Win 7. media/maps delen zonder media player sharing service

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Ik zit met het probleem dat ik in windows 7 mijn media niet gedeelt krijg met mijn philips media(BD) speler.

Er hangt een Draytek 2910VG router tussen. Zijn interne firewall staat altijd al uit.
pricewatch: DrayTek Vigor 2910VG Wireless Router (108Mbps, 3x 100Mbps, 2x 100Mbps, VPN, VoIP)

Ik zou windows media player streaming kunnen gebruiken maar dat vindt ik niks omdat wanneer ik net klaar ben met downloaden van nieuwe media dan ziet mijn philips media player de media niet direct. Dan zou ik telkens Windows media player uit en weer aan moeten zetten of zijn library handmatig verversen of een onbekende tijd wachten voordat windows media player het vanzelf zichtbaar maakt op het netwerk.

Daarom zou ik het graag middels de oude vertrouwde manier "network folder sharing" willen gaan doen.
Maar wat ik ook doe mijn philips media player kan de folders met inhoud maar niet zien op deze manier.

Wat heb ik al geprobeerd?
- windows firewall uitgeschakeld

- folder sharen met "everyone" en "anonymous logon"

- in "Network and Sharing Center-->Advanced sharing settings" alle vinkjes uit/aan en combinaties al geprobeerd

ik ben als admin ingelogd en mijn windows 7 kent geen andere gebruikers dan alleen ik.

Met dit probleem zit ik eigenlijk al heel erg lang :'( en hoop hier nu een oplossing voor te kunnen vinden.
Iemand? Of is er misschien een andere betere manier?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-10 14:43
Als je \\pcnaam doet in uitvoeren zie je de share dan staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ja, als ik op dezelfde computer in de adres balk \\mijnpcnaam invoer dan zie ik de share gewoon staan.
Maar waarschijnlijk bedoel jij dit in mijn philips media player invoeren? Dat gaat helaas niet. Ik kan daarin niks opgeven. Mijn philips media player geeft automatisch weer welke media hij ziet op het netwerk.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Password Protected Sharing uitzetten zou de truc moeten doen volgens mij.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gebruikt die Philips niet gewoon DLNA, en heb je eigenlijk geen software weer DLNA als server ingesteld is?

Edit: Oh, dat werkt dus al, maar dat wil je niet... Denk niet dat je Philips dat kan, want hij heeft dus al gewoon DLNA.

[ Voor 51% gewijzigd door RaZ op 27-11-2011 00:53 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Password protected sharing staat al uit.

Een windows 7 systeem ondersteund toch geen DLNA shares? Of zie ik het nu verkeerd? Trouwens wel een leuke optie om eens te kijken of er programmatjes zijn voor op win 7 die dat kunnen met DLNA. (En dan niet WMP)

Edit: hoe veel ik ook google... resultaten die google toont gaan allemaal over WMP. WMP overmeesterd google compleet zodat het voor mij bijna niet te doen is te googlen naar alternatieven.

Edit: http://tversity.com . heb ik zojuist gevonden en geprobeerd. Maar dat werkt ook niet goed. Hier moet je handmatig je media library refreshen of instellen op welke momenten van de dag hij dat moet doen.
Ik wil een library hebben die direct vanzelf up-to-date is als ik nieuwe media heb.

PlayOn media server heb ik zojuist ook nog geprobeerd. Zeker een beter programma dan TVersity. Deze wordt door mijn philips media player wel meteen gezien en mijn nieuwe media is vanzelf direct up-to-day zichtbaar in de library. Maar de media die door PlayOn software vanaf mijn pc gestreamt wordt naar mijn philips player is helaas unsupported, in een vreemd formaat. De media sharing optie in PlayOn software is dan ook nog wel in béta. Hopelijk wordt dat snel gefixt.
Een erg leuke toevoeging is dat PlayOn een ruime diversiteit aan gratis internet channels kan streamen zoals o.a. MTV en ComedyCentral.

[ Voor 86% gewijzigd door SpitfireNL op 30-11-2011 14:45 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
ps3media. Werkt erg goed.

Btw. Tversity ververst wel zelf je libary. Deze draait bij mij altijd. Gooi iets in de share erbij en pikt dit eruit en plaatst het in de libary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
haha dat is mooi dat Tversity het volgens jou wel kan en daar ben ik erg blij mee.
Maar ik vraag me af waarom hebben ze dan een knop "refresh library" en een aparte optie hem op bepaalde tijden te laten refreshen. Dit gaf voor mij al de indruk dat hij het niet direct automatisch doet.

- Mijn PC -

Pagina: 1