Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 32 gb ram 1600 hmz ddr3
ik heb windows 7 64 bit erop geinstalleerd alleen het probleem is het leest aleen 16 gb
hoe kan ik dit oplossen

mijn moederbord asus saberthoot p67 het ondersteund 32gb ram

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:09:
Ik heb 32 gb ram 1600 hmz ddr3
ik heb windows 7 64 bit erop geinstalleerd alleen het probleem is het leest aleen 16 gb
hoe kan ik dit oplossen

mijn moederbord asus saberthoot p67 het ondersteund 32gb ram
Windows 7 Home Premium ondersteunt max 16GB. Je moet dus naar Pro of Ultimate.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk dat deze MSDN: Memory Limits for Windows Releases link het nog verduidelijkt wat PilatuS schrijft.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de ultimate versie

• PilatuS
  • Niet online
Kijk eens in de BIOS naar Memory Remap. Het kan ook zijn dat het geheugen niet helemaal goed erin zit. Probeer het eens eruit te halen en opnieuw te plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook gedaan platus alleen het laat hem gewoon niet zien

• Roel1966
  • Niet online
Welke cpu gebruik je ?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 20:19:
heb ik ook gedaan platus alleen het laat hem gewoon niet zien
Kan je wat duidelijk zijn. Wordt het geheugen in de BIOS niet gezien of in Windows ? Of staat er 16GB beschikbaar van de 32GB in Windows ? Probeer altijd zoveel mogelijk info te geven in de TS. Wat heb je zelf al geprobeerd en gevonden ?

Verwijderd

Topicstarter
i7 core 2600K

Verwijderd

Topicstarter
Als ik me pc opnieuw opstat zie niet de 32 gb maar de 16gb ram via dxdiag kijk ik ook naar daar zie je ook 16 gb inplaats van 32gb. ik heb hem los gekoppeld en op nieuw in gedaan nog steed het zelfde probleem. ik heb de memmory gerefreshed en nog steed het zelfde probleem!

• Roel1966
  • Niet online
Je kan eens een bios-update doen en kijken of dan wel de 32 GB gezien word maar let wel op en niet je bios via Windows gaan updaten maar via het bios zelf.

[ Voor 34% gewijzigd door Roel1966 op 26-11-2011 20:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm ik zal dan effen snel kijken of er een bios update er is

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles geupdate nee nog steed de zelfde probleem

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Wordt er wel gewoon 32GB in de BIOS gevonden of daar ook maar 16GB? Anders eens per geheugen testen en kijken of er misschien eentje stuk is.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 21:49:
Ik heb alles geupdate nee nog steed de zelfde probleem
Geeft eens antwoord op de vragen die gestelt worden. Blijven roepen dat het niet werkt zonder onze vragen te beantwoorden en zelf dingen te proberen heeft geen zin. Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je 2 reepjes gebruikt ? En als dat werkt wat gebeurt er bij de 2 andere ?

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:34
alle reepjes van hetzelfde geheugen type? En heb je gecontroleerd of dit compatibel met je mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt aan de 2 reepje allebij de reepjes zijn 8 gb. als ik een reepje gebruik laat het in de bios 4 gb zien in plaats van 8 bij de andere is het ook de zelfde dus in totaal is 8 gb inplaatsvan 16 gb. de andere twee reepjes werken op 16 dual channel.

Verwijderd

Topicstarter
Jah allemaal deze zelfde corsair vandeance

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:34
Ah, het geheugen zelf dus.. Minder leuk, maar in elk geval is het probleem gevonden.

• PilatuS
  • Niet online
Staat er wel 8GB op de modules ? Dat een 8GB reepje als 4GB gezien wordt is erg vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Op elke reep staat 8 gb op dit zijn mijn reepjes ik heb er 800 euro's er voor betaald
http://www.alternate.nl/h...ugen&l2=DDR3&l3=DDR3-1600

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 03:01 ]

• PilatuS
  • Niet online
Speel eens wat met verschillende reepjes in verschillende sloten. Misschien is het probleem het moederbord. Als het echt zo is dat de 2 reepjes die problemen geven dit in alle sloten doen wordt het gewoon een RMA aanvragen.

Verwijderd

Topicstarter
pilatus ik heb 16 gb reepje op alle 4 banken werken normaal maar de twee weer niet . het word terug brenegen voor mij maandag 2 dagen zonder de 2 reepjes

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2011 23:16 ]

• PilatuS
  • Niet online
16GB is denk ik voor die tijd ook meer dan zat. Er zijn sowieso maar heel weinig dingen waarbij meer dan 8GB zin heeft. Bij RAM geheugen maakt het niets uit of er 8GB in zit of 32GB als je maar 3GB in gebruik hebt.

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02 18:36
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:14:
pilatus ik heb 16 gb reepje op alle 4 banken werken normaal maar de twee weer niet . het word terug brenegen voor mij maandag 2 dagen zonder de 2 reepjes
'pilatus ik heb 16 gb reepje op alle 4 banken werken normaal maar de twee weer niet.'

Niet om lullig te doen, maar als je iets meer op je interpunctie en hoofdlettergebruik let, word je verhaal een hoop duidelijker! Zie het als een tip, want ik zie het in vrijwel elke post terug..

Klinkt als een raar geval, dat geheugen, succes ermee!

Mag ik trouwens vragen wat je met 32GB doet?

Signature

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:12
Mja ik snap het wel aangezien tegenwoordig ram zo leuk geprijsed is :).

Ik weet nog ik 8GB OCZ DDR2 800mhz kocht voor 179,00 euro.
Waarschijnlijk heb je daar nu dik 32GB voor. ( ook voor 242 iets meer )

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 26-11-2011 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
mouzetc schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:37:
[...]

'pilatus ik heb 16 gb reepje op alle 4 banken werken normaal maar de twee weer niet.'

Niet om lullig te doen, maar als je iets meer op je interpunctie en hoofdlettergebruik let, word je verhaal een hoop duidelijker! Zie het als een tip, want ik zie het in vrijwel elke post terug..

Klinkt als een raar geval, dat geheugen, succes ermee!

Mag ik trouwens vragen wat je met 32GB doet?
ik ben plan om een server te bouwen. ik wil me meer verdiepen in netwerk daarom heb ik 32 gb gekocht aangezien 16 gb voldoende is, heb ik tog voor 32 gig gekozen.

@Mektheb
ik heb de geheugen persuk 199 euro betaald is hoop geld maar dan heb je een pc van 5 a10 jaar.

dankje wel dat jullie mij hebben geholpen!:D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2011 02:39 ]

Pagina: 1