Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding videokaart 6/8pin

Pagina: 1
Acties:

• Delta21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-06 07:34
Goeieavond allemaal,

Ik heb vandaag een GTX580 videokaart besteld nadat alle GTX570SC die ik had besteld allemaal DOA waren. Ik was het zat dus heb ik uiteindelijk maar een 580 er van gemaakt.

Maar nu ik even wat meer verdiep in de kaart zie ik dat deze kaart 2 andere voeding adapters heb namelijk 1x 6 pins en 1x 8 pins. Mijn huidige kaart en de GTX570 hadden 2x 6pins aansluitingen en nu schrok ik even (hopelijk onterecht) aangezien mijn PSU maar 2x 6 pins heeft..

Huidige aansluiting:
Afbeeldingslocatie: http://almere-life.nl/webstuff/kaart.jpg

Toen ik in de kast keek zag ik dat naast die 2x 6pin adapters ook nog een klein 2 pins kabeltje zat nu vraag ik mij af kan ik deze straks er naast in pluggen of is deze voor iets anders bedoeld. Moet ik dan een nieuwe PSU voeding kabel halen of kan ik af met een 6 naar 8 pins adapter stukje?

Kan iemand mij uitleggen wat nu de beste en belangrijker nog de juiste manier van aansluiten is?

voeding output:
Afbeeldingslocatie: http://almere-life.nl/webstuff/voedingrear.jpg
Recom 850watt

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Is inderdaad om een 6+2 pins te maken.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Dat losse stukje is inderdaad bedoeld om dienst te doen als 8pin.
Zou verder geen probleem moeten geven als je het zo aansluit.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Delta21
Super bedankt voor het snelle antwoord! Ik had al zo een vermoeden omdat er wel iets aanzat waardoor je die 2 pin of de 6 pin kan vast klikken. Maar dat wist ik dus niet zeker. Ik vroeg me ook af hoe het dan zit met de voeding kabel er komt een 8 pin uit de PSU die splitst op naar 2x 6 pin + die 2 pin? Is dat gebruikelijk?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat laatste stukje zijn de 7e en 8e pin ;)
Moeten aan de (uit mijn hoofd) linkerkant van de connector... Maar het past maar op 1 manier.
Dat is het handige, je kan de 8pins makkelijk weer 6pins maken... (let wel, eerst de 2 pins en dan pas de 6 pins, want dat zit zo dat de 2 pins 'haakt' onder de 6pins

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Delta21 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:35:
Super bedankt voor het snelle antwoord! Ik had al zo een vermoeden omdat er wel iets aanzat waardoor je die 2 pin of de 6 pin kan vast klikken. Maar dat wist ik dus niet zeker. Ik vroeg me ook af hoe het dan zit met de voeding kabel er komt een 8 pin uit de PSU die splitst op naar 2x 6 pin + die 2 pin? Is dat gebruikelijk?
ja, want er is tot nog toe geen gpu met 2x 8-pin. (alhoewel ik dat wel heb, voor 2x gpu)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Delta21
Helemaal duidelijk! Ik zag het allemaal veel ingewikkelder voor me dan het was dus :) Nu maar hopen op geen DOA kaarten meer.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
ja, want er is tot nog toe geen gpu met 2x 8-pin. (alhoewel ik dat wel heb, voor 2x gpu)
Ja die is er wel als je een heeeeeele volle beurs hebt.
Volgens mij heeft de Asus MARS II 2x 8pins en 1x 6pins.
Maar goed die kaart is in meerdere opzichten belachelijk.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Roel1966
  • Niet online
Delta21 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:38:
Helemaal duidelijk! Ik zag het allemaal veel ingewikkelder voor me dan het was dus :) Nu maar hopen op geen DOA kaarten meer.
Let er wel op dat je dat losse 2 pins stekkertje aan de goede kant erbij zet, maar dat zie je wel vanzelf want er zitten 2 nokjes aan, die op 1 van de 2 6 pins connetors erin valt aan de zijkant.

• Gurrif
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 16:19
F.West98 schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:36:
[...]

Jawel, GTX590 (link) en de HD6990 (link). De MARS II heeft 3x (!!) 8pin (link) power nodig.

Voor zover ik weet geen single-GPU kaarten die 2x 8pin nodig hebben.
Pagina: 1