet voor onder de kerstboom gekocht inmiddels... Heel wat anders, maar meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
iPod touch heeft wel GPS toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
splackavellie85 schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 10:45:

mag ik trouwens ook weten waarom je de 8 gig versie afraad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
en de camera voor foto's is inderdaad om te huilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
wat neemt trouwens 1 gemiddelde app/spelletje in op een iPod touch?
want ik ga gewoon de 8 gig kopen vanwege budget :)
dus wil even weten wat een gemiddelde app inneemt aan opslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:19
hardwarejunk schreef op donderdag 08 december 2011 @ 10:00:
wat neemt trouwens 1 gemiddelde app/spelletje in op een iPod touch?
want ik ga gewoon de 8 gig kopen vanwege budget :)
dus wil even weten wat een gemiddelde app inneemt aan opslag!
Verschilt, maar er kan genoeg op. Het zijn vooral muziek en afbeeldingen die ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 14:00
ik vind het vergelijken van een ipod touch4 met een iphone 4s niet echt juist?
het licht er maar net aan wat je zelf wilt...
een ipod touch vergelijken met een iphone 4s is als appels met peren vergelijken...

• splackavellie85
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-11-2023
hardwarejunk schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:57:
[...]

mag ik trouwens ook weten waarom je de 8 gig versie afraad?
Omdat dat echt belachelijk snel vol zit. Ik kwam met 16GB al tekort. De betere spellen/applicaties nemen al snel honderden MB's in beslag (GTA3 is bijvoorbeeld al 700MB, Garage Band ook, en 9MM is zelfs 1,3GB!). Als je dan ook nog je muziek met een beetje behoorlijke bitrate wilt luisteren, houd je echt niets meer over voor eventueel een filmpje.
Pagina: 1