Toon posts:

Welk printer vinden jullie het zuinigst??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya fellow tweakers,

Wat is jullie ervaring met printers die wel/niet zuinig met inkt omspringen??

Aangezien ik lange threads gelezen heb over de belachelijke prijzen van die dingen leek het mij wel interresant om jullie ervaringen hiermee te lezen :)

Oh ja zelf heb ik een HP deskjet 970 Cxi.
Ik persoonlijk vind hem vrij zuinig omspringen met inkt. *D

• gijoy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 07:52
diegene bij ons op school,
heb al paar honderd blaadjes mee uitgeprint..
nog geen cent aan inkt bij gekocht ;-)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op woensdag 21 maart 2001 23:52 schreef makejoy het volgende:
diegene bij ons op school,
heb al paar honderd blaadjes mee uitgeprint..
nog geen cent aan inkt bij gekocht ;-)
WEDDEN van wel, dat berekenen ze heus wel door in de jaarlijkse bijdrage die jij aan school leverd:)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

wat dacht je van een laserprinter? geen kleur :( maar wel cheapo. Ik gebruik een HL0760 van brother.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:28

Dreamer

Foutje

Op donderdag 22 maart 2001 00:22 schreef RRX het volgende:

[..]

WEDDEN van wel, dat berekenen ze heus wel door in de jaarlijkse bijdrage die jij aan school leverd:)
maar als het goed is zijn jou ouders misschien wel zo lief (de mijne wel) om je school geld te betalen >:)

p.s. epson 580 is niet zuinig maar de inkt is wel heel erg goedkoop http://www.cartridge.nl kunnen je prijzen van de cartridges zien dat is echt heel erg duur.

edit:
heb even nagekeken hoe duur het is voor die epson 29gulden voor zwart 41 gulden voor kleur (prijzen zijn excl 19%btw)

terwijl de cartridges van jou printern(die HP) 75 gulden en 84 gulden zijn (ook excl btw)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 12:09
Da's een hele lastige vraag. In tests wordt dat daarom ook maar minimaal meegenomen. Komt omdat elke printer een ander systeem heeft:

HP: kop in elk patroon
Epson: vaste kop
Canon: kan je kiezen voor patroon met of zonder

Epson met de vaste kop spuit om de zoveel UREN de kanaaltjes door om verstoppen tegen te gaan. Haal je de stekker er in/uit dan gaat hij grondig reinigen. Als je weinig print dan verlies je dus best wat inkt zo.....en als je kop verstopt dan is het kassa! nieuwe printer. geen garantie want is slijtage.

daarnaast spuit canon bijvoorbeeld weer minder inkt op papier dan hp. Daarom heeft HP bijna altijd zo'n systeem dat blaadjes recht op elkaar vallen en niet vlekken en heeft canon dat niet nodig.......

Als je dan nagaat dat HP dacht ik de enige is die vermeld hoeveel ML je krijgt snap je dat vergelijken erg lastig wordt.

Je kan er natuurlijk van elk merk een kopen en die laten printen tot het lelijk wordt maar met welke settings? en je bevoordeeld dan epson weer omdat die juist bij langdurig stilstaan inkt verdampt.........

weinig over te zeggen dus zeg maar. In elk geval nooit goedkoop. Laser is qua afdrukprijs flink voordeliger maar als je kleur wilt mag je gaan sparen voor een leuke laserprinter!

succes
Pagina: 1