Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:10

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Hey allemaal,

ik zit in 3D Studio Max 2010 met een vervelend probleem waar ik geen enkele oplossing voor kan vinden. Slepen om te selecteren werkt niet meer. Ofja, het werkt wel, maar niet lekker. Wanneer ik een polygons/vertics/edges wil selecteren op een model en ik sleep over 10 polygons heen, dan pakt ie niet alles binnen die selectie. Alsof de daadwerkelijke selectie kleiner is dan mijn selectie vlak zeg maar. Het is echt super irritant want ik kan zo geen precieze selectie maken. Google word ik verder ook niet echt wijzer van en de enige resultaten die ik kan vinden gaan over hoe je de selectie tool moet gebruiken. Max gebruik ik al verschillende jaren, maar hier heb ik nog nooit last van gehad. Het probleem was er ook opeens, zonder dat ik iets veranderd had :\ Weet iemand hier toevallig een oplossing?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Er is een knop waarmee je kan zeggen dat alleen objecten/elementen die 100% binnen de selectie vallen daadwerkelijk geselecteerd wordt. Heb je die toevallig aangezet?

Dat in combinatie met een 'ignore backfacing' vinkje kan voor irritatie zorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Schuey schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:57:
Er is een knop waarmee je kan zeggen dat alleen objecten/elementen die 100% binnen de selectie vallen daadwerkelijk geselecteerd wordt. Heb je die toevallig aangezet?

Dat in combinatie met een 'ignore backfacing' vinkje kan voor irritatie zorgen :P
Dat laatste kan inderdaad voor flinke irritatie zorgen ja, heb er al eens last van gehad :+ Maar dat eerste ken ik niet. Weet je toevallig waar dat knopje/vinkje ergens zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
Iedereen denk ik wel minimaal één keer :D
Kijk eens letterlijk naast de marquee select tool, daar moet het wel in de buurt staan denk ik :)

edit:
NOTE: MAX has another button Afbeeldingslocatie: http://www.cadtutor.net/tutorials/3ds-max/selection_methods/selection-methods_clip_image014.jpgthat toggles between window and crossing window selection modes when using these region selection tools. Window selection mode means that only objects entirely enclosed by (and not crossing) the window will be selected

[ Voor 56% gewijzigd door Schuey op 26-11-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Topicstarter
Schuey schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:59:
Iedereen denk ik wel minimaal één keer :D
Kijk eens letterlijk naast de marquee select tool, daar moet het wel in de buurt staan denk ik :)
Fixed! Bedankt _/-\o_ Eindelijk niet meer de neiging m'n PC door het raam te kieperen wanneer ik met 3D bezig ben O-)