Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Vandaag m'n nieuwe PC binnen gekregen met 2 x 6970 videokaarten. Nu is het probleem dat ik m'n tweede scherm niet aan de gang krijg (2x Samsung SA 350). Mijn schermen hebben geen DVI aansluitingen, enkel HDMI en VGA, dus heb ik beide monitoren aangesloten met een DVI to VGA converter.

Nu krijg ik alleen beeld op de bovenste poort van de videokaart, de onderste (en dus het tweede scherm) werkt niet wat ik ook probeer. Als ik de tweede videokaart gebruik doet ook de bovenste poort het, sluit ik het tweede scherm aan op de onderste poort van de tweede kaart dan doen beide schermen het niet meer.

Ik kan de boel ook niet met HDMI aansluiten want de videokaart heeft maar één hdmi poort.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit werkend kan krijgen? Ik heb Crossfire al aan/uitgeschakeld maar dat maakt niet uit. Uiteraard draai ik de meest recente Catalyst drivers.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
Beste mkools24,

Ik heb het ook even geprobeerd met hetzelfde scherm en een ander. Ik heb in de SA350 een HDMI kabel en in mijn Syncmaster 203b de VGA kabel, hiervoor heb ik 1 videokaart gebruikt.

Heb je al geprobeerd je 2e scherm te detecteren? Bureaublad > Rechterklik > Schermresolutie > Detecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Het kan zijn dat een van je poorten wel DVI-A ondersteunt en de tweede alleen DVI-D, dan kun je dus niet twee monitoren aansluiten via VGA. Probeer er dus eentje met VGA en eentje met HDMI zoals Footstepz ook al zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
KneoK schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:09:
Het kan zijn dat een van je poorten wel DVI-A ondersteunt en de tweede alleen DVI-D, dan kun je dus niet twee monitoren aansluiten via VGA. Probeer er dus eentje met VGA en eentje met HDMI zoals Footstepz ook al zei.
Dat is het idd!! Met DVI werkt de tweede nu wel, alleen is de resolutie geen 1080p over DVI maar heb ik zwarte balken, volgend probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DVI maar heb ik zwarte balken, volgend probleem :P
Scaling aanpassen in CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Footstepz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-01-2023
CCC opstarten > My digital flat-panels > Scaling Options > 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkools24
Footstepz schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 19:55:
[...]

CCC opstarten > My digital flat-panels > Scaling Options > 0%
Ook alweer gelukt! Geweldig thanks!

Wat een waardeloze software trouwens dat CCC. Ik heb altijd Nvidia gehad maar dat is toch een stuk beter en duidelijker, naja iig werkt alles nu, top :)
Pagina: 1